kaverisynttärit

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Olen luvannut 4-vuotiaalle, että hän saa pitää ensimmäiset kaverisynttärinsä. Hän kutsuu päiväkotikavereitaan ja nyt tässä pohdin, että ketkä kaikki pitäisi kutsua, ettei kenellekään tulisi paha mieli. Ryhmässä on lapseni lisäksi neljä muuta saman ikäistä lasta, joista lapseni olisi kutsumassa vain kolme. Neljäs ei ole hänen kaverinsa ja mietin tässä, että pakotanko lapsen kutsumaan myös tämän lapsen ja otan sen riskin, ettei kukaan sitten juhlissa leiki tämän yhden kanssa, joka ei oikeen vielä ole päässyt porukkaan mukaan. Toisaalta ryhmässä on melkein 20 lasta, eikä kaikkia kuitenkaan voi kutsua, mutta ne muut on isompia lapsia. Vähän hankala tilanne, kun lapset sitten kuitenkin puhuvat siellä päiväkodissa niistä juhlista ja ne, jotka eivät kutsua saa, pahoittavat mielensä.

Meillä eskarilainen kutsui kaikki tytöt, siinä oli sopiva rajaus joka ei loukkaa ketään? En tiedä, ensi vuonna saa kutsua vaikka koko luokan. Olen itse melko huolestunut kaikenlaisesta (koulu)kiusaamisesta ja yritän opettaa lapsille että ketään ei syrjitä/kiusata. Tiedä sitten onko tää oikea keino, jotakin pitää yrittää. Tässä iässä on kuitenkien vanhempien homma katsoa että kaikkien kanssa leikitään. Tietysti jos kotiin ei koko luokkaa mahdu jne. muut force majure tilanteet erikseen.

Minusta 4-vuotiasta voi hyvin kannustaa leikkimään kaikkien kanssa. Aina ei tartte leikkiä jokaisen kanssa ja saa valita kaverinsa, mutta kannattaa opettaa olemaan avoin uusille kavereille. Jos joku raukka ei oo vielä päässyt piireihin mukaan, niin ei se ainakaan helpota että jätetään ulkopuolelle.

Kutsu mukaan. Ei teillä ole vielä ruuhkaakaan. Meillä on hyvät kaverisuhteet lähteneet liikenteeseen, kun on kutsuttu kotiin leikkimään.

Eikait 4vuotias vielä oo niin iso et jättäis leikeissä jonku ulkopuolelle.
Kyl mä kutsuisin myös sen ei niin suositun lapsen,ilman muuta.

Meilläkin kyllä tytöllä on tarhassa ne omat ystävänsä,muttei hän siellä ketään silleen sorsi ettei heitä synttäreilleen haluis..

Yhteistyössä