Käytetyt vaatteet, mihin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hukun vaatteisiin
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

hukun vaatteisiin

Vieras
Kertokaapas, mihin kannattaa toimittaa lastenvaatteita, joille ei enään käyttöä. Siis kirpparilla olen niitä myynyt mutta mitä sieltä jää niin joutaa kyllä jo muualle kun meidän kaappeihin.

Eli tiedättekö mikä taho oikeasti toimittaa vaatteita tarvitseville tai muuten hyötykäyttää ne. Kummallisia "juttuja" aina välillä kuullut noista vaatekeräysksistä, että henkilökunta vie parhaat päältä ja/tai hyviäkin vaatteita menee kaatopaikalle "sopimattomien" kuvien vuoksi tms.

Käytetyillä vaatteilla ei ole mitään arvoa jolleivät ole merkkitavaraa, taikka retroa (senkin pahin buumi jo ohi). Keräykset ovat siitä tylsiä että sieltä todellakin vie työntekijät parhaimmat päältä ja jos kirpparilta on jäänyt yli (= eivät menneet kaupaksi) niin ei niitä valitettavasti muualle kannata viedä kuin roskiin.

Meillä ei ole keräyslaatikkoja lähellä, mulla ei ole autoa, eikä lähipiiristä löydy tarvitsevia niin juuri olen lajittelemassa tytön pienet vaatteet 116-122 cm ja roskiin.

Entäs ilmoitus jonnekkin esim fb kirppareille että annetaan tai sitten myydään kassillinen vaatteita? Voisi mennä hyvin kaupaksi noinkin. Mulle ainaskin kelpaisi tuon kokoiset vaatteet.

Eihan niillä vaatteilla meikäläisille arvoa olekkaan. Kuitenkin ehjää käyttökelpoista vaatetta, jolla olisi vielä käyttöikää jäljellä ja maailmalla lapsia, joilla ei ole sopivia vaatteita. Eikö enään ole mitään ulkomaille tehtäviä avustusjuttuja, mikä toimittaisi vaatteet tarvitseville.

[QUOTE="viivi";25582287]Entäs ilmoitus jonnekkin esim fb kirppareille että annetaan tai sitten myydään kassillinen vaatteita? Voisi mennä hyvin kaupaksi noinkin. Mulle ainaskin kelpaisi tuon kokoiset vaatteet.[/QUOTE]

Tiedätkö kuinka monta kertaa olen yrittänyt laittaa noita ilmoituksia; annetaan käyttövaatetta. Ei kuule kelpaa kun olen ilmoittanut ettei kyseessä ole merkkivaatteet. Ja mä puhun kuitenkin erittäin hyväkuntoisista yhdellä lapsella hetken olleista vaatteista. Netcyclerin kautta olen jonkun ihmisen tehnyt todella onnelliseksi antamalla vaatteita ja leluja, mutta heilläkään ei enää ole tarvetta.

Heti kun joku laittaa ilmoituksen esim. Kaksplussan kirpparille niin mä lupaan ottaa yhteyttä

Meidän neuvolassa näkyy aika ajoin olevan isossa laatikossa vapaasti otettavia lasten vaatteita. Eli sieltäkin voi kysäistä, haluavatko ottaa. Itse olen vienyt suoraan uffin keräyslaatikkoon.

[QUOTE="vieras";25582316]Tiedätkö kuinka monta kertaa olen yrittänyt laittaa noita ilmoituksia; annetaan käyttövaatetta. Ei kuule kelpaa kun olen ilmoittanut ettei kyseessä ole merkkivaatteet. Ja mä puhun kuitenkin erittäin hyväkuntoisista yhdellä lapsella hetken olleista vaatteista. Netcyclerin kautta olen jonkun ihmisen tehnyt todella onnelliseksi antamalla vaatteita ja leluja, mutta heilläkään ei enää ole tarvetta.

Heti kun joku laittaa ilmoituksen esim. Kaksplussan kirpparille niin mä lupaan ottaa yhteyttä[/QUOTE]

Kiitos kun muistutit tuosta markkina puolesta niin laitoin itsekki ilmoituksen otetaan vastaan puolelle. :)

minä kiikutin kerran tyttöä srk:n kerhoon viedessä kolme kassillista vaatetta..

Ottivat tosi mielellään vastaan ne ja sanoikin että aina välillä tulee tilanteita kun olis tarvetta antaa vaatetta jollekin.
Vein siis ajatuksella että myyköön vaikka myyjäisissään (on parikertaa vuodessa lähetystyöhön kerättäviä myyjäisiä) kunhan minä pääsen niistä eroon.
Kävikin siis niin että "oman alueeni" tarvitsevat saivat vaatetta, tästä tuli itselle hyvä mieli.. :)

[QUOTE="vieras";25582272]Käytetyillä vaatteilla ei ole mitään arvoa jolleivät ole merkkitavaraa, taikka retroa (senkin pahin buumi jo ohi). Keräykset ovat siitä tylsiä että sieltä todellakin vie työntekijät parhaimmat päältä ja jos kirpparilta on jäänyt yli (= eivät menneet kaupaksi) niin ei niitä valitettavasti muualle kannata viedä kuin roskiin.

Meillä ei ole keräyslaatikkoja lähellä, mulla ei ole autoa, eikä lähipiiristä löydy tarvitsevia niin juuri olen lajittelemassa tytön pienet vaatteet 116-122 cm ja roskiin.[/QUOTE]

Eli mieluummin roskiin kuin noiden keräyspaikkojen työntekijöille? En usko, että ne työntekijätkään jaksaa kilokaupalla vaatteita kotiin viedä... SPR:n konttiin vien vaatetta hyvillä mielin ja paljon täällä ainakin siellä sitten sitä myytävää onkin.

Yhteistyössä