Käytettyjen vaatteiden myynti

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Minulla on kaksi lasta, toinen 4v. Ja toinen vauvaiässä. Ekalle ostin uutena ja käytettynä vaatteita. Torissa oli kuva pussillisesta vaatetta x hintaan. Hain pussin ja maksoin x hinnan. Kotona perkkasin tarkemmin. Ilmoituksessa oli määritelty kunto; uutta vastaava, hyvä, käytetty tms. Enkä koskaan pettynyt, pikemmin yllätyin kuin hyvä kuntoisiakin löytyi.

Nyt kun itse olen myymässä vaatetta tuntuu, että äidit ovat melko kriittisiä. Myyn sisävaatepaketteina koottain, kuvia ja kattavasti kuvailtuna netissä. Luulin, että kaupat tehdään kuten olin tottunut. Mutta ei.
Pitääkin alkaa eteisessä levitteleen vaateet ja kertoon niiden historia. Sitten tuleekin kriteerit; saa/ei saa olla terälliset, saa/ei saa olla kiinnitys napeilla/vetoketjulla, saa/ei saa olla kietasuissa nauhoja, pitää olla bodyissa se "jatko-osa" et saa haaraosaa pidennettä, ei saa olla liian poika/tyttö värejä vaikka olen ilmoituksessa maininnut kummalla ollut käytössä. Katsotaan pyykkilappu kuin kulunut, tentataan pesulämpö, pesuaine, onko kuivattu rummussa vai telineessä. Näitä kriteerejä on loputon lista...!

Mitä helkkaria ihmiset luulee? Jos ilmoituksessa kasa vaatteita pilkkahintaan (n.5-10€/pussi eli max.0.5€/kpl) niin vielä viititään valkata. Jos myydään käytettynä ei voi olla suuria odotuksia. Jos niin tarkkaa on, oisko parempi ostaa uutena kaupasta.

Kyllä tympäs alkaa taas tekeen uutta ilmoitusta ja pakettia. Ei käyny itsellä mielessä aikanaa valkata. Ostin pussissa kaiken ja kotona valkkaan; jos ei miellytä jätän varavaatteeksi tai vien kiertätykseen jne.

Ja huvittavaa, jos laitan annetaan-ilmoituksen kuluneista, joita ei viiti kaupata, niin sillon tulee heti useita viestejä ja ollaa toiselta puolen kaupunkia tulossa hakeen. Näkee ihmisten ahneuden, tiukkaa tekee alle 10€ maksaa hyvä kuntoisista, mut bensoihin kyllä on varaa tai bussilla viitseliäisyyttä hakea ku ilmaseksi saa.

Onko kohdallani ollut poikkeustapauksia vai onko käytettyjen vaativuustaso noussut? Ja nyt tarkoitan hm,lindex,kappahl ym. merkkejä. Merkki-/ulkovaatteet (gugguu, pop, rodi, reima ym) asia erikseen.

Anteeksi paatoksellinen purkaus. :unsure:

Syvät sympatiat sinulle :giggle:
Tämä on niii....in tuttua, joten enää en myy tai anna edes pientä nimellistä hintaa vastaan mitään lasten vaatteita.

Röyhkeys on ihmisillä noussut liiallisen tarjonnan vuoksi huippuunsa. Myös oikeus haukkua päin naamaa tuntuu olevan yleistä. Johtuneeko liiallisista nettikeskusteluista, kun ei osata oikeassa elämässä laittaa suodatinta päälle :confused:

Pidä pintasi. Jos sama meno jatkuu, aina voi todeta "Pakko ei ole ostaa" ja paiskaat pussukat siireleisesti roskiin.... (myöhemmin nöyränä otat pois roskiksesta ja kauppaat jälleen paremmalla menestyksellä)

Yhteistyössä