Käynnistetty synnytys....?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja äitinäpiankolmelle
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

äitinäpiankolmelle

Vieras
Rv tänään 40+2, synnytys kaäynnistetään tiistaina raskausdiabeteksen takia. Perjantaina polilla sisätutkimuksessa 3 cm auki, kaula jäljellä, paikat pehmeähköt. Kolmas raskaus, takana kaksi alatiesynnytystä jotka on käynnistyny ihan luomusti.

Nytpä mietinkin että millähän konstilla tämä käynnistetään?

Onko kokemusta millainen on ollu käynnistetty synnytys verrattuna ns. normaaliin?

Onko kestäny kauemmin kun luomusti?

Onko ollu kivuliaampi?

Kiitti kaikille jotka vaivautuu vastailemaan, jännittää niin vietävästi se tiistai :s

Mulla käynnistettiin tableteilla ja lopulta vielä tipalla,ku supistukset ei enää avannut paikkoja. (olin jämähtänyt 4cm)Eka tabletti jo käynnisti pienet supistukset ja toisen jälkeen oliki jo kunnolla päällä.Synnytys mulla kesti 8h45min. eli oli kuitenki aika nopee,olis ollut nopeempiki,jos ne olis käynnistänyt uudelleen tipalla aikasemmin.Kipee kyllä olin,mutta en osaa verrata normaalisti käynnistyneeseen,ku ykkönen tuli maailmaan leikkauksella.

Mulla takana 2 synnytystä, esikoinen käynnistyi luomuna ja synnytyksen kesto 4,5h. Toinen käynnistettiin ja kesto 9,5h. Tosin synnytyksen kesto laskettiin siitä kun laitettiin oksitosiini tippumaan jolla ei ollut mitään vaikutusta. Kun kalvot puhkaistiin niin alkoi tapahtua. Käynnistetty oli mulla kivuliaampi kuin luomuna käynnistynyt. Molemman synnytykset meni ilman kivunlievitystä, et sekin saattoi vaikuttaa kun toisella kerralla oli vähän käryä mitä tulossa on... :laugh:

Kovasti tsemppiä tiistaille. :)

Hmm. En osaa verrata, molemmat ovat olleet käynnistettyjä kaiketi (pidempi tarina), molemmat olivat nopeita (alta 6 tunnin eka, alta 5 tunnin toka), eikä se kipu tuona aikana ihan tolkutonta ollut kummassakaan (siis että olisi omalta kohdalta ollut kivuliain kokemus, tuntuihan tuo paljonkin toki & lääkitystä käytettiin).

Eiköhön tuossa sinulla ole hyvät lähtökohdat: kohdunsuu ja aukemassa, pehmeät paikat ja kaksi aiempaa synnytystä. Varmaasnkin ensin laittavat alapäähän hormoonitabletin ja odotellaan..... sitten oksitosiinitippaa avuksi tarvittaessa.

Itselläni 39+5 aloitettu käynnistys toksemian takia, ja "paikat" vielä ihan kiinni ja epäkypsät. Silti ekalla tabletilla alkoi käynnistyä, loppufinaaliin meni tosin vielä yli vrk aikaa, mutta mitään ikävää muistoa tai kokemusta ei jäänyt.

Hyvin menee!

Onhan mulla ollu tässä kipeitä suppareita jo viikkoja, mutta nyt sisätutkimuksen jälkeen on tullu limatulppaa pois koko viikonlopun. Ehkäpä tiistaina on sit kypsempi tilanne ja varmaan onkin kun limatulppa irronnu. Et jospa hän ei kovin suurta apua tarttis et lähtis tulemaan <3

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Onhan mulla ollu tässä kipeitä suppareita jo viikkoja, mutta nyt sisätutkimuksen jälkeen on tullu limatulppaa pois koko viikonlopun. Ehkäpä tiistaina on sit kypsempi tilanne ja varmaan onkin kun limatulppa irronnu. Et jospa hän ei kovin suurta apua tarttis et lähtis tulemaan <3

Jospa pääsisit synnyttämään jo ennen tiistaita. :)

Mulla kaks itsestään alkanutta synnytystä ja yks käynnistetty...ja käynnistetty oli rajuin ja kivuliain ja nopein :/ Tipalla käynnistettiin ja alkoi kyllä heti tehota...

Pitäiskohän vetää sellainen johtopäätös että tableteilla käynnistyy lempeemmin kun suoraan tipalla?

Kun katsoo vastauksia siltä vaikuttais.

Onneks lääkäri sanoi jotain että laitetaan vähän lääkettä sinne kohdunsuulle, eli vissiin just niitä tabujako?

Yhteistyössä