Käynnistys ennen laskettua aikaa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja väsynyt mami
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

väsynyt mami

Vieras
Nyt siis tilanne seuraava: Olen rv 38+6, huomenna äippäpoliaika, jossa keskustellaan käynnistysmahdollisuudesta. Vointini on nimittäin aivan nollassa, olen petipotilaana selän takia, siinä on virheasento todella suuren mahan takia, kivut ovat niin kovat, että olen elänyt särkylääkkeiden voimalla jo muutaman viikon. Myös supistukset ovat jokapäiväinen riesa(alkoivat vkolla 29), paikat ovat jo jonkin verran auenneet(2sormelle auki, kanavaa 2cm, sekin auki). Kotona häärää lisäksi 2v. vauhtimimmi, jonka perässä pitäisi jaksaa juosta koska iskä on päivät töissä.

Onko siis kellään kokemusta ennen la tapahtuneesta käynnistyksestä yllämainitun kaltaisessa tilanteessa? Olen todella rikki, tuntuu että jokainen päivä on yhtä taistelua kipujen ja pahan olon kanssa. En tarvitse saarnaa kuinka vauvan olisi hyvä vielä kasvaa masussa, koska eihän äidin kokoaikainen stressikään voi hyvästä olla...? Kokoarviokin näyttää vauvan olevan jo yli 3,5kg.

Apuja?

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
saahan sitä esittää mut ei toi läpi mee. jos menis niin kaikki mammat vaatis samaa. itse olet tilasi aiheuttanut joten kestä se myös.

peesii. käynnitykseen sai jonotuslappuja kuin apteekin reseptiluukulle.

ei ei ei. olis pitäny miettiä aijemmin sitä jaksamista. tekosyitä nuo ovat.

saahan sitä esittää mut ei toi läpi mee. jos menis niin kaikki mammat vaatis samaa. itse olet tilasi aiheuttanut joten kestä se myös.

peesii. käynnitykseen sai jonotuslappuja kuin apteekin reseptiluukulle.

ei ei ei. olis pitäny miettiä aijemmin sitä jaksamista. tekosyitä nuo ovat.

niin ja mulla pistää silmään se et ap on niin poikki mut jaksaa koneella kuitenkin olla... *vihellys* saatikka kuinka 2v voi olla kotona äidin kanssa joka vuoteen oma,... ;)

Äidin huono vointi ei riitä syyksi käynnistykseen. Vasta jos tilanne on sellainen, että siitä voi aiheutua vauvalle tai äidille pysyviä vaurioita / kuoleman vaara.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Juuri soitin ä-polille, ja käskivät ottaa sairaalakassin mukaan, koska todennäköisesti käynnistävät. Mutta kiitos paljon ah niin tsemppaavista vastauksista.

:laugh niin varmaan joo.

kukaan ei usko tota.

Juuri soitin ä-polille, ja käskivät ottaa sairaalakassin mukaan, koska todennäköisesti käynnistävät. Mutta kiitos paljon ah niin tsemppaavista vastauksista.

jaa sää nyt yhtäkkiä vaan pääsetkin lähtee äitipolille kyännistykseen. kyllä joo.. ehkä porvoossa.

kukaan ei usko tota.

Ap:n tilanteen kohdalla ei ole mikään mahdottomuus, että synnytys käynnistetään ja hyvin ovat voineet äippäpolilla sanoa, että sairaalakassi kannattaa ottaa mukaan.Voi toki vielä käydä niinkin, että ottavat osastolle seurantaan.

Alkuperäinen kirjoittaja Maine Coon:

kukaan ei usko tota.

Ap:n tilanteen kohdalla ei ole mikään mahdottomuus, että synnytys käynnistetään

mitenhän ap luulee sitten jaksavansa kahden lapsen kanssa.. vauvan ja uhmaikäisen taaperon.. mitähän sit keksii.. jos vaik vähän lisää lapsia ja entiset hoitoon.

Alkuperäinen kirjoittaja Maine Coon:

kukaan ei usko tota.

Ap:n tilanteen kohdalla ei ole mikään mahdottomuus, että synnytys käynnistetään

mitenhän ap luulee sitten jaksavansa kahden lapsen kanssa.. vauvan ja uhmaikäisen taaperon.. mitähän sit keksii.. jos vaik vähän lisää lapsia ja entiset hoitoon.

Selän kuormitus vähenee vauvan synnyttyä ja toivottavasti kivutkin.Uskoisin että synnytys helpottaa olotilaa huomattavasti ja varmasti sit jaksaa kahden lapsenkin kanssa; ei mikään mahdottomuus siis.

minulle on tehty käynnistys lupauksella "jos äidin vointi niin vaatii". Edellinen raskaus päättyi kohtukuolemaan ja istukanirtomiseen, seuraava raskaus oli henkisesti vaativaa aikaa alusta loppuun saakka, varsinkin kun nuo kohtukuolemaviikot lähenivät ja menivät ohi. Vauva kasvoi hyvin, ja koska koko raskauden supisteli ihan reilusti, paikat olivat jo kypsät vkolla 36, pääsin osastolle seurantaan. rv 37+4 käynnistettiin, tai oikeammin vauhditettiin tilannetta puhkaisemalla kalvot, koska kohta äipällä olisi mennyt oikeasti hermo pelosta ja huolesta. Saimme terveen 10 pisteen tytön 3 tunnin päästä kalvojen puhkaisusta.

Te, joilla ei oikeasti ole tietoa, mitä on olla vähän toisenlainen odottaja, olkaa pliis kommentoimatta täällä. APn voimakas selkäkipu voi ihan hyvin olla syy käynnistykseen, jos tilanne on muutoin valmis.

minulle on tehty käynnistys lupauksella "jos äidin vointi niin vaatii". Edellinen raskaus päättyi kohtukuolemaan ja istukanirtomiseen, seuraava raskaus oli henkisesti vaativaa aikaa alusta loppuun saakka, varsinkin kun nuo kohtukuolemaviikot lähenivät ja menivät ohi. Vauva kasvoi hyvin, ja koska koko raskauden supisteli ihan reilusti, paikat olivat jo kypsät vkolla 36, pääsin osastolle seurantaan. rv 37+4 käynnistettiin, tai oikeammin vauhditettiin tilannetta puhkaisemalla kalvot, koska kohta äipällä olisi mennyt oikeasti hermo pelosta ja huolesta. Saimme terveen 10 pisteen tytön 3 tunnin päästä kalvojen puhkaisusta.

Te, joilla ei oikeasti ole tietoa, mitä on olla vähän toisenlainen odottaja, olkaa pliis kommentoimatta täällä. APn voimakas selkäkipu voi ihan hyvin olla syy käynnistykseen, jos tilanne on muutoin valmis.

taitaa ap:n voimakas kipu olla enemmänkin korvien välissä..

täyttää paskaahan tuo oli..

"vuoteen oma" ja kuitenkin 2v päivän kotona. jep jep ;)

Alkuperäinen kirjoittaja ei käynnistetä:
Äidin huono vointi ei riitä syyksi käynnistykseen. Vasta jos tilanne on sellainen, että siitä voi aiheutua vauvalle tai äidille pysyviä vaurioita / kuoleman vaara.

Tjaa,kyllä mie vaan sain käynnsityksen viimeeksiaika helpolla, oma olo olikamala,ei saanut nukuttua ja maha painoi keuhkoja niine ttä oli ukala hengittää.VAuvalla ei kyllä ollut mitään hätää.

No senpä takia ap:llä varmaan aika rankkaa onkin kun kaikkien noitten vaivojen lisäks pitää viihdyttää ja hoitaa 2- vuotiasta...
Voi että on ihmiset taas ilkeitä.

Alkuperäinen kirjoittaja ei käynnistetä:

Mulla yritettiin kaynnistää kolmas oman voinnin takia + mulla oli kaksi muutakin pientä lasta. Tosin mulla jo paikat auki ja muksut tuloillaan ollut jo viikon. Päivän olin tipassa, suppareita oli, mut mitään ei tapahtunut. Lähdin kotiin nukkumaan ja seuraavana aamuna menikin vedet kotona.

Mä uskoisin, että pitäis olla vuoteenomana ( ihan jo kipujenkin vuoksi )ja yrittää levätä, mutta kun 2v kotona, niin tottahan toki sitä pitää yrittää mennä hänen perässään.
Itse olen raskausaikana saanut määräyksen vuodelepoa, mutta ei sitä aina niin kirjaimellisesti pysty noudattamaan, vaikka haluaisikin.

Yhteistyössä