Käyttäytymishäiriöstä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mutsi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mutsi

Vieras
Olen kahden pojan äiti itse. Ystävälläni on saman ikäluokan poika (ainoa) 7v.
Asuvat lähellämme ja poika on usein meillä hoidossa. Käyttäytymishäiriöitä ei meillä ollessa enää esiinny, ensimmäisen puoli vuotta poika kokeili minunkin rajojani mutta olen kasvattanut samalla tiukalla tyylillä kun omiani ja pojan kanssa pyyhkii nyt ihan hyvin, kiva ja mukava lapsi osaa olla. Mitä nyt hyvät tavat välillä hukassa. Aiemmin on mm. varastanut meiltä lasteni leluja ja kiusannut mutta saatuaan siitä meilletulo-kiellon niin moiset loppuneet.

Äidillä ei minkäänlaista auktoriteettia ja antaa määräämänsä kiellot periksi kun ei jaksa kuunnella pojan raivoamista ja äitinsä lyömistä.
Äiti ei jaksa esim. pitää kiinni määrämästään kotiarestista ja laskee pojan ulos kesken rangaistuksen.
No, se on hänen tapansa kasvattaa. Olen pojalle monet kerrat tehnyt selväksi että ollessaan meillä ja minun vastuullani, meillä on tietyt säännöt ja niitä noudattaa kaikki lapset eikä täällä hypitä aikuisten silmille.

Lapsemme menevät ekaluokalle syksyllä ja luulivat pääsevänsä samaan kouluun, samalle luokalle.

Nyt tämä ystäväni lapsi joutuu käytösongelmiensa vuoksi pienluokalle toiseen kouluun. Lapsi ei tietenkään tykkää että joutuu eri kouluun kun muut pihapiirin kaverit.
Lapsen äiti on nyt päättänyt puhua lapselle hänen menevän ns. "parempien lasten luokalle" mihin ei tyhmemmät lapset pääse, että poika on jotenkin erityisen hyvä ja parempi kuin muut.

Lapsihan toki leuhkii muille tenaville olevansa parempi ja fiksumpi.

Tästä on meilläkin monet itkut itketty että miksei minun poikani ole tarpeeksi hyvä kyseiselle luokalle...
Mielipiteitä, toimiiko pojan äiti oikein iskostaessaan lapselle tämän olevan parempi kuni muut ettei tarvitse lapsen kanssa käsitellä asiaa miksi menee eri kouluun, ja erilaiselle luokalle?

Jotenkin ahdistaa nähdä tämä heidän tapansa hoitaa asia, lapsi kuitenkin muodostunut läheiseksi kun lähes päivittäin meillä hoidossa sen minkä työni sallii.

Ja koko kaverusporukka (5 poikaa) pitävät kyseistä lasta erikoisena sankarina tästä parempien luokalle pääsemisestä...

Voi voi, oon aina vannonut etten toisten kasvatustyyliin puutu...

Mun mielestä tekee todellisen karhunpalveluksen lapselleen. Miksi ei voi muuten korostaa sitä miten on hyvä, ettäpääsee siihen pienluokkaan? Ikävä kyllä monet vanhemmatkin häpeilevät jos lapsi ei istukaan normiluokkaan ja normi ryhmään....

aika kurja jos koko kesän vielä luulee pääsevänsä johonkin extrahyvään paikkaan ja sitten totuus valkenee muutaman ekan kouluviikon aikana. Melkoinen karhunpalvelus äidiltä.

Yhteistyössä