Kefalosporiineista anafylaksia....uskaltaako...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja traumat jäi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

traumat jäi

Vieras
penisilliiniä käyttää? Aina sitä tuputetaan. Ristiallergian mahdollisuus 8-30% riski. Toistaiseksi en ole uskaltanut penisilliiniä kokeilla.

Oma äitini on penisilliini allergikko mutta hän pystyy käyttämään kefalosporiineja.

Itse sain anafylaktisen reaktion kefalosporiinista.

Katselin vanhoja reseptejä ja ainakin 5-6-vuotiaana olen saanut 2 kuuria milcopeniä joka on v-penisilliiniä. Niistä en saanut mitään oireita tai ei ainakaan äitini muista että olisi tullut mitään.

Mutta elimistö kun muuttuuu niin ei voi olla varma miten mä nyt reagoisin jos söisin penisilliini kuurin.

Tuon kefalosporiini kuurin sain 13-vuotiaana ja ennen sitä en ollut koskaan ennen saanut kefalosporiineja.

Nehän aiheuttavat myös vrohnin tautia, mut silti vaan monet määrää niitä;.(

Katsos:

http://kaksplus.fi/keskustelu/plussalaiset/mitas-nyt/2097788-mikahan-vaivaa-6-vuotiasta-poikaa/sivu11.html

"...homemyrkyt eivät välttämättä vaikuta heti. Joskus asia tosin ratkeaa helposti, kun eläimet eivät edes suostu syömään rehua. Muussa tapauksessa pitää odottaa mahdollisten oireiden ilmenemistä. ..."Yleisin oire on oksentelu. Toisinaan esiintyy jopa veristä ripulia. Home voi nimittäin heikentää veren hyytymiskykyä ja aiheuttaa näin verenvuotoja suolistoon." - Lännen rehu tiedottaa -

Yhteistyössä