Käytiin sitten lääkärissä tytön kanssa, kun ei syö.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Cathryn
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mä en oo kyllä kuullu että kukaan nykypäivänä olis nälkään kuollut joten jos ei tänään syö niin ehkä huomenna...
Tolla jatkuvalla ruoan tuputtamisella ja hermoilemalla ei tule ku mahahaava (lapselle vai äidille,en tiedä)

Kyllä mä tiedän lapsia jotka olisi kuolleet nälkään ilman sitä ruuan tuputtamista :kieh:
Ja mahahaava tulee helikobakteerista eikä hermoilusta

Mä en oo kyllä kuullu että kukaan nykypäivänä olis nälkään kuollut joten jos ei tänään syö niin ehkä huomenna...
Tolla jatkuvalla ruoan tuputtamisella ja hermoilemalla ei tule ku mahahaava (lapselle vai äidille,en tiedä)

No kyllä voi sairastua ja sairasteleekin (just 2vko sitten), kun syö 1-2 lusikalliusta/ruokailu ja pari riisimuroo illalla. Maitoo juo 1dl kerrallaan, kun vatsalaukku on niin pienentyny ettei mahdu paljoo.

Ja miten kehtaat puhua tuputtamisesta ja hermoilusta, jos ei sulla oo kuule omakohtasta kokemusta. :headwall:

Alkuperäinen kirjoittaja no:
ehkä hän vaan tahtoo syödä itse. miksi ihmeessä et anna lapsen opetella? tottakai siitä tulee sotkua, ei sitä mitään opi ilman sotkua! lapsi nauttii ruoasta kaikilla aisteilla, se sallittakoon. oma tyttöni ei suostunut 10kk vanhana enää syömään kun annoin lusikalla, vaan vaati lusikan omaan käteen. ja ihan hyvin syö, toki sitä ruokaa on joka paikka täynnä seiniä myöten, mutta se nyt vaan on elämää.
lapset sotkee. taatusti ruokahalu paranee kun annat vaan lapsen itse harjoitella.

Kaikki ei silti ota sitä lusikkaa ja syö, vaikkei anna enää syöttääkään! Meidän neiti ainakin 1,5 v asti hieroi vaan sitä ruokaa pöytään, tukkaan, tiputteli tahallaan lattialle yms mutta ei suuhun. Piimää joi, itse mukista, niin että piimällä taisi elää sen puoli vuotta, kunnes oppi lusikan käytön. Yritettiin ettei tuputettaisi liikaa, ettei tulisi siitä vastustushalua, mutta ei meilläkään mikään auttanut, kun aika. Ei lapset itteään nälkään näännytä, kyllä ne joka päivä vähän jotain syö.

Alkuperäinen kirjoittaja Cathryn:

No kyllä voi sairastua ja sairasteleekin (just 2vko sitten), kun syö 1-2 lusikalliusta/ruokailu ja pari riisimuroo illalla. Maitoo juo 1dl kerrallaan, kun vatsalaukku on niin pienentyny ettei mahdu paljoo.

Ja miten kehtaat puhua tuputtamisesta ja hermoilusta, jos ei sulla oo kuule omakohtasta kokemusta. :headwall:

No ihan naurettavaa käyttää lasta lääkärissä sen takia ettei se syö!
Kun on niitä ihan oikeitakin ongelmia ja sairauksia lasten kanssa joista taas sulla ei ole käsitystäkään!
Mä kyllä kehtaan puhua ihan mistä mua huvittaa,säälittää vaan toi sun pääsi mitä sä olet takomassa seinään joka ketjussa ja useampaan kertaan...

Meillä on tapeltu saman asian kanssa tuon 1,5v tytön kanssa siitä asti kun kiinteät aloitettiin, eli vajaa vuosi jo :/
Tyttö painaa nyt pikkasen reilu 10kg..
Maidon jätti kokonaan pois kun jätettiin pullo pois, nyt yritän tarjota mahdollisimman paljon sitten muita maitotuotteita.
Neiti myös haluaa ehdottomasti syödä itse, yritän vaan itsekin joka välissä sujauttaa lusikallisen ruokaa sinne suuhun että tulis syötyä tarpeeksi.
Viime aikoina on kyllä alkanut ruokahalu paranemaan ja tytöllä on jo ihan selviä lempiruokia :)
Valmisruoat; einekset ja purkkiruoat ei uppoa ollenkaan, pitää olla ihan kotiruokaa.
Että ehkä se ajan kanssa kohenee se ruokahalu, tai sit toiset vaan yksinkertaisesti syö vähemmän ja kasvaa sitten omaan tasaiseen tahtiinsa.
Ei neuvolan käyrätkään kaikkea kerro, antavat vaan osviittaa millä lukemilla suurin osa lapsista menee.
Kyllä se siitä, yrität vaan olla stressaamatta enempää asian tiimoilta :hug:

Alkuperäinen kirjoittaja Cathryn:

Kun on niitä ihan oikeitakin ongelmia ja sairauksia lasten kanssa joista taas sulla ei ole käsitystäkään!
Mä kyllä kehtaan puhua ihan mistä mua huvittaa,säälittää vaan toi sun pääsi mitä sä olet takomassa seinään joka ketjussa ja useampaan kertaan...

Voihan syömättömyyden taustalla piillä esim. korvatulehdus tai muu sairaus joka ei ulospäin näy! :o
Ihan normaalia viedä lapsi lääkäriin jos epäilee jonkin vaivaavan :)

Kyllä se syömättömyys on ihan oikea ongelma ja voi aiheuttaa niitä ihan oikeita sairauksiakin jos huono tuuri sattuu.
Ei syömättömän lapsen lääkärissä käyttäminen ole typerää, koska siihen syömättömyyteen voi olla joku lääketieteellinen syy.

Alkuperäinen kirjoittaja Norsupäästäinen:

Kyllä mä tiedän lapsia jotka olisi kuolleet nälkään ilman sitä ruuan tuputtamista :kieh:
Ja mahahaava tulee helikobakteerista eikä hermoilusta

Saa sen mahahaavan stressaamallakin :/

Yhteistyössä