käytättekö paljon pyykinpesukoneen tota puolentunnin pikaohjelmaa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja uuden koneen omistaja
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Nykyään käytän melkein aina ja puhdasta tulee joka kerta! kerran laitoin kahdet todella likaiset lapsen housut pikapesuun ja olin varma ettei ihan puhtaiski lähde, mutta hohtavan puhtaina tuli koneesta! :)

Alkuperäinen kirjoittaja pyykkäri:
siis miksette käytä ja säästä energiaa.vai onko teillä huonot koneet.mulla tulee kaikesta pyykistä ihan puhasta tolla ohjelmalla.

Minun koneessani 30 minuutin pikaohjelma pesee 30 asteessa, eikä rumpua saa silloin laittaa täyteen. Mieluummin pesen täyden koneellisen 60 asteessa lisähuuhtelulla, jotta lastenkin vaatteet puhdistuvat ja minun t-paidoistani lähtee varmasti hienhaju kainaloista pois (joihinkin paitoihin tarttuu inhottava haju dödöstä huolimatta).

Alkuperäinen kirjoittaja pyykkäri:
siis miksette käytä ja säästä energiaa.vai onko teillä huonot koneet.mulla tulee kaikesta pyykistä ihan puhasta tolla ohjelmalla.

Ei meillä taida olla juurikaan sellaista pyykkiä joka soveltuisi pikapesuun.

Aikuisten vaatteet pesen 60 ja siinä samalla pyörii myös kestovaipat...eikä puolen tunnin ohjelma kyllä siis riitä siihen hommaan.

Lasten pyykit pyöritän 40 asteessa, mutta en oikein usko että kaikenmaailman puurot ja porkkanat lähtee pikaohjelmalla...en mä tätä faktaksi teidä, mutta mulla on moinen käsitys.

Siinä puolen tunnin ohjelmassa lukee muistaakseni jotain päivittäispesusta tjtn, jotta mä otaksun että sillä voi pestä sinänsä puhtaat, vain päivän päällä olleet vaatteet tjtn.

Ja meillä on siis lähes kaikki vaatteet nimenomaan tahraisia kun ne pesuun menee.

Alkuperäinen kirjoittaja Jellonainen:
Minä en käytä, paitsi nyt kun puhtaat pyykit saivat osansa linnunsonnasta ja piti laittaa ne uudelleen koneeseen. Kurahousut pesaisen sillä puolen tunnin ohjelmalla.

Yäk. Ei ne ole puhtaita vaan kirjaimellisesti paskassa! ;)

Mä käytän lähinnä jos tulee vähän pyykkiä jossa kevyttä likaa. Esim. jos vaikka lapsella tullu pissavahinko housuun tai yön aikana sänkyyn niin pesen ne tuoreeltaan puolen tunnin pikaohjelmalla. Hyvin on puhdistuneet. Samoin pesen yleensä ulkoiluhaalarit yms., niille riittää ainaki meidän koneessa pikaohjelma kans. meidän koneessa pikaohjelmalla voi pestä 3kg ja normaalilla 6kg pyykkiä joten se sanelee sen, että useimmiten käytetään tavallista pesuohjelmaa.

Noo aika harvoin tulee käytettyä. Välillä jos pesen puoli koneellista niin konee säätelee ite sitä aikaa, joten puolta koneellista se pesee 45min, eli ei se paljon sitte enää heitä siitä 30min.. Muuten pesen 40 asteessa kaikki vaatteet, silloin tällöin pyyhkeet ja lakanat 60 asteessa..

Ainakin meidän koneen pikaohjelmassa sanotaan, että se on tarkoitettu vähän likaisen pienen määärän pesuun kerralla. Miehen harkkavaatteet menee sinne aina käytön jälkeen, juuri sellaiseen se on erinomainen. Pikaohjelman lämpötila on aina automaattisesti vielä 40 astetta.

Muuten pesen täpötäysiä koneellisia juuri niille sopivalla lämmöllä ja ohjelmalla.

Meillä kanssa pikapesu on tarkoitettu vain puolelle koneelle ja pesulämpötila vain 30 astetta. Lisäksi linkous on siinä ohjelmassa korkeintaan 800 vaikka koneessa suurin linkous 1600. Ärsyttää toi 30 astetta ja pieni linkous, siksi en käytä kauhean usein. Jos käytän li laitan perään vielä tavallisen linkouksen 15 min jotta tulee tarpeeksi kuivaa. Ihmettelen todella paljon miksi tuo linkous niin pieni pikapesussa.

kuitenkin hyvä kone kun 8 kg pyykkiä saa puhtaaksi 40 asteessa hyvin lingoten 1t 25min. Tuossa samassa ohjelmassa puolen koneen täyttö 1t 10 min. Tuo pikapesu siis ihan erillinen ohjelma.

meillä ei ole noin nopea pikaohjelma, mutta käytän sitä kaikkeen muuhun paitsi liinavaatteisiin.
nykypesuaineet on niin tehokkaita, että 60 astetta ei oikeasti tarvitsisi edes niihin liinavaatteisiin kuin erikoistapauksiaa.
kenellä muka on pyykit muuta kuin kevyesti likaisia, paitsi jotkut ihan pikkulasten vaatteet, tosin ne puurot lähtee pikaohajelmallakin, jolle ole marjoja seassa.

Mä pesen miehen työpaidan aina sillä ja sen huivin :D Kyllä ne puhtaaksi tulee, mutta tosiaan koneessa ei muuta oo ku ne :D Yöllä ei ikään jaksa laittaa konetta päälle ja on vaan pari työpaitaa niin pitää äkkiä saada puhtaaksi aamulla ja kuivaksi että saa töihin päälle :)

Yhteistyössä