Kehitysvammaisten lasten perhehoito

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Rikottiinko lakia?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
R

Rikottiinko lakia?

Vieras
Tämä uutinen pohjana
http://www.iltalehti.fi/uutiset/200905309682515_uu.shtml

Keskisuomalainen kertoo artikkelissaan, että kummallakaan ei ollut alan koulutusta.

Perhehoitajalla saa olla kuusi hoidettavaa, alan koulutuksen saaneella kuusi. Pariskunnalla saa olla seitsemän hoidettavaa, jos vähintään toisella on alan koulutus.

Montako lasta heillä olisi saanut olla lainmukaisesti hoidossa
a) jos toinen kävi perheen ulkopuolella työssä
b) molemmat tekivät perhehoitotyötä ainoana työnään?

Jos toisella (tai molemmilla) olisi ollut alalle soveltuva koulutus, niin montako lasta silloin
c) jos toisella olisi ollut työ kodin ulkopuolella?
d) jos kumpikin olisi tehnyt perhehoitotyötä ainoana työnään?

Kysymykset:
1. Montako lasta teidän perheeseenne mahtuisi, kun alle kouluikäiset omat lapset lasketaan mukaan enimmäismäärään?
2.

Oli siellä enimmillään kai ollut viisi pitkäaikaishoidossa ja neljä lyhytaikaisesti Keskisuomalaisessa sanottiin), mutta ei kerrota oliko kyse päivästä vai vuosista.

tuo sinun aloituksesi on jokseenkin outo, sii minä en ainakaan tajua mitä ajat takaa... Perhehoito ja tuo tapaus sinänsä varmaan voisi herättää (ja toivoisin että herättäisikin) paljonkin keskustelua...

Alkuperäinen kirjoittaja outo:
tuo sinun aloituksesi on jokseenkin outo, sii minä en ainakaan tajua mitä ajat takaa... Perhehoito ja tuo tapaus sinänsä varmaan voisi herättää (ja toivoisin että herättäisikin) paljonkin keskustelua...

On se outo, koska unohdin perään kysymyksen jonka meinasin jättää pois.

Mitä teidän mielestänne tarkoittaa perhehoito? Montako hoidettavaa perheessä voi olla?

en minä käsitä tuota sinun aloitusta. Mistä me tiedämme oliko heillä koulutus ja olivatko ulkopuolisella töissä.
mutta minusta jo laki on sairas. sairasta bisnestä.6-7 kehitysvammaistako saa olla samassa perheessä ? huhhuh.

Yhteistyössä