käyttökokemuksia seinämallin vessanpöntöstä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Logotar
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Logotar

Aktiivinen jäsen
23.07.2008
8 258
1
36
Haaveilen remontin myötä seinämallisesta vessanpöntöstä.

Nyt kokemukset kehiin.

- miten asennus, oliko hankalaa?
- miten toiminut käytössä?
- se huuhtelupainike, onko kaksitoiminen, toiminut hyvin?

mites sitte ne putket, onko miten tilavat :ashamed: (joskus törmännyt jossain ravintolassa tms. pönttöön jossa oli niin ohkanen se putki että meinas mennä kakka jumiin sinne :ashamed: :whistle: )

Meillä on sellainen pönttö. Asennuksesta en osaa sanoa kun ei olla itse sitä asennettu, mutta käytössä se on ollut ihan toimiva. Ei olla vielä saatu tukkoon :D Pöntössä on kaksitoiminen huuhtelupainike, mutta pientä huuhtelua painaessa veden imu on aika huono koska usein vessapaperi jää lillumaan pönttöön huuhtelusta huolimatta.

Alkuperäinen kirjoittaja gt:
Meillä on sellainen pönttö. Asennuksesta en osaa sanoa kun ei olla itse sitä asennettu, mutta käytössä se on ollut ihan toimiva. Ei olla vielä saatu tukkoon :D Pöntössä on kaksitoiminen huuhtelupainike, mutta pientä huuhtelua painaessa veden imu on aika huono koska usein vessapaperi jää lillumaan pönttöön huuhtelusta huolimatta.

ok. toimiiko se painike kuitenkin ihan hyvin?

kavereilla on kanssa ja se on jotenkin ihan lonksuva jo se painike...

Alkuperäinen kirjoittaja Logotar:
Alkuperäinen kirjoittaja gt:

ok. toimiiko se painike kuitenkin ihan hyvin?

kavereilla on kanssa ja se on jotenkin ihan lonksuva jo se painike...
Joo kyllä se toimii, ei ole käytössä mennyt miksikään.

Meilläkin on seinä wc (ido) toisessa vessassa, ja seuraavaan taloon tulee molempiin vessoihin. Meillä on käytetty asennustelinettä asentamiseen, ja ei kai se sen vaikeempaa ole kuin tavallisenkaan pöntön asennus. (Mistäs minä oikeastaan voisin tietää, mies sen on asentanut)

Se nappi toimii seinä wc:ssä vähän eri systeemillä kuin tavallisessa, joten voi tuntua ensin vähän oudolta, mutta ihan hyvin on toiminut jo monta vuotta. Tukkoonkaan ei olla saatu sitä.

Veden määrää voi säätää sekä pikku, että ison huuhtelun osalta, joten jos virtaus ei riitä, olisikoliian pienet vesimäärät?

Alkuperäinen kirjoittaja höh ja pöh:
Meilläkin on seinä wc (ido) toisessa vessassa, ja seuraavaan taloon tulee molempiin vessoihin. Meillä on käytetty asennustelinettä asentamiseen, ja ei kai se sen vaikeempaa ole kuin tavallisenkaan pöntön asennus. (Mistäs minä oikeastaan voisin tietää, mies sen on asentanut)

Se nappi toimii seinä wc:ssä vähän eri systeemillä kuin tavallisessa, joten voi tuntua ensin vähän oudolta, mutta ihan hyvin on toiminut jo monta vuotta. Tukkoonkaan ei olla saatu sitä.

Veden määrää voi säätää sekä pikku, että ison huuhtelun osalta, joten jos virtaus ei riitä, olisikoliian pienet vesimäärät?

kiitos :)

Asennuksesta voin sanoa että näiden seinämallien asennus tulee todella kalliiksi verrattuna normaaliin pyttyyn. Työtunteja normaali pytyynn nähden menee 10 kertainen määrä (lue kehikon asennus jossa yleensä mukana timpuri + putkimies, kehikon kotelointi, laatoitus, tulevaisuudessa mahdoton huoltaa hajottamatta seinää...

Asennuksesta voin sanoa että näiden seinämallien asennus tulee todella kalliiksi verrattuna normaaliin pyttyyn. Työtunteja normaali pytyynn nähden menee 10 kertainen määrä (lue kehikon asennus jossa yleensä mukana timpuri + putkimies, kehikon kotelointi, laatoitus, tulevaisuudessa mahdoton huoltaa hajottamatta seinää...

kiitos tästäkin näkökulmasta.

Timpurit ja muut meillä jo on, haluan seinäpytyn siitä huolimatta että asennus vie enemmän aikaa :) se nääs säästää mulla sitten siivousaikaa...

Eihän sitä nyt kukaan seinän sisään muuraa.. Yläpuolelle tai taakse jätetään aina huoltoluukku. Itse ainakin tein samasta puusta kuin muutkin pöytätasot. Ja toimii hyllynä siinä samalla...

Seinäwc huolletaan painonapin takaa. Irroitettavilla hyllyillä ei ole mitään virkaa. Kai nyt nämä asiat on loppuun asti mietitty, koska kyseessä on kymmeniä vuosia vanha keksintö jota on käytetty hotelleissa ja lentokentillä viimeiset viisikymmentä vuotta

Joo. Toimii tosiaan hieman eri tavalla. Ei siis toimi alkuunkaan. Idon seinä wc huuhtelunappi on romu. Ei huuhtele kuin nappia pohjassa pitämällä. . .

Täälläkin ongelmia idon seinä wcssä. Painike huono. Ei toimi tuo huuhtelu kunnolla. Nappia pohjassa pitämällä kyllä toimii. Ei taida olla kuitenkaan noin tarkoitus toimia. Huuhtelu roiskuttaa vettä pitkin lattiaa ja laitoja. En suosittele.

Yhteistyössä