Kehtaako hääkirkkoon mennä....

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja että näin
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

että näin

Vieras
mustassa pitkässä villakangastakissa?

Tuo oli minulla päällä yhden sukulaisen hautajaisissa muutama vuosi sitten.
Ja tiedän toki, että tuo kieltämäti näyttää ihan hautajaiskamppeelta.

Mutta en tahtoisi yksien häiden takia ostaa uutta parempaa takkia. Tosin en voi mennä häihin talvitakillakaan, se ei vain passaa. On niin arkitakin näköinen, että.

Eikä mielestäni kirkkoon voi mennä pelkissä juhlavaatteissakaan, koska häät pidetään jo ensi kuussa ja silloin ei vielä ole lämmintä + keväistä. Juhlavaatteiksi laitan jakun, paremman paidan ja vekkihameen.

Kehtaa, laita vaikka joku parempi huivi asusteeks siihen. Ja jos se tuntuu hautajaistakilta niin varmaan kyllä tarkenet pelkässä jakussakin tai heität siihen vaan huivin harteille jakun päälle.

Kyllä mun mielestä voi ihan hyvin mennä! En meinaa kyllä oikein parempaakaan takkia keksi kirkkoon näin talviaikaan? :rolleyes:
Enkä minäkään kyllä yhden kirkon takia lähtis uutta takkia ostamaan. Ja todennäköisesti siellä on monella muullakin musta villakangastakki :)

Kyllä kehtaa. Paljon paremmalta näyttää musta pitkä villakangastakki ja alla juhlavat vaatteet kun juhlavaatteisiin yhdistetty talvitakki,tyyliä hame ja toppatakki. Tosiaan jos sulla olis joku vaalea/värikäs huivi takin päälle hartioille heittää niin ei olis niin "musta ilmestys". Ja kirkossa sisällä luulis tarkenevan ilman takkia,joten voit riisua sen heti eteisessä..

Mutta kun se on siis MUSTA väriltään. Ja kun minusta se vain nyt sattuu näyttämään ihan hautajaistakilta. Minkä värisen ja millaisen huvin laittaisin takin piristeeksi? Jakku on harmaanvihertävä ja vekkihame vihreä.

Olen ollut talvihäissä ja ihan sisävaatteissakin oli monella mustaa. Se on todella yleinen juhlavaatteiden väri näin talviaikaan. Ja pitkä musta takki on juhlava. Laita värikäs huivi.

Yhteistyössä