Käyttekö 4 vuotiaan kanssa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Hanna.
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

Hanna.

Vieras
Kauppakeskuksissa ym lastenhoitohuoneessa? Vai meneekö itsenäisesti miesten/naisten vessaan?

Meidän poika vajaa 4v osaa käydä yksin miesten vessassa. Kaveri kuulema ei päästäisi noin pientä vielä yksin vessaan yleisissä vessoissa. Tosin kaverin poika käyttää vielä pottaa 4 vuotiaana.

Vaipoista päästyä ollaan käytetty tuota kaikkenlaisissa vessoissa. Yleisissä mentiin yhdessä koppiin ja myöhemmin päivystin jos piti pyyhkiä. Ei koskaan mikään ongelma. Opittuaan pyyhkimään, alko käyä aivan itse. Pytyllä alko käyä 2v joten pottaa ei oikeastaan koskaan oo ehottomasti tarvittukaan.

meetkö sä sen 6v kanssa sinne vessaan mukaan? En mäkään päästä mihinkään pitkälle mutta silleen että vessä on siinä lähistöllä.

No jos 6v poika voi tulla uimahallissa naisten puolelle niin eiköhän se voi käydä naistenvessassa äidin kanssa niin että äiti on kopin oven takana silloin kun laps käy asioillaan.

Meillä 4v ei vielä osaa pyyhkiä kakkaa itse joten on siinä vessareissulla jonkun oltava hollilla=> menee iskän kanssa miesten vessaan ja äidin kanssa naistenvessaan.

Kävin nelivuotiaan kanssa vielä yleisessä vessassa, tavallisessa sellaisessa. Ei mun nelivuotiaat osanneet vielä yleisissä vessoissa toimia hygieenisesti vaikka varmasti siellä olisivat osanneet käydä myös itsekseenkin.

Noin kuusivuotiaina ovat sitten käyneet itsekseenkin.