kävimpä tuossa iltalenkillä aiemmin illalla ja löysin loukkaantuneen koiran

Saimaanrannan äippä

Aktiivinen jäsen
12.06.2006
2 207
0
36
Naapurin pihasta löytyi pystykorva joka oli jäänyt auton alle. Onneksi löydettiin omistaja ja koira pääsi eläinlääkärille. Mutta se mikä pistää vihaksi on että jos auto törmää koiraan niin miksi ei mennä katsomaan kuinka koiralle kävi? Koira oli ihan shokissa ja etutassu ainakin oli joko murtunut tai poikki ja haukkui ihan vietävästi. Lisäksi tuo aristi takapäätä. Toivottavasti on saanut kunnon hoidon ja paranee. Oli ihana kaveri mutta kipu oli kauhea sen näki. Ihmisiä lenkkeili ohi koirilla ja ilman eikä kukaan käynyt katsomassa koiraa joka makasi maalaistalon pihatiellä piteli etutassuansa ja haukkui kipua...

Käykää katsomassa jos eläimeen törmäätte kuinka sen kävi älääkä jatkako matkaa kuin mitään ei olisi tapahtunut.

Aina ei voi käydä näinkään hyvin.

Kivasti teit!Toivotaan että koira tulee kuntoon.Saitko mitään yhteystietoja tai tiedätkö omistajia että voisit kuulla miten koiralle kävi?
Kyllä ärsyttää tuollaiset kuskit ja ihmisetkin jotka vain ohi menevät eikä tee mitään.
Sama jossain ihmisen onnettomuustilanteessa esi. maantiellä.

:headwall: ihmisiä on niin hanurista että!!!Mä en kanssa kyllä ymmärrä tollasta. Mä ite oon ensiaputaitoinen ihminen ja pysähtynyt auttamaan pienonnettomuuspaikalla. Mies tiesi sanoa, että monet ajoivat ohi..tuijotti ja ajoivat ohi!!! :headwall:

Itse asiassa luulen kuskin joka törmäsi koiraan käyneen "vilkaisemassa" sitä kauempaa mutta kun se haukkui niin luultavasti ajatteli ettei koiralle käynyt mitään. Itsekin näin ensin ajattelin ja kävin pienen pienen lenkin jälkeen (noin 15 min) vasta tarkemmin katsomassa oliko koiralle käynyt mitä kun koira ei omaani tullut morjestamaan ja oli suurin piirtein samassa paikassa kun aiemmin ohi kävellessä. Naapuri onneksi tunsi koiran omistajan ja kävi hakemassa hänet paikalle.

En halua tästä kehuja ja kruunua enkä mitään vastaavaa. ärsyttää suunnattomasti vaan se ettei ihmiset voi mennä katsomaan mitä on tapahtunut oikeasti. Itse koiran omistajana toivon että minutkin etsitään käsille jos omalle koiralleni/koirilleni on jotain sattunut.

hyvä että pysähdyit ja koira saa nyt apua. tässä on taas muistutus niille jotka antaa niiden lemmikkiensä juoksennella vapaina (ja siis kyseinen koirahan saattoi olla vaik karannut) :|

Alkuperäinen kirjoittaja Saimaanrannan äippä:
Alkuperäinen kirjoittaja nöppönen:
hyvä että pysähdyit ja koira saa nyt apua. tässä on taas muistutus niille jotka antaa niiden lemmikkiensä juoksennella vapaina (ja siis kyseinen koirahan saattoi olla vaik karannut) :|

itseasiassa se oli karannut

:| ja jotkut ehdoin tahdoin altistaa lemmikkinsä tallaiselle. tuliko siihen selvyyttä oliko sille koiran takapäälle käynyt pahemminkin?

itseasiassa se oli karannut

:| ja jotkut ehdoin tahdoin altistaa lemmikkinsä tallaiselle. tuliko siihen selvyyttä oliko sille koiran takapäälle käynyt pahemminkin?

se antoi miun silittää itseään päästä ja niskasta pääasiassa. kun menin tuonne lonkkien kohdalle rupesi murisemaan eli siellä oli kipeä paikka. Mitenkään se ei sieltä miusta turvoksissa ollut ja mieleeni hiipi sisäiset vammat. mut mitään tarkaa tietoa miulla ei sen enempää ole. Tuo etutassu oli ihan selvä kun oli niin turvoksissa yläosasta.

se antoi miun silittää itseään päästä ja niskasta pääasiassa. kun menin tuonne lonkkien kohdalle rupesi murisemaan eli siellä oli kipeä paikka. Mitenkään se ei sieltä miusta turvoksissa ollut ja mieleeni hiipi sisäiset vammat. mut mitään tarkaa tietoa miulla ei sen enempää ole. Tuo etutassu oli ihan selvä kun oli niin turvoksissa yläosasta.

ilmeisen pahasti on vissiin auto kuitenkin päässyt törmäämään.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mitäs jos löytää loukkaantuneen koiran/kissan eikä ole mitään tietoa kuka on omistaja?Mitä silloin tehdään?Keneen voi ottaa yhteyttä?

jos ei ole taloja lähettyvillä mistä voisi kysellä niin soittaisin poliisille. tuo siis tulee ensimmäisenä mieleen

Näin itsekin vähän ajattelin.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Kivasti teit!Toivotaan että koira tulee kuntoon.Saitko mitään yhteystietoja tai tiedätkö omistajia että voisit kuulla miten koiralle kävi?
Kyllä ärsyttää tuollaiset kuskit ja ihmisetkin jotka vain ohi menevät eikä tee mitään.
Sama jossain ihmisen onnettomuustilanteessa esi. maantiellä.

Peesi!

Yhteistyössä