Käynnistyksestä...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Porina
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Porina

Jäsen
05.02.2005
299
0
16
Miten synnytyksen käynnistys etenee, jos vauva ei ole laskeutunut? Saadaanko se jotenkin laskeutumaan vai mitä tehdään...
parin viikon sisällä käynnistys todennäköisesti edessä eikä merkkiäkään laskeutumisesta.....

Luultavasti homma vaan on vähän hitaampaa. Käynnistyksellä aikaansaadut supistukset kyllä saavat (yleensä) vauvan laskeutumaan, mutta siinä voi mennä aikaa.
Tuossa osastolla makoilin ennenaikaisten supistusten takia jonkin aikaa sitten, ja siinä samassa huoneessa käynnistettiin synnytystä. Vauva oli todella ylhällä ja vasta kolmantena käynnistyspäivänä pääsivät synnyttämään.

Mie kans luulen että siinä käynnistyksessä menee vaan pidempään..Itse menin pari vuotta sitten rv 41+3 sairaalaan "kypsyttelyyn"(tällä nimellä kutsuivat siis) ja ymmärsin että mulla oli paikat ihan alkutekijöissään, vaikka viikkoja oli noinkin paljon. Pari päivää sain jotain tabuja, en nimeä enää muista, mut toisen päivän jälkeisenä yönä alkoi supparit tuntua ja aamulla meninkin sit saliin.
Niin ja iltapäivällä tyttö oli maailmassa.
Mulla oli vielä niin, etten ollut koko raskausaikana tuntenut yhden yhtä supistusta, siis ilman tuota lääkitystä.
Vaikka olikin vähän hankala homma, niin uudelleen uskaltaudun silti menemään marraskuussa :)
Onnea vaan matkaan, jos käynnistykseen meet, vaikka kaipa se vauva ehtii parissa viikossa laskeutumaankin!

Mulla käynnistettiin kuopus ja koko homma kesti neljä tuntia. Käynnistyksellä aikaansaadut supistukset ovat (ainakin mulla oli) paljon voimakkaampia, kuin luonnollisessa synnytyksessä. Jollakin se voi tosiaan ottaa vuorokauden ja pitempäänkin, mulla onneksi vain noin lyhyen aikaa. Mullakin tippaa alettiin lisätä aika tuhdisti alussa, kun ei mitään tuntunut tapahtuvan, mutta sen jälkeen kaikki menikin nopeaan ja ponnistuskin kesti vaivaisen minuutin =) Tsemppia koitokseen!

Yhteistyössä