Käykö teillä siivooja?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ottaa pannuun
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
O

ottaa pannuun

Vieras
Oletteko itse kotona vai töissä? Ootteko tykänneet?

Ite tänää luuttusin koko kämpän ja ei todellakaan näytä siltä...jotenki ihan toivoton olo kun yleensä ei saa ku sutastua vähän sitlä ja vähän tuolta, koskaan ei ole koko kämppä samana päivänä putipuhdas...en vain yksinkertasesti kerkeä!! aattelinki semmosta siivoojaa, jos ottas, vaikka ekan kerran niin et se ottas ikkunat ja listoja myöten pesis lattiat ja vessan ja kylppärin...Ikkunat on ihan karmeen näköset, kesällä sain yhtenä päivänä pestyä kiolme, kolmen päivän päästä toiset kolme ja kuukauden päästä makkarin ikkunoita, ni ihan älytöntä...

Lapsia meil on kaks ja mä olen kotona -noloa, mutta juu en kykene pitää tätä kämppää tip top kuin tahtoisin...Mies tekee yötyötä plus vielä vapaapäivänsä saattaa iltapäivään asti hoitaa muita töitä...välillä on vain kausia et mennään tosi paljon, illat menee kaupoilla, kylässä tms.

Alkuperäinen kirjoittaja blaah:
käviski... olen kotiäiti mutta olen aina vihannut kotitöitä. nyt kun elämä pyörii vain niiden ympärillä niin olen masentunut...

joo, en mäkään niistä oo koskaan niin tykänny, mut voi että mä nauttisin jos kerta viikkoon saisin nää muksut ja ukon pyörimästä jaloista ja saisin siivota vaan! Mut ko ei...siipä mietinki tota siivoojan palkkaamista...

Eip käy siivooja eikä kokki ite hoidetaan hommat :)

Meillä näin
Äiti ja isi hoitaa tällähetkellä pyykin pesun ja kuivaamisen ( tähän tulossa muutos isompien kohdalla)
Koululaiset viikaa ja laittaa pyykkinsä kaappiin,
pienimmät auttavat omien vaatteiden kuskauksessa ja harjoittelevat viikaamista.
Äiti ja isi hoitaa yleiset tilat vessat, keittiön, olkkarin ja eteisen
Lapset huolehtivat omat huoneensa jokainen jopa ne pölyt ja lattian luutuukset sekä imuroinnin.
Petivaatteet :
Isoimmat hoitavat omansa äiti ja isi loput
Ruoka:
Viikolla ruuan hoitaa äiti ja pienimmät lapset
viikonloppuisin isä, äiti tai isommat koululaiset
Astiat: Jokainen vuorollaan

Kun lapset joskus vinkuvat etteivät jaksa esim: viedä ja viikata pyykkejä
niin en minäkään heidän vaatteitaan käytä joten voin jättää ne pesemättä.
En jaksa siivota - en minäkään ei ole minun huoneeni
En jaksa täyttää astianpesukonetta - en minäkään jaksa jolloin astiat loppuvat
tämä on erinomainen käytäntö lasten kanssa sillä he huomaavat että jokaisen on tehtävä oma osuutensa.

:laugh: :laugh: :laugh:

Käviskin. Oon vakavasti harkinnut viikkosiivouksen ottamista joltakin siivousfirmalta... Oon kotona kahden lapsen kanssa ja ylläpitosiivousta teen jatkuvasti, sellaiselle kunnon perusteelliselle siivoukselle tuntuu olevan liian harvoin aikaa... Olis ihanaa jos nuo matotkin tulis vaikka parin viikon välein tampattua ja ikkunat pestyä pari kertaa vuodessa.

Meilläkin käy siivooja joka toinen viikko. Siivousfirmasta käy kuka milloinkin, mutta olen ollut tyytyväinen kaikkien jälkeen. Siivooja alkoi käydä meillä, kun uuvuin totaalisesti. Tilanne on ollut jo pitkään parempi, mutta siivoojasta en taida silti luopua =)

Alkuperäinen kirjoittaja welcome:

Meillä näin
Äiti ja isi hoitaa tällähetkellä pyykin pesun ja kuivaamisen ( tähän tulossa muutos isompien kohdalla)
Lapset huolehtivat omat huoneensa jokainen jopa ne pölyt ja lattian luutuukset sekä imuroinnin.
Petivaatteet :
Ruoka:

tämä on erinomainen käytäntö lasten kanssa sillä he huomaavat että jokaisen on tehtävä oma osuutensa.

Tätä aikaa mäkin odotan, kun lapssita on apua...meillä kun on 3,5v ja 1,5vuotiaat...esikoinen kyllä auttelee jos pyydän kauniisti ja JOS neidillä on semmoinen fiilis...mut tuo pikku riiviö...noh, se kantaa tavaraa kokoajan lisää lattioille ympäri kämppää ja mun pitää kaiken välissä hoitaa sen vauvaa (laittaa vaatetta, tuttia, laittaa rattaisiin) tai sit kuunnella kuin ne tappelee tuon esikoisen kanssa ja olla koko ajan selvittämässä niitten leikkejä :D Siis AIVAN toivotonta ja niiiiiin turhauttvaa edes YRITTÄÄ SIIVOTA...kun ksokaan täälä ei näytä siltä et mitään ois tehty :D

Minä käyn siivoomassa ihmisten kotona ja tykkään työstäni.Meillä on asiakkaina vanhuksia,lapsiperheitä,kotiäitejä..siis ihan mitä vain.Eikä minusta ole yhtään noloa että kotiäiti ei jaksa/kerkee/kiinnosta siivota huusholliaan,siksi me ollaan että me hoidetaan se työ =)

Alkuperäinen kirjoittaja ottaa pannuun:
Alkuperäinen kirjoittaja welcome:

Meillä näin
Petivaatteet :
Ruoka:

Tätä aikaa mäkin odotan, kun lapssita on apua...meillä kun on 3,5v ja 1,5vuotiaat...esikoinen kyllä auttelee jos pyydän kauniisti ja JOS neidillä on semmoinen fiilis...mut tuo pikku riiviö...noh, se kantaa tavaraa kokoajan lisää lattioille ympäri kämppää ja mun pitää kaiken välissä hoitaa sen vauvaa (laittaa vaatetta, tuttia, laittaa rattaisiin) tai sit kuunnella kuin ne tappelee tuon esikoisen kanssa ja olla koko ajan selvittämässä niitten leikkejä :D Siis AIVAN toivotonta ja niiiiiin turhauttvaa edes YRITTÄÄ SIIVOTA...kun ksokaan täälä ei näytä siltä et mitään ois tehty :D

Hei toi 3,5v voi tehdä jo kaikenlaista kun kärsivällisesti vain opetat :D

Meillä pestiin 1v kans äske matto molemmille oma harja ja lapselle käsisuihku käteen :o Olihan siin matto, pesuhuone, äiti ,laps ja vähä pukuhuonekki märkä mut 2 mattoo tuli puhtaaks :D Kun saat opetettua niille lapsille et niiden tavarat ja leikit pysyy omassa huoneessa niin on vähän siistimpää mut kyl ne tavarat meilki liikkuu silti välillä :D Ja tuo meidän 1v tykkää et meidän kaik tavarat on väärässä paikassa et välillä saa itekki ettiä jotain tiettyä tavaraa. Eikä se kannata niitä tavaroita joka mutkassa kerätä. Aamulla paikat kuntoon ja seuraavan kerran kun lapset nukkuu ja sitten illalla. 3-4 kertaa päivässä riittää. Meillä suurperhe lapsia 6 mut yleis siisteys pysyy pikkujutuilla :D Älä ressaa tyhjää itse tiät et oot siivonnu ei se sille naapurille kuulu tai näy :)

Kävi, kun olin kuopuksesta raskaana. Oli tosi vaikea raskaus ja lääkäri laittoi siivoushommat pannaan. Oli kyllä tosi ihana. Ois kiva vaikka nytkin kävis. Kyllä kunnon siivooja osaa siivota paljon säntillisemmin, kuin itse konsanaan ja onhan se vähän lukusta itselleenkin ;)

Yhteistyössä