Kehtaanko mennä lääkäriin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja jassåå
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

jassåå

Aktiivinen jäsen
17.04.2010
13 096
12
38
Turku
Olen nyt toista viikkoa flunssassa, lämpöä ollu kokoajan 37,5. Sit mulla on rakkuloita nielussa(todennäköisesti virusperäinen angiina), yskä, hengittäessä hieman polttelee keuhkoja. Eli milloin kehtaa mennä flunssan kanssa lääkäriin, ja kehtaanko olla pois koulusta(joka alkoi nyt maanantaina). Normaalisti olen tyyppiä "pää kainalossa töihin", mutta ei nyt taida olla kovin fiksua viivytellä lääkäriinmenoa? kö?... naurakaa vaan rauhassa :D

Enterorokolta tuo vaikuttaa. Taisin jostain lukea, että lapsille tulee herkemmin rakkuloita esim. kämmeniin, siis suun lisäksi, mutta aikuisella nieluun. Oikaiskaa joku, jos oon hakoteillä.

[QUOTE="pulla";22081543]mä olisin menny jo viime viikolla noilla oireilla[/QUOTE]

Niin varmaan moni mutta mitä sä luulet että lääkäri voi tuolle tehdä? Käskeä lämpöä laskemaan ja rakkoja häviämääm vai?

Alkuperäinen kirjoittaja äiti 44v;22081560:
Niin varmaan moni mutta mitä sä luulet että lääkäri voi tuolle tehdä? Käskeä lämpöä laskemaan ja rakkoja häviämääm vai?

No laittaa nieluviljelyyn, millä sen angiinan voi todeta ja sen jälkeen sitten määrätä antibioottikuurin.

Ne kipeät rakkulat kurkussa voi olla aftojakin.

[QUOTE="pulla";22081543]mä olisin menny jo viime viikolla noilla oireilla[/QUOTE]

Siis meettekö te ihan tosissanne tyyliin jokaisesta aivastuksesta ja niiskauksesta lääkäriin, en ihmettele että päivystyksessäon jonoa. Suurin osa flunssista ja nuhakuumeista kun kuitenkin paranee ihan itsestään ajan kanssa.

Yhteistyössä