Kävin kirppiksellä ja myyjä sanoi myyvänsä kuolleen vauvan vaatteita :(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja en tajuu:
miks myydä ne? kai sitä voi niitä vauvoja tehdä lisääkin.

Ne vaatteet on jo "leimautunut" siihen, että ovat ostettu sitä tiettyä lasta varten. Ja moniko muutenkaan, jonka lapsi on juuri kuollut, alkaa yrittämään heti toista perään.

Mutta haloo. Saatattehan te ostaa kirpparilta kuolleen lapsen vaatteita ilman, että siellä on kukaan kertomassa, että onko ne vaan menneet pieniksi vai onko niiden käyttäjä menehtynyt. Kyllä mun ystävällä kuoli lapsi leukemiaan kolmivuotiaana ja hän sit myi osan vauvavaatteista kirpparilla pois ilman että ilmoitti ihmisille niiden kuuluneen kuolleelle lapselleen sillä ne vaatteet olivat aivan hyviä. Ei se leukemia niistä tartu!

Alkuperäinen kirjoittaja en tajuu:
miks myydä ne? kai sitä voi niitä vauvoja tehdä lisääkin.

No en mä kyllä haluis toiselle lapselle niitä vaatteita mihin se kuollut vauva oli puettuna kuolin hetkellä. Tai tietysti se muisto varmaan tulisi aina mieleen jos olisi toinenkin lapsi. Mutta mä voisin olla niin tunteellinen, että möisin kaikki vauvakamat pois pinnistä ja vaunuja myöten jos vauva kuolis vaikka toiveissa olisi lisää lapsia.

Voisin kyllä ostaa jonkun toisen kuolleen vauvan vaatteita ja vauvatavaroita. En ole niin taikauskoinen, että pelkäisin samaa kohtaloa.

Ja kyllähän niitä vauvojakin kuolee, mistä sitä tietää onko kirpparilta jo ostanut jotain kuolleen vauvan juttuja.

Tosin varmaan menisi kyllä ihan sanattomaksi ja surulliseksi jos toinen vaan ilmoittaa myyvänsä kuolleen vauvan vaatteita :'(

Alkuperäinen kirjoittaja g:
Mutta haloo. Saatattehan te ostaa kirpparilta kuolleen lapsen vaatteita

No sitä tarinaa ei tiedä joten voi hyvillä mielin käyttää.

En kovin mielelläni ottaisi vauvalleni esim. asua joka on ollut kätkytkuoleman hetkellä päällä.
Ehkä tyhmää tai taikauskoista, mutta sittenpähän on.

Niin no en tarkoittanutkaan, että juuri sitä asua mikä oli kuolinhetkellä (varmaan kaikki ei sellasta ees laittas myyntiin) mutta toki sillä lapsella on varmasti ollut runsaasti muitakin vaatteita joita on käyttänut muuna aikana.

Mä myin meidän pikkuiselle "Aleksille" varatut vaatteet pois, vaikka aikaa raskausajan puolivälin menetyksestä vasta muutama viikko.Pikkuiset villasukat säästin.....mummu oli ne suurella rakkaudella :heart: odotetulle vauvalle kutonut. Jos vielä raskautuisin, niin saisihan niitä vaatteita sitten.