Käyttääkö kukaan/onko käyttänyt Losatrix comp -nimistä verenpainelääkettä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Tanya"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Olen käyttänyt, sain lähes kaikki mahdolliset haittavaikutukset, kaikista pahimpia lukuunottamatta. Mm. Verensokeriarvot kohosivati, kolesteroli- ja triglyseriarvot kohosivat, runsaasti lihaskipuja,heikotusta, näköhäiriöitä, unihäiriöitä, jatkuvaa korvien soimista. Jalat meni niin huonoon kuntoon, että portaissa kävely tuli hankalaksi, aiheuttaa lihasheikkoutta, johon liikuntakaan ei auta. Jatkuvaa huimausta. Toistuvia poskiontelon tulehduksia ja nenän tukkoisuutta. Verenpainetta se ei kuitenkaan alentanut, mutta runsaasti sivuvaikutuksia. Sivuvaiktukset eivät kuitenkaan ilmenneet heti, mutta vähitellen niitä rupesi tulemaan. Tässä ei vielä kaikkia oireita, joita sain. Mutta joka tapauksessa ihmetyttää, että lääkäri ei edes osannut yhdistää näitä verenkuvamuutoksia tähän lääkkeeseen. Minulla on koko ikäni ollut hyvät veriarvot, ei koskaan kohonnutta kolesterolia tai koholla olevaa verensokeria.

Olen 62 vuotias,ennen lääkkeen ottoa suhtkoht hyvänkuntoinen. Olen ottanut 5 tbl eli käyttänyt viisi päivää. Jaloista loppuivat voimat, ne puutuvat sekä huiputtaa. Luin näitä muita kommentteja ja tajusin, että sen on oltava tämän lääkkeen vaikutuisia. Lopetan kuurin tähän.

Olen n. vuoden käyttänyt Losatrix Comp 100 mg/12,5 mg. Kesällä ilmestyi ihmeellistä ihon kihelmöintiä käsivarsiin, joka heikkeni talven tullen, m
utta ei ole hävinnyt kokonaan. Verenpaine on ok. Käsivarteni ovat olleet uskomattoman paljon kipeät ja voimattomat, nyt on myös tullut lonkkaongelmia. Puhuin tästä kihelmöinnistä lääkärille, hänen mukaansa ei voi johtua lääkkeestä, kun ei ole punaisia läiskiä eikä ihottumaa.

Aloitin huhtikuun alussa lääkärinmääräyksestä verenpainelääkityksen (Zanidip 10mg). Reilun parin viikon kuluttua minulla alkoin vasen korva soimaan. Kysyin lääkäriltä voiko korvan soiminen aiheutua verenpainelääkkeen käytöstä ja hän oli sitä mieltä ettei sellaista sivuvaikutusta voi olla. Päätettiin kuiten kokeilla toista veranpainelääkettä (Linatil 10mg), korva soi kuitenkin edelleen.

Onko kellään kokemusta että verenpainelääke voi aiheuttaa korvien soimista ja kun lääkitys lopetettaan soiminen loppuisi?

Kokemusista ja tiedosta kiitollinen!

Nainen 50v.

Hei! Ihanaa, että joku muukin uskaltaa tuosta asiasta huudella. Täällä samasta ongelmasta kärsivä. Kokeiltu mm. Emconcor.Amlodipin ja nyt syön Ramipril 2,5...Sillä vähiten soi.Ja vielä puolitin sen tabletin, niin sekin vähentää musiikkia. Verenpaine heittelee...välillä yläpainekin satasen ja alapaine 65. Nyt iltasella touhuilun välillä mitattuna 165/83... Ärsyttää kun lääkäri ei ota tosissaan, tuntui jo välillä, että järki lähtee.

Olen käyttänyt, sain lähes kaikki mahdolliset haittavaikutukset, kaikista pahimpia lukuunottamatta. Mm. Verensokeriarvot kohosivati, kolesteroli- ja triglyseriarvot kohosivat, runsaasti lihaskipuja,heikotusta, näköhäiriöitä, unihäiriöitä, jatkuvaa korvien soimista. Jalat meni niin huonoon kuntoon, että portaissa kävely tuli hankalaksi, aiheuttaa lihasheikkoutta, johon liikuntakaan ei auta. Jatkuvaa huimausta. Toistuvia poskiontelon tulehduksia ja nenän tukkoisuutta. Verenpainetta se ei kuitenkaan alentanut, mutta runsaasti sivuvaikutuksia. Sivuvaiktukset eivät kuitenkaan ilmenneet heti, mutta vähitellen niitä rupesi tulemaan. Tässä ei vielä kaikkia oireita, joita sain. Mutta joka tapauksessa ihmetyttää, että lääkäri ei edes osannut yhdistää näitä verenkuvamuutoksia tähän lääkkeeseen. Minulla on koko ikäni ollut hyvät veriarvot, ei koskaan kohonnutta kolesterolia tai koholla olevaa verensokeria.

Olen syönyt. Minulla "sivuoireina" oli verenpaineen laskun lisäksi juoksukunnon huomattava parantuminen, päänsärkyjen loppuminen ja näön parantuminen. Uskomaton lääke! Lisäksi turvotus on vähentynyt kai nesteenpoisto-ominaisuuden ansiosta

Yhteistyössä