Käytettyä tavaraa lahjaksi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja TooQT2BSTR8
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

TooQT2BSTR8

Aktiivinen jäsen
13.02.2008
3 251
0
36
Harrastatteko tollasta, että annatte lahjaksi jotain käytettyä? Itse olen ostanut mm. kirjoista jotain vanhempia painoksia, tauluja, koruja, käsitöitä yms. käytettynä. Toki ostan vaan siistiä ja ehjää ja puhdasta tavaraa, mutta kierrrätettyä joka tapauksessa.
Itsekin toivoisin enemmän kierrätettyjä lahjoja esimerkiksi lapselle. Mulle kyllä kelpais käytetytkin vaatteet ja lelut, kunhan ovat kelpo kunnossa.
Liian moni vaan nyrpistää nokkaansa kun kuulee puhuttavankaan esim. kirppikseltä ostetuista lahjoista :/

Minä en nyrpistä nokkaani, kyllä voi hyväkuntoista käytettyä antaa lahjaksi. :)
Ja huolin myös lahjaksi, niin itselleni kuin tytöllenikin.
Minusta lahjojen antamisessa on toisen muistaminen tärkeintä, ei se minkä hintainen lahja on ja mistä se on hankittu.

Joulupukki tuo mein muksuille käytettyjä vaatteita lahjaksi :xmas:
Osa niistä vaatteista näyttää siltä kuin niitä ei ois ees koskaan käytetty!!
halvalla sai tosi hyvää tavaraa!!

Esikko kun oli pien, hyvin toimeentuleva ex anoppi toi lapselle lahjaksi potkareita. Suoraan kirppikseltä ja niissä oli jo valmiiksi polvet kuluneet ja varpaissa reikiä :D
Eipä tarvinnu lapsen ite vaivautua kuluttamaan niitä potkareita puhki :laugh: :kieh:

Mä ostin joskus IHANAN mekon yhdelle kaverin tytölle kirpparilta. Pesin sen ja silitin huolellisesti ja paketoin kauniisti. Tää äiti oli vallan ihastunut mekosta ja kehui miten kaunis ja ihana. Mutta hymy hyytyi kun kerroin että ostin sen kirpparilta. Eli ilmeisesti olis ollut mieluisampi jos sama mekko ei olis ollut käytetty (ja mekko oli kuin uusi).

Alkuperäinen kirjoittaja TooQT2BSTR8:
Alkuperäinen kirjoittaja ???:
En ikinä.Enkä haluais käytettyä.

Miksi?
Sehän osoittaa vaan ekologisuutta.
Mitä sä sanoisit jos joku tuo sulle käytetn lahjan? Paitsi että onhan voinut joskus tuodakin, koska käytettykin tavara voi näyttää uudelta :whistle:

Ekologinen ole muilla keinoin,mutta en noin.

Alkuperäinen kirjoittaja pelottava pontso:
Joulupukki tuo mein muksuille käytettyjä vaatteita lahjaksi :xmas:
Osa niistä vaatteista näyttää siltä kuin niitä ei ois ees koskaan käytetty!!
halvalla sai tosi hyvää tavaraa!!

Esikko kun oli pien, hyvin toimeentuleva ex anoppi toi lapselle lahjaksi potkareita. Suoraan kirppikseltä ja niissä oli jo valmiiksi polvet kuluneet ja varpaissa reikiä :D
Eipä tarvinnu lapsen ite vaivautua kuluttamaan niitä potkareita puhki :laugh: :kieh:

olipas kauniisti ajateltu mummolta lasta kohtaan :laugh: säästi siltä vaivalta :laugh:

Alkuperäinen kirjoittaja Turkilmas:
Mä ostin joskus IHANAN mekon yhdelle kaverin tytölle kirpparilta. Pesin sen ja silitin huolellisesti ja paketoin kauniisti. Tää äiti oli vallan ihastunut mekosta ja kehui miten kaunis ja ihana. Mutta hymy hyytyi kun kerroin että ostin sen kirpparilta. Eli ilmeisesti olis ollut mieluisampi jos sama mekko ei olis ollut käytetty (ja mekko oli kuin uusi).

just :headwall: tavaran arvo vähenee sit tolleen.
Ei pidä mennä kertomaan että käytettynä ostettu niin lahjan saaja voi olla täysin tyytyväinen "uuteen" mekkoonsa :D

Yhteistyössä