Kaverisynttärit vai mammat mukaan?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "..."
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

"..."

Vieras
Minkä ikäiselle lapselle voi jo järjestää kaverisynttäreitä?
Lapsen nelivuotis synttärit tulossa, ja tilanpuutteen vuoksi ajattelin, että olisi parempi, jos vain lapset tulisivat. Mutta onko liian töykeää jättää äidit/isät kutsumatta?

Itse mietin juuri samaa. Olisi helpompi hallita pientä lapsilaumaa kuin vielä aikuisiakin siinä roikkumassa mukana. Esikoisen 4-vuotissynttärit onnistui hyvin ilman vanhempia, vieraita oli 5 kappaletta.

Meidän tuttavaperheissä yleensä 5v on ollut ekat kaverisynttärit. Yksillä 4v kaverisynttäreillä lapset on ollu, siellä oli 3-4 aikuista kynmentä lasta valvomassa. 4v tarvii monesti vielä esim pyllyn pyyhkimisessä apua jne joten kannattaa miettiä se miehitys sitten sellaiseksi että pärjäätte. (Oma lapseni oli käyny noilla synttäreillä kolme kertaa kakalla kun oli vissiin vetäny kakkua vähän liikaa).
Tietysti 4 vuotiaat ei myöskään aina uskalla jäädä vieraaseen paikkaan joten joss on vieraampia lapsia mukana niin kannattaa sitäkin miettiä.
Yksi vaihtoehto on että sanot että vanhemmat voi halutessaan jäädä niin sit arempien lasten vanhemmat jää ja sulla on apukäsiä..

Jep, ajattelin itsekin tuota vaihtoehtoa, että ujompien vanhemmat voisivat tulla mukaan. Mutta miten sen korrektisti ilmoittaa kutsussa? En nyt keksi mitään järkevää tapaa kirjoittaa, että "jääkää äidit kotiin, paitsi jos lapsi tarvitsee/haluaa sinut mukaan"....
Vai mietinkö tätä nyt vain liikaa :)

Mietit liikaa... Oma 4,5v kävi pari viikkoa sitten ekoilla kaverisynttäreillä, jossa sankari täytty 4v. Kutsussa ei ollu mitään mainintaa vanhemmista, joten itse lähdin lasta viemään asenteella "katsotaan sitten" ???? poika jäi hyvin juhliin, joten jätin hänet sinne ja sillä sipuli. Jos olisi vierastanut tai halunnut minut sinne, olisin sankarin vanhemmilta kysynyt, että sopiiko se ja jäänyt tarvittaessaan.

Mä oon laittanut, että jos lapsi haluaa, voi äiti/isä jäädä ainakin aluksi seuraamaan tilannetta.

Itse en oikein välitä siinä samalla kestitä mahdollisesti vieraita aikuisia. Hyvin ollaan miehen kanssa kaksin pärjätty pientenkin vieraiden kanssa.

Yhteistyössä