käviskö tällainen tunika häihin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ei käy. Ja joku tässä ketjussa sanoi että toiselle juhlava vaate on toiselle arkinen, niin on olemassa ihan sellainen kuin pukukoodi joka vähän sanelee mikä on juhlavaa ja mikä ei. Jos miehellä on puku päällä, naisen päällä tuollainen tunika näyttää ihan arkivaatteelta, sellaiselta mikä laitetaan maanantaina toimistoon päälle.

Alkuperäinen kirjoittaja Phoebs:
Ei käy. Ja joku tässä ketjussa sanoi että toiselle juhlava vaate on toiselle arkinen, niin on olemassa ihan sellainen kuin pukukoodi joka vähän sanelee mikä on juhlavaa ja mikä ei. Jos miehellä on puku päällä, naisen päällä tuollainen tunika näyttää ihan arkivaatteelta, sellaiselta mikä laitetaan maanantaina toimistoon päälle.

No tämäkin on ihan katsojan silmissä. Ja mun mielestä tuo on ihan tarpeeksi juhlava pusero, vaikka miehellä olisikin puku päällä.

Alkuperäinen kirjoittaja Kihara:

No tämäkin on ihan katsojan silmissä. Ja mun mielestä tuo on ihan tarpeeksi juhlava pusero, vaikka miehellä olisikin puku päällä.

ei se nyt ihan niin mene! Jos miehellä on puku niin silloin naisella kuuluu olla juhlavaate päällä ja tuo tunika ei ole juhlavaate.

Laita vaan tuo ja esim. housut, sopii ihan hyvin. Juhlavuutta voi lisätä sillä , että laittaa kampauksen, kauniit korut, sirot kengät, pienen (!!!) käsilaukun ja kauniin meikin. Siinä on sopivaa juhlavuutta häihin. Ei siellä vieraiden tarvitse niin fiinejä olla, morsian hoitaa sen osuuden.

Mikään ei ole niin kamalaa, kuin olla jossakin EPÄMUKAVISSA vaatteissa! Kaikille tukeville/pyreille ei sovi mekot!

Kertakaikkisen kamala. Ruma ja sekava kuosi eikä todellakaan tuollainen pikkupiperrys sovi isokokoiselle kun ruho käy siinä liiaksi silmiin. En ottaisi edes arkivaatteeksi saatika sitten juhlavaatteeksi!

Ja nainen laittaa tosiaan koodilla tumma puku jakkupuvun tai leningin eikä tuo ole niistä kumpaakaan.

Kyllä myös ylipainoisten soisi pukeutuvan tilanteen mukaan. Maailmassa löytyy niin paljon tosi upean näköisiä reilusti ylipainoisia, että se paino nyt vaan ei ole se ratkaiseva tekijä siinä.

Alkuperäinen kirjoittaja niin palstaa taas:
Kertakaikkisen kamala. Ruma ja sekava kuosi eikä todellakaan tuollainen pikkupiperrys sovi isokokoiselle kun ruho käy siinä liiaksi silmiin. En ottaisi edes arkivaatteeksi saatika sitten juhlavaatteeksi!

Ja nainen laittaa tosiaan koodilla tumma puku jakkupuvun tai leningin eikä tuo ole niistä kumpaakaan.

Kyllä myös ylipainoisten soisi pukeutuvan tilanteen mukaan. Maailmassa löytyy niin paljon tosi upean näköisiä reilusti ylipainoisia, että se paino nyt vaan ei ole se ratkaiseva tekijä siinä.

AIVAN!

Alkuperäinen kirjoittaja Gluteus maximus:

ei se nyt ihan niin mene! Jos miehellä on puku niin silloin naisella kuuluu olla juhlavaate päällä ja tuo tunika ei ole juhlavaate.

No mutta mun mielestä se voi olla juhlavaate. Ei ehkä sinun mielestä. Makuja on monenlaisia ja jos joka päivä kulkee ihan vaikka verkkareissa ja t-paidassa, niin silloin tuo paita on takuulla juhlava. Ei sen juhlavaatteen mun mielestä tarvitse olla 200 euron silkkimekko. Kun ei kaikilla on varaa tai haluakaan moiseen.

No mutta mun mielestä se voi olla juhlavaate. Ei ehkä sinun mielestä. Makuja on monenlaisia ja jos joka päivä kulkee ihan vaikka verkkareissa ja t-paidassa, niin silloin tuo paita on takuulla juhlava. Ei sen juhlavaatteen mun mielestä tarvitse olla 200 euron silkkimekko. Kun ei kaikilla on varaa tai haluakaan moiseen.

nyt ei ole kyse siitä mitä vaate maksaa. Kauniita juhlavaatteita saa edullisesti!

Onko ap sanonut, että koodi on tumma puku? Se oliskin eri asia. Mutta kun moista koodia ei ole sanottu, niin tarvis ei ole jakkupukua tai leninkiä silloin laittaa.

Ja tiedoksi, itse pukeudun häihin kyllä mekkoon (hintavakin vielä), koska ne ovat harvoja tilanteita, joihin voi pukeutua niin kauniisti. Mutta kaikkien ei mun mielestä tarvitse, jos ei oloansa niissä hyväksi tunne.

Alkuperäinen kirjoittaja vv:
http://www.ellos.fi/misc/ProductZoom.aspx?ImageSource=ells_1127164_M.jpg

mie panisin tän, vaik ihrapylly oonkii

Mä en normipainosena voi tollasta laittaa. Kivasti tursuis kädet noista hihoista. Aina tehdään liian pieniä hihoja vaatteisiin! Zaran paidoista pitäis olla XL, että käsivarret mahtuis edes joten kuten!

Mielestäni ap:n linkittämä tunika sopii häihin siistien housujen ja juhlavien kenkien kanssa. Nykyään ei häihin tälläydytä kuten ennen, ellei kutsussa ole toisin mainittu.
Mutta ap voisi kyllä löytää isollekkin sopivan mekon. Itse löysin todella ihanan mekon joka vielä saa vatsamakkarani piiloon ja näyttämään hoikemmalta.
Pakko vielä ohimennen tuumata tosta liian arkisesti pukeutumisesta. Sattuiko kukaan kiinnittämään huomiota Jani Sievisen äitipuolen pukeutumiseen Janin ja Marin häissä? Se oli jo arkista.

Onko ap sanonut, että koodi on tumma puku? Se oliskin eri asia. Mutta kun moista koodia ei ole sanottu, niin tarvis ei ole jakkupukua tai leninkiä silloin laittaa.

Ja tiedoksi, itse pukeudun häihin kyllä mekkoon (hintavakin vielä), koska ne ovat harvoja tilanteita, joihin voi pukeutua niin kauniisti. Mutta kaikkien ei mun mielestä tarvitse, jos ei oloansa niissä hyväksi tunne.[/quote

ONko meillä ollut jotenkin erikoisia häitä kun ihan jokaisessa (niissä kymmenissä joissa olen ollut ) on miehillä aina ollut puvut päällä, niin kesällä kuin talvellakin. Mitä teidän miehet oikein laittaa juhliin päälle jos ei pukua????

Ja tiedoksi, itse pukeudun häihin kyllä mekkoon (hintavakin vielä), koska ne ovat harvoja tilanteita, joihin voi pukeutua niin kauniisti. Mutta kaikkien ei mun mielestä tarvitse, jos ei oloansa niissä hyväksi tunne.[/quote

ONko meillä ollut jotenkin erikoisia häitä kun ihan jokaisessa (niissä kymmenissä joissa olen ollut ) on miehillä aina ollut puvut päällä, niin kesällä kuin talvellakin. Mitä teidän miehet oikein laittaa juhliin päälle jos ei pukua????

Juu, kyllä meilläkin miehillä on tummat puvut. Mutta ei se tarkoita, että koodi on silloin myös naisella tumma puku, ellei sitä erikseen ole hääkutsussa mainittu. Juhlava vaate riittää ja mun mielestä tuo tunika on ihan tarpeeksi juhlava. Suurimman osan mielestä näköjään ei, mutta kuten sanoin, mielipiteitä on monia. Jos hääkutsussa ei erikseen ole mainittu pukeutumiskoodia, niin silloin mun mielestä juhlava vaate on aika laaja käsite!

ei, ei, ei. Liian arkinen tuo paita. Minusta juhliin pitää pukeutua juhlavasti ja lihavakin löytää mekkoja, hameita, jakkuja ja erittäin kauniita ja vielä edullisesti. Tiedän sen, koska olen itsekin lihava ja aina on juhlissa, mekko, hame jne. päällä.

Mikä sun vaatekoko on, koska mä suuresti epäilen että olet yhtä iso kuin minä?

Ja tosiaan, kun olen kuvia katsellut niin erittäin harvalla on kotelomekkoa tai muuta hienoa joten siksi mietin, että miksihän ei tämä paita sovi. Virhe sattui heti alkuun eli eihän se tunika ollutkaan joten minusta passaisi vaikka hameen kanssa. mittojani en todellakaan tänne kerro mutta aikuisten oikeasti olen läski.
mekkoa en käytä ikinä joten tuntuisi hyvin teennäiseltä ja epämukavalta pukea sellainen yksien juhlien takia.

Alkuperäinen kirjoittaja Ainaerinimimerkki:
Minkä kokoinen olet , pituus, vaatekoko ja oletko lanteikas, vatsakas, isot/pienet rinnat? Paksut jalat/ohuet jne.?

niin tosiaan mittoja en kerro, mutta ISO maha, isot tissit, läskit käsivarret, läskiä riittää..jalat on suht tavalliset.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
ei, ei, ei. Liian arkinen tuo paita. Minusta juhliin pitää pukeutua juhlavasti ja lihavakin löytää mekkoja, hameita, jakkuja ja erittäin kauniita ja vielä edullisesti. Tiedän sen, koska olen itsekin lihava ja aina on juhlissa, mekko, hame jne. päällä.

Mikä sun vaatekoko on, koska mä suuresti epäilen että olet yhtä iso kuin minä?

Ja tosiaan, kun olen kuvia katsellut niin erittäin harvalla on kotelomekkoa tai muuta hienoa joten siksi mietin, että miksihän ei tämä paita sovi. Virhe sattui heti alkuun eli eihän se tunika ollutkaan joten minusta passaisi vaikka hameen kanssa. mittojani en todellakaan tänne kerro mutta aikuisten oikeasti olen läski.
mekkoa en käytä ikinä joten tuntuisi hyvin teennäiseltä ja epämukavalta pukea sellainen yksien juhlien takia.

Laita tuo tunika, suorat housut ja kuten jo aiemmin ehfotin, asusteilla teet sen juhlavuuden, kapmausta ja meikkiä unohtamatta!

Epämukavt vaatteet vaan pilaavat sun juhlan! Itselläni on tapana (jos en löydä kaapista MITÄÄN päällepantavaa) juoda kunnon pohjat ja pukea vasta sitten. Kännissä ei ole väliä, mitä on päällä ! (vitsi, vitsi)

Alkuperäinen kirjoittaja kääk:
mä jotenki veikkaan että ap ei edes ole iso....

vastailee ku joku laiheliini pikkutyttö.. "läskit käsivarret ja läski läski läski läski..."

Nimen omaan päinvastoin. siksi mä en mittojani laittanutkaan. Mutta tässä tulee, vyötärön ympärys 125 cm.

Just. Ei se tee vielä vaatetta juhlavaatteeksi, että se hienompi kuin normaalisti käyttämänsä arkivaate. =) Ja hinnalla ei ole asian kanssa mitään tekemistä. Tuon tunikan hinnalla löytää varmasti juhlamekoksi kelpaavan polyesterimekon mikä kiiltää samaan tyyliin kuin silkki vaikka toki jokainen mekon nähdessään ymmärtää, että se ei ole silkkiä.

Yhteistyössä