käytättekö kortsua?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja terveyden puolesta
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

terveyden puolesta

Vieras
Miksi jotkut parit tekevät niin, että vain naiset käyttävät pillereitä. Sehän ei suojaa sukupuolitaudeilta. Kun otetaan suihin tai muuten ollaan yhdynnässä niin suuri osa ei käytä kondomia. Mutta voiko kukaan luottaa 100% siihen, ettei kumppani petä sinua ja ole saanut sukupuolitautia? Ja voihan ihmisellä olla sukupuolitauti, vaikka jos on ollut elämän aikana paljon seksikumppaneita. Voiko muuten tulla sukupuolitautia, jos nainen ja mies ovat molemmat neitsyeitä ja harrastavat seksiä??

Käytättekö kondomia suuseksin ja yhdynnän aikana? Entä miten ehkäisette sukupuolitaudit kun naisen alapäätä nuollaan??

Kumihanskat on toinen juttu kortsujen kanssa. Kun kättä viedään suuhun, peppuun, pimppiin tai limakalvoille kantsii käyttää hanskoja.

Hanskojen kanssa olo on miljoona kertaa kiihoittuneempi kuin ilman hanskoja.

Muistaakseni kondyloomaa on tavattu neitsyilläkin (vauva voi saada äidiltä). Naista voi nuolla elmukelmun kanssa jos haluaa esim.herppekseltä suojautua.
Mutta tosiaan, pitkässä suhteessa vois olla aikamoinen epäluottamuslause kortsun käyttö vaan siltä varalta, että toinen vieraissa käy. Voihan sitä aluks käydä testeissä.
Onhan sukupuolitaudit ikäviä, mutta suurinosa kyllä ihan parannettavissa joten hysteerisen varman päälle pelaaminen on ehkä turhaa.
Enemmänkin olen miettinyt sitä kuinka niin monet naiset syö parisuhteessa pillereitä vaikka turvottaa, halut menee, raivostuttaa, masentaa, migreenejä jne..Ei voi olla terveellistä.Joillekin ne tietty sopii, mut moni "uhrautuu" tai sitten ei osaa yhdistää oireita pillereihin.

Ja jos varovaisiks aletaan niin eihän se kortsukaan varma suoja kaikkiin sukupuolitauteihin ole...

Juu ei käytetä kyllä kortsua yhdynnässä sen enempää kuin suuseksissäkään. Jos mieheni minua pettäisi niin pienin ongelma siinä olisi kyllä joku sukupuolitauti kun sydänsuruthan siinä voiton veis. Ja luotan kyllä mieheeni 99%:sesti.

Ihan hyvä pointti suuseksiä koskien. Itse sain aikoinani genitaali herpeksen suuseksistä silloiselta (ex)poikaystävältäni. Olin laittanut kolme vuotta kestäneen suhteen poikki kyseisen herran kanssa, mutta hän itki kaksi kuukautta että voitaisko takaisin yhteen ruveta, ja minä sanoin tyhmästi lopulta joo. Herra oli kerennyt sillä välin hankkia herpes tartunnan suuhun, eikä tiennyt. Minä kyllä tiesin sitten parin viikon päästä. No, siinäpä oli se lopullinen niitti suhteelle, todella "ihana" läksiäislahja, ei enää herran itkut auttaneet. Opinpahan tuonkin kantapään kautta sitten. :headwall: Oppikaa te muut minun virheestäni.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 14.10.2005 klo 16:15 terveyden puolesta kirjoitti:
Miksi jotkut parit tekevät niin, että vain naiset käyttävät pillereitä. Sehän ei suojaa sukupuolitaudeilta. Kun otetaan suihin tai muuten ollaan yhdynnässä niin suuri osa ei käytä kondomia. Mutta voiko kukaan luottaa 100% siihen, ettei kumppani petä sinua ja ole saanut sukupuolitautia? Ja voihan ihmisellä olla sukupuolitauti, vaikka jos on ollut elämän aikana paljon seksikumppaneita. Voiko muuten tulla sukupuolitautia, jos nainen ja mies ovat molemmat neitsyeitä ja harrastavat seksiä??

Käytättekö kondomia suuseksin ja yhdynnän aikana? Entä miten ehkäisette sukupuolitaudit kun naisen alapäätä nuollaan??

Tuota itsekin olen pohtinut. Ei ole kivaa. Liiaksi ihmisillä asenne, että ne taudit vain hoidetaan. Kondylooma altistaa kohdunkaulan syövälle, toki myös seuranta auttaa asiaa. Klamydia taasen oireettomana on suiuri riski hedelmättömyydelle (arpeuttaa mm. munatorvia.

Eli itse en suosittele, ellei ole hankkimassa lapsia. Muutoinkin tuo standardi, että pillerit/kierukka ei mielestäni ole oikein. Hormonia syödään vuosikaupalla, mutta jos elämän ehtoopuolella vaihdevuosioireisiin jonkun vuoden söisi, niin johan puhutaan riskeistä...Niin no siinä vaiheessa miehelle ei enää hyötyä, kun vaimo vaihdetaan nuorempaan, jos vielä täällä maailmassa ollaan.

Kondyloomaa tavataan toki neitsyiltökin, mutta pääasiassa sukupuolitauti ja HPV eri muotoja, joten monenlaista aiheuttajaa voi löytyä alapäästä.

Alkuperäinen kirjoittaja elery:
Juu ei käytetä kyllä kortsua yhdynnässä sen enempää kuin suuseksissäkään. Jos mieheni minua pettäisi niin pienin ongelma siinä olisi kyllä joku sukupuolitauti kun sydänsuruthan siinä voiton veis. Ja luotan kyllä mieheeni 99%:sesti.

tähän peesiä