Kävin aamulla magneetti kuvassa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja D-mamma
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

D-mamma

Aktiivinen jäsen
26.06.2005
3 902
12
38
leuasta napaan kuvattiin.josko nyt löydettäisiin kaikki etäpesäkkeet :/ vihdoin.. ens ke soittoaika tästä ja yhdestä verikokeesta.onneks en tienny ett laittaavat varjoaineen,ei tarvinnu jännittää yhtään.aika putkessa meni rattoisasti kuunnellen radio rockia ;)

Alkuperäinen kirjoittaja neiti Apila:
Mää meen ens viikolla. Eka kerta ja pelottaa. Jospa radiorock auttas sit muaki.
ei sitä pelätä kannata,ota levon kannalta.. saa maata reilun puoli tuntia tekemättä mitään.se kone vaan pitää aikamoista mekkalaa,ihan eri hommaa kun esim housessa
:laugh: :laugh:

Voimia kovasti kamppailuun sairauden kanssa! Tämä sinun ketjusi oli mulle kuin "potku persiille". Mä kun tuolla toisessa ketjussa narisin ja hyperventiloin jostain niin tärkeästä kuin vähäisestä syklamaatin käytöstä raskaana ollessa. Sitten näin tämän otsikon ja niin sitä osasi laittaa huoliansa vähän "tärkeysjärjestykseen". Toivottavasti kaikki menee nyt hyvin sinulla!!!

tietokonetomografiassa laittovat miut kiinni,siis sitovat kuin jonkun pakkohoitopotilaan :headwall: ,se ahisti ja meinas justiin itsehillintä pettää,mut onneks kuvaus oli jo ohi.Tiukkaa teki,mut miksköhän sitoivat ylipäätään,en mie siitä oisi karannu :o ,sen takii jäi paha maku suuhun vaikka eihän se kone muuta tehny ku piti justiin kauheeta ääntä...

Alkuperäinen kirjoittaja D-mamma:
ei sitä pelätä kannata,ota levon kannalta.. saa maata reilun puoli tuntia tekemättä mitään.se kone vaan pitää aikamoista mekkalaa,ihan eri hommaa kun esim housessa

Ooh, oispa House siellä, sais tulla mun kanssa vaikka sinne tuubiin kaveriksi. ;) Voimia tulosten odotteluun ja parantumiseen! :)

toi tt ei kestä kun hetken vaan,2x on sillä katottu keuhkot.. ei mua ainakaan oo kiinni laitettu..
tossa tän päiväsessä tulee erinäisiä häkkyröitä pään alueelle,kun mulla tutkitiin kaulakin

Ooh, oispa House siellä, sais tulla mun kanssa vaikka sinne tuubiin kaveriksi. ;) Voimia tulosten odotteluun ja parantumiseen! :)
ei ollu house mutta sellainen ihan mukava opiskelija poika
;) piti muuten vaihtaa sairaala kuteet niskaan ja kaikki korut veks.. sit vaan neula suoneen ja koneeseen

Voimia!

Mä oon ollut kerran magneettikuvauksessa, sappitievaivojen takia... Muuten ihan ok, mut siinä piti olla hengittämättä... "nyt hengittämättä 5 sek..... Nyt hengittämättä 10sek. .... 5sek..." ei niissä viel mitään, mut sit tuli..."hengittämättä 25sek...." se tuotti jo tuskaa...

Noista sairaalavaatteista pakko sanoa, että miksi ihmeessä ne on niin kamalia!? Muutenkin sairaalaympäristössä elelevät ovat usein tosiaan Sairaita ja Huonovointisia ja Väsyneitä ja Huolestuneita, sitten pakotetaan semmosiin masentaviin vetimiin - ei varmasti mieliala nouse.

Ja synnärillä (vaikka pääosin siis jopa iloisten tapahtumien osasto muihin osastoihin verrattuna) sitten oot aiva yliväsynyt ja ruma ja puhki ja kirjava ja verinen, oot niissä kamalissa kuteissa. Ai että oli niin mahtava vetää kotiutuspäivänä farkut taas jalkaan ja lähtä.

Et joku Marimekko vois tehä ISOT kaupat sairaaloiden kanssa. Vinkvink. Anteeksi varsinaisesta aiheesta poikkeaminen.

Olen sairastanut vuodesta 1993 asti rintasyöpää, joka levisi luustoon 1996. Siitä saakka olen käynyt erilaisissa tutkimuksissa ja toimenpiteissä sairauteni vuoksi lukemattomat kerrat, myös magneettikuvissa. Jos laitan näitä vuosien varrella kertyneitä kokemuksiani jotenkin järjestykseen, voin vakuuttaa, että magneettikuvaus on helpoimmasta päästä. Vertauskohtana esim. tunteja kestävät leikkaukset jälkikipuineen tai ensi tiistaina tehtävä leukaluun leikkaus, jossa osa leukaluuta poistetaan. Uskallan väittää, että magneettikuvauksessa ei ole mitään pelättävää - ei edes se 'meteli' mitä kuvausta suoritettaessa syntyy ja selviät ilman rockia tilanteesta aivan varmasti. Koetapa suhtautua realistisesti tutkimuksiin/hoitoihin ajatuksella; et ole ensimmäinen jolle niitä tehdään ja kaikki sinua ennen kuvatut ovat selvinneet. Toisaalta kaikki se mitä sinulle tehdään, tehdään sinun elämäsi pelastamiseksi. Ole kiitollinen kaikista niistä tutkimuksista/hoidoista, joihin 'pääset'. Tiedän kokemuksesta, ettei etenkään tulosten odottaminen ole helppoa, mutta siitäkin selviää. Puhu asioistasi avoimesti, jaettu huoli/suru/pelko on helpompi kantaa - tiedän kokemuksesta. Rohkaisen sinua etsimään kokemuksistasi myös niitä kokemuksia, joita et olisi saanut, jos et olisi ollut kuvauksessa. Omalta kohdaltani voin sanoa, että sairauden mukanaan tuomat kokemukset ovat järjestäneet elämän arvot uuteen järjestykseen, joka on parempi 'kuin se entinen' järjestys. Voimia ja rohkeutta kohdata tuleva, mitä se sitten kohdallasi onkaan!

leena-mummo puhuu asiaa..herääminen 4h leikkauksen jälkeen dreeni-putket molemmin puolin kaulaa roikkuen (olo oli kuin frankenstainin morsiammella :laugh: ) suuta ei saanut auki ja 3 yötä tiputettiin kalkkia suoraan suoneen.. kaiken lisäksi oli joulun pyhät ja ukko kolmen kanssa kotona.fiilikset oli aika nollissa |O .. ja vieläkin saa tapella että tutkiivat,vaikka on 2v hoidettu tätä samaa syöpää

D-mamma: Sulla on ilmeisesti kilpirauhassyöpä? Itsellä oli vahva epäily ihan leikkauspöydälle asti mutta lopputulema oli Atyyppinen adenooma. Mutta tsemppiä sulle, hyvin se jatko menee! :)

Joo, toi on kyllä niin hauska juttu, ku housessa ne vaan on sielä putkes, ilman mitään suojia pään ympärillä ja liikuttavatki useesti päätä! :D

Toivotaan että sulla kaikki löydetään! bd

Meillä poika tos viime kerralla kuunteli cheek:iä, kesti hurjat 45 min, ja pojal oli vielä kuume ja angiina päällä. Mut urheesti oli. :heart:

Ja vielä runsaasti voimia sulle taistella ittes terveeksi! :hug:

syöpää sairastavat.... mitä olette kotona kertonu lapsille asiasta???? itsellä kuoli täti syöpään 3v sitten. sydän petti ei kestänyt enää rankkoja hoitoja. saatiin vasta kuoleman jälkeen tietää että oli sairastanut 4v syöpää, koskaan ei kertonut, vaikka oli läheisempi minulle kuin oma äiti. vieläkään en ymmärrä että miksi......?????

me kerrottiin likalle joka oli silloin ekan leikkauksen aikaan 7v,heti kun varmistui mistä on kyse.kovasti ensin pelästyi,koska kaikki hänen tietämät syöpäläiset olivat siihen kuolleet. mutta kerroin että lääkäri on luvannut mun paranevan.ja osasi kyllä terkkarille selittää kaikki niin että hän ymmärsi.. helmikuisen radiojodi hoidon jälkeen likka kävi mun tilapäis kämpillä kylvyssä,ainoo meidän lapsista joka tajuaa pysyä musta kaukana kun säteilen

Yhteistyössä