Käytätkö nestemäistä vai jauhemaista pyykinpesuainetta ja miksi näin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "PESUKARHU"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Nestemäisiä pesuainetta tai sitten pesupähkinöitä. Kammoan ajatustakaan, että jauhetta tippuisi lattialle edes pientä murua ja joutuisi lasten paljaisiin jalkoihin. Olen nähnyt valokuvan aikuisen jalasta, johon on tarttunut pesujauheen murunen ja jäänyt vielä hautumaan kengässä. Nestemäinen ja pähkinät sopivat myös kestovaippailijoita, toisin kuin jauheet.

[QUOTE="Vieras";28791868]Nestemäisiä pesuainetta tai sitten pesupähkinöitä. Kammoan ajatustakaan, että jauhetta tippuisi lattialle edes pientä murua ja joutuisi lasten paljaisiin jalkoihin. Olen nähnyt valokuvan aikuisen jalasta, johon on tarttunut pesujauheen murunen ja jäänyt vielä hautumaan kengässä. Nestemäinen ja pähkinät sopivat myös kestovaippailijoita, toisin kuin jauheet.[/QUOTE]

...no just. Miltä se kuva näytti?

[QUOTE="vieras";28791498]Jauhemaista nykyään enimmäkseen. Hienopyykki pestään nestemäisellä. Pesukoneenkorjaaja kerran jauhetta suositteli koneelle parempana vaihtoehtona. Ihmettelin vielä, kun olin luullut juuri nestemäistä paremmaksi, mutta hänen mukaansa jauhe on parempi. Sit vielä sekin, että nestemäinen on kalliimpaa, vaikka suurin osa siitä on vettä.[/QUOTE]

Olen käyttänyt 15 vuotta samassa koneessa nestemäistä pesuainetta enkä ole koskaan tarvinnut pesukoneenkorjaajaa.

Nestemäistä käytetään, en tiedä miks :D ehkä se on helpompi annostella suoraan pesuainelokeroon. Kaadan aina suoraan pullosta :D Kerran kattonut kohdan mihin asti se pinta nousee, niin ei tartte enää kaataa ensin korkkiin ja sit lokeroon

Molempia. Ulkovaatteisiin ja joihinkin tiettyihin vaatteisiin nestemäistä käytän. Samoin nestemäistä käytän 30-asteisessa pikapesussa. Normipesuissa käytän jauhetta.

Yhteistyössä