Käytätkö pyöräilykypärää?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Pyöräilykausi alkaa kohta!Käytätkö pyöräillessä kypärää? Miksi käytät, miksi et? Käytätkö aina vai toisinaan? Lyhyillä matkoilla, lasten kanssa, yksin? Käytävätkö vanhemmat lapset (lukiolaiset)?

Käytän pyöräillessä kypärää, aina. Käytän myös rullaluistellessa aina; ja lasketellessa tästä talvesta alkaen.

Lapset, 12-v. ja 7-v. käyttävät myös aina.

17-v. ei käytä koskaan. :| En halua pakottaa, järkipuhe ei tehoa. Jos käy huonosti, hän on se jota sattuu, mutta minä olen se, jolle tulee harmia.

Käytän.
Aina.

Lapset 8v ja 10v. käyttävät myös. Ja oletettavasti myös tuo pian 13v. Siis kotoa lähtee ainakin kypärä päässä, ja oletan että sitä myös käyttäisi. Varmaa tietoa ei ole.

Kyllä mun tulee käytettyä. Tosin nyt puuttuu se fillari...

Jos mä kerta vaadin lasta käyttämään niin pitää mun itsenikin sitä käyttää. Ja muutenkin kun tulee oltua lasten kanssa paljon tekemisissä niin kyllä tuo oma esimerkki on tärkeä

Käytän vaikka olen hyvä pyöräilemään, käytänhän turvavyötäkin autossa vaikka koskaan ei ole mitään autoillessa sattunut. Pyöräilykypärän käyttämättömyydestä pitäisi sakottaa.

En käytä. Olisihan se hyvästä, mutta... No pitää sen verran puolustella itseäni, että ajan aika varovasti ja pitkälti pyöräteillä. Lisäksi suurin osa matkoista on melko lyhyitä, vaikka ei senkään pitäisi vaikuttaa. Ja on mukavaa pyöräillä hiukset vapaana. Ehkä sitä vielä joskus sen kypärän hankkii, mutta tuskinka.

Todellakin käytän. Vahinkoja sattuu itselle ja muut tiellä liikkujat aiheuttavat niitä. Näen tuli puolesta liian paljon erittäin vakavia onnettomuuksia joissa pyöräilykypärä olisi pelastanut paljon. Tyhmä ihminen jos ei tajua kypärän käytön välttämättömyyttä.

Yhteistyössä