2,5 vuotias ja hampaiden pesu?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ruut
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

ruut

Uusi jäsen
28.01.2006
5
0
1
Tuleeko teillä oikeesti puhdasta??Ja käytättekö tahnaa?
Meillä läträä lähinnä itse harjan kanssa, joskus antaa minun pestä.
Olen alkanut vähän laittamaan tahnaa ja antamaan päivällä puolikkaan xylitol purkan joka lapsi sitten nielaisee.

En tiedä kuinka puhdasta tulee mutta isi yleensä pesee lasten hampaat ensin ja sen jälkeen saavat itse pestä. Hammastahnan käyttö aloitettiin yks vuotiaana. Purkkaa saavat satunnaisesti aterioiden jälkeen. (en käsitä miks se on niin vaikee muistaa antaa) Annan puolikkaan purkan nuorimmallekin joka nyt 1v4kk.

Meillä saavat itse pestä aamuisin ja iltaisin pesevät ensin itse ja sitten isä suorittaa tarkistus harjauksen (näin on ollut niin kauan kun hampaita on ollut ja harja kädessä pysynyt) nyt ikää 3 ja 6.

meillä 2,5 vuotiaaan pojan hampaat pesen minä (äiti) ja pojalla itselläkin on hammasharja jolla hän sitten pesee altaan reunoja jne. Hammastahnaa on käytetty siitä asti kun poskihampaat ilmestyivät.

Tulee puhdasta! Meillä ei olla koskaan kyselty lapselta että josko hampaita saisi äiti/isi pestä, ne vaan pestään! Jos ei anna nätisti niin sitten huudon kanssa. Kyllä se aikuinen ihminen saa tuon ikäisen lapsen hampaat pestyä kun vaan pesee! Saattaa sattua mutta ainakin meillä hampaanpesu onnistuu jo erittäin hyvin, kun ipana on tajunnut heti alusta pitäen sen, että vastaanpaneminen vaan tekee kipeää eikä koskaan ole saanut periksi!

Älkää hyvät ihmiset neuvotelko asioista 2-vuotiaiden kanssa, vaan tehkää niille pelisäännöt selviksi!

Meillä minä pesen ensin lasten hampaat ja sit saavat ite,jos haluavat. Tahnaa on käytetty jo yksivuotiaallekki.=)Niin ja meillä ei keskustella siitä,että pesenkö minä hampaat vai ei. Ne minä pesen ensin ja sit lapset saa ite. Tää on koettu hyväksi ja kyllä puhdasta tulee.

Yhteistyössä