Käytätkö lapsillasi tällaisia vaatteita? (sis. linkin)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja miettijä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Meillä käytetään vastaavia tosi paljon arki- ja kotivaatteina, sekä maalla rymytessä. Paljoa en noista maksaisi, postikulut tekevät liikaa. Me on onneksi peritty niitä lahjoituksina sukulaisilta, eipä tarvii kuluttaa rahaa ja aikaa kaupoissa.

Käyttäisin jotain noista ihan hyvin. Ei meillä poika kulje todellakaan merkkivaatteissa, jos joku kulkee merkeissä niin se on kyllä äiti. Poika kun ei vielä osaa vaatia.
Ostelen tosi paljon kirppareilta, en IKINÄ kato merkkiä. Kulahtanutta ja pinttyneen likaista en toki osta.
Käytetyistä merkittömistä vaatteistaan huolimatta poitsu on kyllä yleensä ainakin meillä päin hoitopaikoissa yms parhaiten puettu lapsi.
Toisaalta mä kyllä en merkeistä pahemmin ymmärrä, joten en osaa niitä arvostaakkaan.
Kirpparilla kun oon myyny pojan merkittömiä vaatteita nii aina on kaikki melkein menny.

Meillä käytetään mitä vaan siistiä, sopivan kokoista ja mistä lapsi itse tykkää. Huutonetistä en osta, koska kokoa on vaikea arvioida ja postimaksut ja rahan siirto ei miellytä. Noistakin tavaroista myyjä saisi kirppikseltä paremman hinnan. Mutta ihan ok vaatteita. En edes tiedä mitkä vaatteet ovat ns. merkkivaatteita. Ostan sellaisia sitten kun lapsi osaa minua valistaa. Reimatecin tunnen ja ne kyllä ovat huonosti ommeltuja, tosi rumat saumat takkien etuosassa.

Alkuperäinen kirjoittaja miettijä:
Huutista selatessa huomasin, että vastaavia vaatepaketteja siellä pilvin pimein, muttei niissä juuri huutoja ole.

Käyttäkö kukaan enää lapsillaan tällaisia ns. perusvaatteita vai pitääkö olla merkkivaatteita tai sitä viimeisintä muotia? Miten teillä?

http://www.huuto.net/fi/showitem.php3?itemid=96364245

Mutta enpä taida kulkea pojan kanssa enää missään, kun ollaan näköjään huonoja persereikiä noiden vaatteiden takia.

Alkuperäinen kirjoittaja g:
voisin käyttää, jos saisin ilmaseks. maksamaan en rupeis...

peesaan. meillä tuon kokoisia vaatteita sai ilmaiseksi serkulta ja kirppareilta myös lähes ilmaiseksi (20 senttiä vaate) ja tuon ikäiset saavat vaatetta lahjaksi kun eivät paljon muuta vielä osaa pyytää tai kuluta. en ostaisi noin vanhoja vaatteita kuten en mitään muutakaan pienten (alle 3v ) vaatepakettia oli merkki mikä tahansa.

Mä käyttäsin/käytän. Mä en tajua miks lapsella pitää olla merkkivaatteita tai jotain ihme farkkuja ja muutenkin pukea "aikuisen" vaatteisiin. Mä haluan et mun lapsilla on mukavat olohousut ja paita joissa saa sitten rauhassa touhuta ilman et tuntuu epämukavilta.

No hyh, en todellakaan käyttäisi, nuohan oli jostain 90-luvulta, pääosin sinistä (jota kukaan meidän lapsista ei käytä) ja hyi hyi hyi käytettyjä alushousuja!
Niin köyhiä ei todellakaan olla eikä tulla ikinä olemaan että tarvitsisi alushousuja ostaa käytettynä!

Olen juuri vastaavia lahjoituksia saanut, olen kiittänyt kauniisti ja laittanut kotona suoraan roskiin.

Jos jossakin säästetään niin ihan muussa kuin lastenvaatteissa. Eli ei käytettäisi vaikka maksettaisi!
Ihmettelen suuresti kuka kehtaa myydä käytettyjä alusvaatteita.

en käyttäis, en myöskään uutena ostais ihan tuollaisia tai noita merkkejä, laatu on ihan peetä mm. tuossa lotta & lassi merkissä. Persuvaatteita kyllä käytämme, mutta ostan kivoja, värikkäitä ja jopa niitä niitä merkkivaatteita. Tärkeintä kuitenkin on käytänöllisyys, mukavuus, pesuohjeet, laatu ja ulkonäkö kuin tuotteen merkki. Mutta kirpparilta ja huutiksesta en osta mitään, joitain vaatteita on saatu sukulaiselta lainaan.

Kyllä meillä käytetään ihan tavallisia vaatteita, ostetaan kirpputoreilta välillä, marketista usein. Noitakin vaatteita käyttäisin lapsilla jos ne kaapissa olis. Kirpparilta ehkä osan noista ostaisin, huutonetiä en käytä. En ole tajunnutkaan, että meidät ehkä leimataan tietynlaisiksi vaatteiden perusteella :D no, ihan sama se mulle on.

Yhteistyössä