käyttökokemuksia seisomalaudoista yhdistelmissä? (lähinnä bugaboo,emmaljunga,)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja .....
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

.....

Vieras
Onko rasittavia käyttää? Joutuuko työntämään rattaita hankalassa asennossa? Kolahtaako jalat lautaan? Plussat/miinukset?Hyvää lautaa saa suositella, huonoa haukkua :)

Meillä on teleskooppiaisa yhdistelmissä ja tuohon kyllä lahtuu hulppeasti iso seisomalauta ja silti on helppo työntää, vaikka kävelee pitkillä askeleilla niin ei jalat kolise lautaan

MuunlaiElla aisalla kyllä monesti näkee että on hankalaa se työntäminen, riippuu tietty työntäjän koosta myöskin.

Suosittelen, ihan mahtava keksintö! Meillä Brion seisomalauta, myös vaunut on Brion. Laudassa on kätevä kiinnitys, voi naksauttaa helposti pois jos tarvii ja mahtuu vaunujen tavarakoriin, jos ei ole käytössä. Maksoi 40 €, eli pieni hinta siitä että vältyttiin kalliiden, isojen ja raskaiden tuplarattaiden hankinnalta! Meillä 3-vuotias esikoinen seisoo tosi nätisti laudalla vauvan matkatessa vaunuissa. Miinuksena seisomalaudoissa on ehkä se että lapsi on siinä aika "irtonaisena". Uhmakohtauksen tms. sattuessa saattaa loikkia vaarallisesti kyydistä pois jne. Mutta lastahan täytyykin opettaa, miten seisomalaudalla ollaan! Mun mielestä seisomalauta on hyvä juuri 3-v. ylöspäin - sen ikäisillä rattaissaistuminen kai olisi tarkoitus muutenkin jättää pois. 2-vuotiaan tai sitä nuoremman esikoisen kanssa harkitsisin kuitenkin tuplarattaita. Tai voihan ne hankkia molemmatkin!

Bugaboon lauta oli paras, mitä meillä ikinä oli. Ja nehän käy vain bugaboon rattaisiin käsittääkseni. Mutta siis kiinnittyy rattaaseen kuin osaksi niitä, ei kollise tai keiku milliäkään. Koska renkaita on vain yksi, lauta kulkee helposti. Itse ajelin mennen tullen bugaboilla yhdellä kädellä laudankin kanssa. Ainahan lautaan vähän jalat osuu, mutta jos kävelee aavistuksen verran sivussa, kuten minä ainakin tein ilman ongelmia, niin sitten voi kävellä ihan normaalin reippaasti. Oikeastaan oli mukavampi kävellä vähän sivussa siksikin, että näkee kunnolla eteensä laudalla seisovan lapsen takaa. Laudan sai nopeasti ja helposti joko kokonaan irti, takaisin tai nostettua pystyyn, kun lauta ei ole käytössä. Renkaassa oli pehmeä pinta, joten se ei pitänyt ääntä esim kauppakeskuksissa.
Oli meillä aiemmin mm. Emmaljungan lautakin ja pari muuta, mutta niistä ei voi puhua edes samana päivänä! Tuo Bugaboon lauta oli täydellinen! :)

Meillä on ollut Emmaljungan rattaissa marketin halvin seisomalauta, mikäs Little Bear -se nyt olikaan, ja hyvin on toiminut. Käytössä on varmaan jo neljäs, eikä halpa niin harmita jos/kun särkyy. Tosin kallis lauta ei varmaan niin helposti hajoaisikaan.

Meillä on bumprider seisomalauta ja ei ole kuin hyvää sanottavaa. Kolmissa rattaissa olen käyttänyt ja kaikissa toimii. Rattaat on emmaljungan ceroxit ja scooterit sekä peg peregon pliko minit.