Kehtaanko mennä kysymään parisuhdeneuvoja naapurilta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Anatolia
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="vieras";26146587]Mikä sulla Anatolia on kun jatkuvasti suollat mitä kummallisimpi avauksia? :o Katsopa kuule ensin peiliin. Ei ole normaalia että samalla ihmisellä riittää noita tarinoita. Muuttakaa pois spurgualueelta ja karsi tuttavapiirisi normaaliksi.[/QUOTE]

Meidän naapureista ei yksikään oo spurgu, kaikki ihan suht koht normaalia työssäkäyvää sakkia.

Perheriitoja nyt sattuu paremmissakin piireissä. Ihan perhesurmiakin, kuten jokin aika sitten saimme lehdistä lukea.

[QUOTE="Vieras";26146610]Pyysikö sun naapuri sinua tekemään hänestä luonneanalyysin tänne nettiin? Kyllä moni täälläkin tietää missä asut (Turussa), ja naapurisi voidaan tunnistaa. Etkö voi opetella olemaan reilu ja hoitamaan asioita ilman tyhjänpäiväistä juoruilua täällä. Haluat vain jatkuvasti yrittää korostaa itseäsi ja nostella itseäsi jollekin "erinomais-jalstalle", jonne et todellakaan kuulu. Varsinkin kun teet tuon haukumalla muita, ja painamalla muita alas.[/QUOTE]

Joo, just siksi mä teinkin tämän aloituksen: halusin osoittaa olevani ihan hiton hyvä.

Tai sitten siksi, että alan turhautumaan, kun joudun kuuntelemaan sellaista riitelyä, enkä tiedä miten olisi järkevintä toimia. Sanoako suoraan ja ottaa se riski että on sen jälkeen ehkä naapurin vihan kohteena? Miten tällaisesta asiasta voi sanoa suoraan? Soittaako poliisit? Missä menee raja, milloin voi soittaa poliisille? Mistä voi tietää, onko tilanne paha vai onko kyse vaan tavallista helpommin tulistuvista & asiat sen jälkeen sopivista ihmisistä, joilla ei ole sen suurempaa ongelmaa? Kuulostaako tilanne mun korvaan pahemmalta kuin onkaan, koska me itse ei "osata" riidellä tulisemmin? Mitähäh?

Meidän naapureista ei yksikään oo spurgu, kaikki ihan suht koht normaalia työssäkäyvää sakkia.

Perheriitoja nyt sattuu paremmissakin piireissä. Ihan perhesurmiakin, kuten jokin aika sitten saimme lehdistä lukea.

Sun koko elämä on melkoista spurgupaskaa ainakin jos puhut totta sun kaikissa, mitä kummallisimmissa avauksissa ;) Ei normaali-ihmiset elä noin "jännää" elämää kuin te.

[QUOTE="vieras";26146680]Sun koko elämä on melkoista spurgupaskaa ainakin jos puhut totta sun kaikissa, mitä kummallisimmissa avauksissa ;) Ei normaali-ihmiset elä noin "jännää" elämää kuin te.[/QUOTE]

Spurgupaskaa...hmm, mitäs avauksia olenkaan tehnyt? Miettinyt vauvalle nimeä, tylsistynyt masuntaputtajiin, kieltäytynyt kastelemasta tuttavan rehuja heidän lomansa aikana, suunnitellut lomamatkaa, pohtinut vesisynnytystä, jne. Tosi extremeä hei, ei kenenkään normaali-ihmisen elo vaan VOI olla näin jännää :xmas:

Spurgupaskaa...hmm, mitäs avauksia olenkaan tehnyt? Miettinyt vauvalle nimeä, tylsistynyt masuntaputtajiin, kieltäytynyt kastelemasta tuttavan rehuja heidän lomansa aikana, suunnitellut lomamatkaa, pohtinut vesisynnytystä, jne. Tosi extremeä hei, ei kenenkään normaali-ihmisen elo vaan VOI olla näin jännää :xmas:

Tapahtumia riittää tuttava-ja naapuripiirissä vuodesta toiseen ;)

Hätäkeskukseen voit soittaa riidan ollessa päällä, jos vaikka kuuntelisivat puhelimen kautta metakkaa ja päättävät sitten, mitä tekevät.

Me soitettiin kerran yhelle nuorelle parille poliisit, kun yöllä alko kuulua ihan järkyttävä metakka ja joku huusi moneen kertaan et "tapa, tapa".

[QUOTE="vieras";26146716]Tapahtumia riittää tuttava-ja naapuripiirissä vuodesta toiseen ;)[/QUOTE]

Tottakai riittää, useamman sadan henkilön piirissä sattuu ja tapahtuu aina.

Vaan on täällä mun mielestä sellaisiakin, joiden elämässä sattuu ja tapahtuu jos jonkinlaista huimaa, sellaista että meikäläisen naapurit ja tuttavat jää kauas taakse :)

[QUOTE="vieras";26146728]Hätäkeskukseen voit soittaa riidan ollessa päällä, jos vaikka kuuntelisivat puhelimen kautta metakkaa ja päättävät sitten, mitä tekevät.

[/QUOTE]

Eli jättäisin tilanteen heidän arvioitavakseen? Jos noin voi tehdä, niin otan asian vakavaan harkintaan. Saisin vastuun ns. pois omilta niskoiltani...

Toivon toki, ettei enää kuuluisi pelottavia riitoja sieltä. Normaali rähinää nyt on lähes joka parisuhteessa, mutta muutama rähinä on saanut minut ihan oikeasti pelästymään (ja mä en kuitenkaan mielestäni säikähdä ihan helposti).

Alkuperäinen kirjoittaja Kaunishäntäinen orava;26146735:
Siis onko siellä lapsia? Oonko ihan yliväsynyt kun en löydä ketjusta mitään siihen viittaavaa?
Nimittäin jos on, niin tee ihmeessä ls-ilmo. Lasten ei tarvi kestää sellasta elämää.
On joo, mutta en mä tiedä onko ne kotona silloin kun riitoja on. Ehkä hoidossa jossain. Siis en mä ihan oikeasti osaa sanoa mitä siellä tapahtuu vai tapahtuuko mitään sen vakavampaa. Ls-ilmoa en ala tekemään tällä perusteella.

[QUOTE="vieras";26146800]Ja paskan marjat. Normaaleissa yhteisöissä ei tapahdu niin kuin teillä tuntuu jatkuvasti tapahtuvan. Miksi olet edes tekemisissä näiden satojen kummallisten kanssa joista valitat täällä jatkuvasti? Eikö sulla raukalla ole muita?[/QUOTE]
Mä ja mun tutut ei kyllä muodosteta mitään yhteisöä, mun mielestä.

Varmaan 95% mun tutuista on erittäin jees. Osa on sitten vähän mitä on. Ja esim. nämä naapurit ei oo tuttuja, jos olisivat niin tätä "ongelmaa" ei edes olisi.

Ja hei, mä kirjoitan aina omalla nikillä. Jos vituttaa, niin älä lue. Rekisteröidy vaikka ja blokkaa minut. Ongelma olisi sillä ratkaistu :)

Mä ja mun tutut ei kyllä muodosteta mitään yhteisöä, mun mielestä.

Varmaan 95% mun tutuista on erittäin jees. Osa on sitten vähän mitä on. Ja esim. nämä naapurit ei oo tuttuja, jos olisivat niin tätä "ongelmaa" ei edes olisi.

Eli tulet kertomaan palstalle AINA kun jotain kummallista tapahtuu? Kun kerran vain 5 % on omituisia ja kerrot näitä juttuja jatkuvasti.

[QUOTE="vieras";26146841]Eli tulet kertomaan palstalle AINA kun jotain kummallista tapahtuu? Kun kerran vain 5 % on omituisia ja kerrot näitä juttuja jatkuvasti.[/QUOTE]

En mä AINA tule.

Osa jutuista on vanhoja, osa uusia. Osa tulee kerrottua, osaa ei. Osa on kerrottu moneen otteeseen jo.

Kai sä oot ihan oikeassa. Ja noin mä neuvoisin jotakuta toista tekemään samassa tilanteessa...mutku, mutku, mutku :ashamed: :headwall:

Tsemppiä! Mun lapsuuskodin naapurissa asui ihan mukava perhe. Isä, äiti ja 1 lapsi. Mutta sitten muutamana iltana alkoi kuulua huutoa ja mätkimistä. Isä soitti lopulta poliisit. Arvaa mitä teki naapurin mies seuraavana päivänä? KIITTI!

[QUOTE="vieras";26146867]Tsemppiä! Mun lapsuuskodin naapurissa asui ihan mukava perhe. Isä, äiti ja 1 lapsi. Mutta sitten muutamana iltana alkoi kuulua huutoa ja mätkimistä. Isä soitti lopulta poliisit. Arvaa mitä teki naapurin mies seuraavana päivänä? KIITTI![/QUOTE]

Lisään vielä väärinkäsitysten välttämiseksi: naapuri kiitti aivan oikeasti. Kun oli selvinpäin, oli tosi nolona tapahtuneesta ja myönsi, että häneltä lähti lapanen kädestä homman kanssa.

Yhteistyössä