Käytettyjen urheilutarvikkeiden kauppa ja kokematon myyjä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "harmaa"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

"harmaa"

Vieras
Olipa pienoinen pettymys kun kävimme tyttäreni kanssa tuollaisessa käytettyjen urheilutavaroiden kaupassa.
Eikö niillä myyjillä ole mitään tausta tuntemusta mistään välineistä joita myy?
Olin ostamassa taitoluistimia,
sen vielä ymmärrän että tavalliselle tallaajalle ei ehkä sano mitään mikä on taitoluistimen tai kaunoluistimen ero mutta urheilutarvikkeiden myyjä?

Se että myyjä oli toki kohtelias ja kovin koetti auttaa mutta kun se oli turhaa,
kun en löytänyt oikeaa kokoa olevia taitoluistimia lapselleni,
oli hiukan noloa sanoa innokkaalle myyjälle että koeta nyt ymmärtää en halua mitään markettiluistinta ja selitellä hänelle niiden eroa
kun toinen ei vaan ymmärrä ja koettaa tarjota jotain Mia luistinta kuinka tässä olisi se oikea koko ja kuinka tämä on sentään siistimpikin kuin tuo
pieni Risport tai liian iso Edea luistin jota sinä äsken katselit.

Mietin vain jos liikkeeseen tulee asiakas kuka haluaa ostaa lapselleen tai vaikka itselleen jonkun urheiluvälineen lajiin josta ei vielä juuri mitään tiedä muuta kuin että lajissa tarviaan vaikka sukset luistimet mikä sitten ikinä onkaan
ja menee harrastepaikalle välineissä joissa sanotaan heti että ei nuo on ihan väärät ja näillä et voi harrastaa kuin omaksi iloksesi mutta ihan oikean tekniikan jos haluat ja oikean kosketuksen lajiin niin tuolla et voi vaan harrastaa sitä ohjauksessa ja saatat pahimmillaan teloa itsesi.

No ei siltä käytettyjä myyvältä voi odottaa samaa kuin uusia välineitä myyvältä. Et sä kirpputorillekkaan mene ja odota myyjän osaavan kertoa sulle tuotteista kaikkea. Sä itse tiedät mitä etsit tai menet ihan oikeaan liikkeeseen.

• Tykkää
Reactions: Pin
ei myyjät ole ylipäätääkään selvillä myymistään tavaroista ja vaikka olisivatkin, niin ne selittää aina siten mikä on niiden pisneksen kannalta edullisinta

No ei siltä käytettyjä myyvältä voi odottaa samaa kuin uusia välineitä myyvältä. Et sä kirpputorillekkaan mene ja odota myyjän osaavan kertoa sulle tuotteista kaikkea. Sä itse tiedät mitä etsit tai menet ihan oikeaan liikkeeseen.

Eipä kait sitten.
Silloin pitäsi myös liikkeen toimia samalla tavoin kuin kippiksen ja antaa asiakkaan katsella vaan ja ottaa itse hyllystä mitä haluaa ja tyytyä heti siihen vastaukseen jos asiakas ei sitä halua ja käydä puolustelemaan kuinka täällä on ihan oikeaa kokoa ja ihan varmasti löytyy tuote.

Yhteistyössä