Kävin sitten sohvaostoksilla

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Piika-äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

Piika-äiti

Vieras
Kerroin eilen illalla miehelle millaisen sohvan haluan Uuteen Kotiimme.
Kankaisen. Kirkkaanvärisen. Selkeämuotoisen. Niin halvan, ettei iltatähden kaatama mustikkasoppa harmita kohtuullisesti, koska kaatuuhan se sille sohvalle kuitenkin ennen pitkää.

Tänään läksin sohvaostoksille. Toistelin mantraa 2-5- kissaa, vauva ja kaksivuotias ja mustikkasoppa, ja että kotiäidillä ei ole rahaa kalliisiin sohviin eikä aikomusta maksaa sohvaansa osamaksulla iltatähden täysi-ikäisyyteen asti.

Sain sohvan ja kotiinkuljetuksen hämmästyttävän tapahtumaketjun päätteksi. Ilmaiseksi.
Sohva on käytetty, nahkainen ja harmaa ja ei-nyt-niin-selkeämuotoinenkaan.

Perhe on typertynyt, ja aikoo jatkossa laittaa minut ostoksille kun on tarkoitus hankkia mitä tahansa. Ja minä olen nauranut itselleni ja meidän kirkkaanväriselle selkeälle kangassohvalle koko illan.

Kerro koko tapahtumaketju! Haluun tietää!

Meillä muuten huutiksesta ostetut Ektorpin sohvat, joiden puuvillapäälliset saa pestä 60 asteessa runkokankaita myöten. Ja jos ei pesu auta, ikeasta voi ostaa uudet päälliset.

...kun etin kestovaippoja, ostinkin tuolta verkkokaupasta www.tuittinen.fi - joululahjoja ja isäinpäivälahjoja tuli tilattua itseasiassa aika monella kympillä :) ...mutta ne onkin sitten sellaisia justiinsa kun itse halusin.
Pappoille lähti mukit lasten yhteisvalokuvalla ja nimillä ja muulla jutulla, siskonlapsille söpöt paidat ja body, itselle ostin topin ja muutaman koristeen ja tilasin sydäntyynyt sohvalle ja solmion omalle miehelle boxereiden kera...johon en malttanut olla laittamatta hiukan kirjoitusta ja oman valokuvan eteen ....ja taakse jotain muuta :) Noi on siis niin ihania juttuja ja täytyy sanoa että toi liike oli edullinen siihen verrattuna että viimevuonna tilasin valokuvamukin ja pipon - ja maksoi yli kaksi kertaa enemmän.

Alkuperäinen kirjoittaja Piika-äiti:
Sain sohvan ja kotiinkuljetuksen hämmästyttävän tapahtumaketjun päätteksi. Ilmaiseksi.
Sohva on käytetty, nahkainen ja harmaa ja ei-nyt-niin-selkeämuotoinenkaan.

Perhe on typertynyt, ja aikoo jatkossa laittaa minut ostoksille kun on tarkoitus hankkia mitä tahansa. Ja minä olen nauranut itselleni ja meidän kirkkaanväriselle selkeälle kangassohvalle koko illan.

varmana sairaan RUMA !!

Kyseessä olivat nämä Suomea ees-taas kiertävät huonekalukauppiaat, joita tulin vaivaamaan 10 minuuttia ennen myynti- ja esittelyajan loppua.

Heillä oli ongelma. Heiltä oli ostettu uusia pienikokoisia sohvia ja tuotu vaihdossa isompia, ja kaikki ei mahtunutkaan enää siihen kuorma-autoon. He olisivat joutuneet jättämään muutaman sohvan kaatikselle tai ihan minne vain, ja maksamaan jätemaksuja, siirtomaksuja tai vastaavia.

Minä satuin siihen sitten sopivasti, ja he tajusivat, että selviävät ilman tämmöstä maksua jos huolin sen suuren sohvan. Se näytti alkuun tosi rumalta, mutta sitten tutkin sohvan ja nahan kunnon tarkemmin, kokeilin istua ja tulin siihen tulokseen, että tällä hetkellä sohva on mitä sopivin meille. Siihen joulunpunainen filtti torkkupeitoksi ja legopakin värimaailmasta olevat perusväriset koristetyynyt, niin se sopii meille oikein hyvin.

Kaluston sohvatuolit olivat karmeassa kunnossa, niitä en huolinut edes ilmaiseksi. Mutta oli aika hulvaton olo kun ajelin autolla rekan edellä kohti Uutta Huushollia. Ja teinitrion ilme oli ikimuistettava kun he näkivät uuden sohvamme.
-Tämä on mammasta siis kan-kai-nen!
-Tämä on mammasta siis kirk-kaan-vä-ri-nen!

Yhteistyössä