Kävin kirjastossa ja lainasin 3 kirjaa: ovatko nämä hömppäkirjoja vai korkeakulttuuria?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja utelias
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Gloria Mundi:
Alkuperäinen kirjoittaja Non compos mentis:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Mitäs muita kirjoja suosittelisitte tällaiselle romantikolle? :) Haluaisin lukea vaihteeksi muutakin kuin hömppää.

Itse nautin suunnattomasti sellaisen kirjailijan teoksista kuin Ha Jin. Odotus oli todella nautinnollinen, erilainen romanttinen tarina.

Kertoiko se amerikkaan muuttaneesta kiinalais pariskunnasta ja heidan lapsestaan ja ravintolasta? Jos nain on, mina luin sen viime jouluna ja ekaksi olin oikeen innostunut etta hei, tamahan on vahan erilainen ja kiva lukuelamys, mutta jotenkin se sitten lassahti minulle eika siita tullut oikeen mitaan. Siis siita tarinasta. Jotenkin se oli tupaten taynna epaoleellisia pikkukohtia eika ne mitenkaan lopussa sitoutuneet yhteen.

Ei. Sijoittuu ihan Manner-Kiinaan. Kertoo siitä odotuksesta, kun kaksi ihmistä rakastuu, mutta mies on järjestetyssä liitossa jne.

Alkuperäinen kirjoittaja Gloria Mundi:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Mitäs muita kirjoja suosittelisitte tällaiselle romantikolle? :) Haluaisin lukea vaihteeksi muutakin kuin hömppää.

Itse nautin suunnattomasti sellaisen kirjailijan teoksista kuin Ha Jin. Odotus oli todella nautinnollinen, erilainen romanttinen tarina.

Kertoiko se amerikkaan muuttaneesta kiinalais pariskunnasta ja heidan lapsestaan ja ravintolasta? Jos nain on, mina luin sen viime jouluna ja ekaksi olin oikeen innostunut etta hei, tamahan on vahan erilainen ja kiva lukuelamys, mutta jotenkin se sitten lassahti minulle eika siita tullut oikeen mitaan. Siis siita tarinasta. Jotenkin se oli tupaten taynna epaoleellisia pikkukohtia eika ne mitenkaan lopussa sitoutuneet yhteen.

Ei. Sijoittuu ihan Manner-Kiinaan. Kertoo siitä odotuksesta, kun kaksi ihmistä rakastuu, mutta mies on järjestetyssä liitossa jne.

Mina koitan sitten sita, jos suosittelet. Annan kirjailijalle uuden mahiksen. :D

Alkuperäinen kirjoittaja Istafra:
Lotte ei oikein lämmennyt :) !

Pitäisi lukea se uudelleen, saisikohan se vielä minut samanlaisen raivon valtaan? Luin sitä muistaakseni alussa nautiskellen, mutta loppua kohden lähes maanisella vimmalla piesten itseni jonkinasteiseen raivoon tuota Wertherin saamattomuutta ja mahtipontista surkeutta kohtaan. Lopussa taisin jo odottaa, että hän päättäisi päivänsä mahdollisimman pian :ashamed:

Alkuperäinen kirjoittaja Ultramariini:
Tartutteko muuten ennakkoluulottamasti kirjaan kun kirjaan, oli se sitten kenen kirjoittama tahansa?

Sillon ku lainaan kirjoja, oon niin laiska, että kattelen ekaks hyllyn, jossa on lainasta palautetut. Sieltä löytyy joskus helmiä. Elikkä kirjottaja ei niinkään vaikuta. Olen siis ennakkoluuloton :saint:

Ja ap:n kirjat on korkeakulttuurista hömppää. Semmosiahan kirjojen pitääkin olla =)

Semmoinen kirjailija muuten kuin Jody Picoult - ihan hulluna luen hanen tuotantoaan. En tieda onko kaannetty suomeksi mutta kandee ottaa selvaa - kerta kaikkiaan en saa hanen kirjojaan laitettua pois ollenkaan. Mika sinansa ei ole niin hyva asia,,, :ashamed:

Alkuperäinen kirjoittaja Mukamaspipsa:
Sillon ku lainaan kirjoja, oon niin laiska, että kattelen ekaks hyllyn, jossa on lainasta palautetut. Sieltä löytyy joskus helmiä. Elikkä kirjottaja ei niinkään vaikuta. Olen siis ennakkoluuloton :saint:

Minä katson usein uutuuksien hyllyt, ja esille laitettuja kirjoja. Joskus olen lainannut kirjan vain ja ainoastaan esteettisten seikkojen vuoksi. Silti olen ennakkoluuloinen tiettyjä teoksia/tyylisuuntia/kirjailijoita kohtaan :ashamed:

Alkuperäinen kirjoittaja metsänpeitto:
Lotte ei oikein lämmennyt :) !

Pitäisi lukea se uudelleen, saisikohan se vielä minut samanlaisen raivon valtaan? Luin sitä muistaakseni alussa nautiskellen, mutta loppua kohden lähes maanisella vimmalla piesten itseni jonkinasteiseen raivoon tuota Wertherin saamattomuutta ja mahtipontista surkeutta kohtaan. Lopussa taisin jo odottaa, että hän päättäisi päivänsä mahdollisimman pian :ashamed:

Minä tunsin säälinsekaista, huvittunutta sympatiaa päähenkilöä kohtaan.

Minä tunsin säälinsekaista, huvittunutta sympatiaa päähenkilöä kohtaan.

Luulen, että minun on luettava se jälleen uudelleen :D Tyylisuunnasta ei ollut varmaankaan kyse, Wilden De Profundis on vähintäänkin yhtä melodramaattinen ja mahtipontinen, ja itsesääliäkin täynnä. Mutta se herätti minussa vain myötäelämistä ja positiivisia tunteita :| Toisin kuin Werther, tuo parka.

Kaari Utrion kirjat ovat aivan mahtavia, olen lukenut ne kaikki pariin kertaan :) jos tykkää jane austinista niin kannattaa kokeilla! nykyään ei vain oikein ole aikaa lukemiselle ja sekös harmittaa! Joanne Harris on myös yksi lemppareista.

Uusimmat

Yhteistyössä