käynnistys?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja surullinen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

surullinen

Vieras
juu huomena vissiin yritetään :/ kuulemma saattaa olla edessä todella tuskallinen koettelemus koska epäilevät että vauva ei mahdu tulemaan ja kohdun kaula on epäkypsä 2 cm olis kaulaa jäljellä ja se on kiinni :/ voi olla että päätyy sektioon :( voi että ku muutemki pelottaa synnytys ja sitte vielä tämmösiä uutisia :( onko kenelläkään moisesta kokemusta?? miten meni?? syntykö vauva normaalisti vai joutuko leikkaamaan?? ja jos ei niin kauanko kesti että kohtu kypsyi yms.. millon vauva sylissä?? en kyllä ollenkaan odota huomista innolla :( tekis vaan mieli itkeä :(

Mulla oli aika iso esikoinen, käynnistykseen mentiin rv 42 ja paikat tiukasti kiinni, niin ja kaulaakin ihan reilusti. Kaksi päivää cytoteceilla kohdunsuulle, tokana päivänä oli hiukan jotain edistystä. Kolmantena lyötiin tippa käteen ja n.8 tunnissa syntyi poika 4250g ja 54cm :)

Tsemppiä sulle ja koita asennoitua positiivisesti. Tärkeintä on että sulla on ihan pian sylissä oma pieni rakas :heart:

Mulla on kokemus yhdestä käynnistetystä synnytyksestä ja kaikki meni ihan mainiosti.Ekaa annettiin päivällä lääke mutta ei tapahtunu mitään,sitten laitettiin illalla kuudelta uusi ja kaheksan maissa alkoi supistella ja kymmeneltä kävelin itse synnytyssaliin ja yhteentoista asti kestin hyvin,köpöttelin ja huilin.joskus kahentoista aikaan sain jotain lääkettä ja ilokaasua ja lapsi syntyi reippaasti klo2.45 yhellä ponnistuksella.Vielä klo2.35 kävin pissalla,että äkkii tuli ja helposti.Tää tietty mun kokemus eikä voi verrata,mutta mulla kolme muuta synnytystä jotka käynnistyny ittestään eikä toi käynnistetty ollu yhtään erilaisempi tai vaikeampi tms.Eli tsemppiä vaan sulle,sä ja vauva selviitte varmasti hyvin!!!!

Miten sulle on voitu sanoa että edessä voi olla "tuskallinen koettelemus"? Asiallinen hoitohenkilökunta ei tuollaista käyttäisi.. Millä viikoilla olet?

Itselläni käynnistettiin esikoinen rv 42+1, ya kontrollissa käytiin 42+0 jolloin paikat pehmeät ja auki 2sormelle. Päivän aikana sain 3 kertaa 1/4tbl cytotecia suun kautta. Pikku hiljaa alkoivat supistukset tuntumaan ja kovenemaan, koko päivän kyllä siis supisteli. Illalla noin klo 18 tuntui jo niin paljon että piti pysähtyä aina supistuksen ajaksi. Yöllä saliin klo 3.30 aikoihin ja lopulta tyttö syntyi 45min ponnistusvaiheen jälkeen imukupilla autettuna klo 12 rv 42+2. Tuli virheasennossa (ei olisi ilman imukuppia saatu ulos), sydänäänilaskuja tuli koko aamun ja lapsivesi muuttui vihreäksi. Syntyessään sai vain 5 pistettä ja joutui lastenosastolle, mutta mitään vakavaa ei siellä todettu. Itse kyllä menin melko huonoon kuntoon, eikä jalat kantaneet 2 päivään ja tulehdusarvot taivaissa --> sain suonenesisäiset antibiootit ja 2 pussia verta. Itse käynnistys ja supistusten alkaminen olivat mielestäni ihan hallittuja, niistä ei jäänyt huonoa mieltä. Kaikki muu ois voinut myös tapahtua vaikkei synnytystä olisikaan käynnistetty, en niistä siis "syytä" käynnistystä.

Niin, ja tyttö oli 4580g ja 56cm, pipo 38cm. Ei mennyt kuin vajaa 800g painoarviot pieleen...

Minulla käynnistettiin kalvojen puhkaisulla... ei siis aivan sama kuin sinulla. Pelkkä puhkasu tosin ei riittänyt vaan joutuivat lisäämään tippaa. Kokemus sinänsä ihan ok, ja muistankin koko jutun tosin kuin ensimmäisen lapsen, joka tuli kolmessa tunnissa. Tämä siis parempi kokemus minulle. Kyllä kaikki hyvin menee, usko siihen. Onneksi itse ei tarvitse tehdä niitä vaikeampia päätöksiä miten mennään eteenpäin... lääkäri ne onneksi tekee. Ja koskaanhan ei voi etukäteen sanoa kuinka synnytys etenee. JOTEN älä turhaa mieti liikaa...

Yhteistyössä