Kaverisynttärit ja lahja

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="vieras";26718307]Pojalle tuli kutsu kaverin synttäreille (6v) ja ei pääse juhliin. Onko teillä ollut silti tapana ostaa lahja ja antaa se joskus muulloin?[/QUOTE]

En ole lahjaa ostanut jos ei mene synttäreille. Kortti riittää.

tietysti,onhan hänet kutsttu ja toki lapsi odottaa aina lahjaa. Ei lapsi ajattele kuten aikuinen,jos ei pääse juhliin ei välttämättä lajaakaan tule.
Odottaahan moni häparikin kaikilta kutsutuilta lahjaa/muistamista vaikka ei juhliin pääsisi tulemaan.

Riippuu vahan kenen synttarit on kyseessa. Muutaman hyvan ystavan muksulle (joiden kanssa itsekin aika laheinen) hommaan lahjan joka tapauksessa. Mutta eskarikaverille-randomtuttavalle en erikseen hankkisi.

Ei olla ostettu tuossa tapauksessa lahjaa, eikä korttiakaan.

Ainoastaan kerran vietiin lahja myöhemmin; meidän lapsi sairastui eikä päässytkään juhliin, ja kyseisen synttärisankarin kutsumista vieraista kaikki muut oli jo etukäteen todenneet etteivät pääse (jotkut kutsun saatuaan sanoneet että "me ei haluta sun tyhmille synttäreille" :mad:). Me soitettiin onnittelupuhelu, ja vietiin lahja sitten myöhemmin kun lapseni oli jo terve, kävi meinaan ihan pikkuisen vaan sääli sitä pientä sankaritarta joka oli taatusti odottanut synttärijuhlia, eikä yksikään kaveri sitten tullutkaan :(. Vähän ns. huonomman perheen lapsi kyseessä, se oli varmaan syy sille miksi juhliin ei menty. Ja se taas oli entistä suurempi syy sille, että me vietiin kunnollinen lahja (lapsi ei todellakaan ollut sitä sorttia, jolla olisi kaikki muotilelut ja -vaatteet)...ostin senhetkisen IN-lelun ja IN-paidankin lisäksi.

Ainoastaan kerran vietiin lahja myöhemmin; meidän lapsi sairastui eikä päässytkään juhliin, ja kyseisen synttärisankarin kutsumista vieraista kaikki muut oli jo etukäteen todenneet etteivät pääse (jotkut kutsun saatuaan sanoneet että "me ei haluta sun tyhmille synttäreille" :mad:). Me soitettiin onnittelupuhelu, ja vietiin lahja sitten myöhemmin kun lapseni oli jo terve, kävi meinaan ihan pikkuisen vaan sääli sitä pientä sankaritarta joka oli taatusti odottanut synttärijuhlia, eikä yksikään kaveri sitten tullutkaan :(. Vähän ns. huonomman perheen lapsi kyseessä, se oli varmaan syy sille miksi juhliin ei menty. Ja se taas oli entistä suurempi syy sille, että me vietiin kunnollinen lahja (lapsi ei todellakaan ollut sitä sorttia, jolla olisi kaikki muotilelut ja -vaatteet)...ostin senhetkisen IN-lelun ja IN-paidankin lisäksi.

No onpas törkeitä vanhempia, jotka menee tollaseen syrjimiseen mukaan!!!

[QUOTE="maija";26718718]Ei taida 6-vuotiaat pojat niistä korteista sen kummemmin ilahtua ;)[/QUOTE]

No pojat sitten siinä opettelee, että ei voi saada kaikkea mitä haluaa.

[QUOTE="maija";26718710]No onpas törkeitä vanhempia, jotka menee tollaseen syrjimiseen mukaan!!![/QUOTE]

Niinpä :kieh:

Toisaalta, ei lastaan oikein voi pakottaakaan kenenkään synttäreille, jos tämä ei oikeasti tahdo sinne mennä. Se, mistä ja miten jo eskari-ikäiset (sen ikäisiä lapset olivat tuolloin) osaa porukalla yhtä syrjiä, onkin jo toinen tarina. Ja kyllä mä ainakin edes yrittäisin ylipuhua lasta menemään juhliin, kun kerran on kutsuttu, ja synttärisankari on oikein mukava eikä mikään kiusaaja tms.

Mä olin oikeasti niin ylpeä omasta lapsestani tuolloin. Hän itkien kertoi, miten XXX oli jakanut synttärikutsut, ja YYY, ZZZ, ÅÅÅ ja GGG oli heti sanoneet että eivät tahdo tulla juhliin, eivät todellakaan mene toisen tyhmiin juhliin. "XXX:lle tuli varmaan tosi tosi paha mieli!", itki meidän lapsi, ja totesi sanoneensa heti tuolle lapselle että hän kyllä tulee juhliin, aivan taatusti. Ja siksi mua harmitti ihan kamalasti, kun muksu olikin sikainfluenssassa synttäreiden aikaan, eikä päässyt juhliin. Harmittaisi muutenkin oman lapsen puolesta, joka tykkää synttäreillä käydä, mutta normaalisti ei niinkään harmittaisi sankarin puolesta kun yleensä juhliin on kuitenkin aina tulijoita riittänyt.

[QUOTE="maija";26718718]Ei taida 6-vuotiaat pojat niistä korteista sen kummemmin ilahtua ;)[/QUOTE]
Mun 6 v poika ilahtuisi. Mutta hän onkin ihana :heart:, ilostuu pienistäkin asioista, vaikka sitten siitä että kaveri on piirtänyt hänelle kuvan tai tuonut kortin.

Pian kuulen, miten kiillotan sädekehääni ja oon täydellinen äiti jajajajaja...ihan sama :), totuus on se että olen väkisinkin tehnyt jotain oikein näiden ipanoiden kanssa, kun ovat tuollaisia kuin ovat. Eivät naama väärinpäin kulkevia kiukuttelijoita, vaan osaavat iloita pikkuasioistakin.

Mun 6 v poika ilahtuisi. Mutta hän onkin ihana :heart:, ilostuu pienistäkin asioista, vaikka sitten siitä että kaveri on piirtänyt hänelle kuvan tai tuonut kortin.

Pian kuulen, miten kiillotan sädekehääni ja oon täydellinen äiti jajajajaja...ihan sama :), totuus on se että olen väkisinkin tehnyt jotain oikein näiden ipanoiden kanssa, kun ovat tuollaisia kuin ovat. Eivät naama väärinpäin kulkevia kiukuttelijoita, vaan osaavat iloita pikkuasioistakin.

Sepä kiva kuulla ;)

Hitto että lapset osaa olla julmia :(.

Ja niin kauniita, uskon heidän olevan hyväkäytöksisiäkin!
Haluttaisi kauheasti nähdä kuvaa vauvastasi.

tietysti,onhan hänet kutsttu ja toki lapsi odottaa aina lahjaa. Ei lapsi ajattele kuten aikuinen,jos ei pääse juhliin ei välttämättä lajaakaan tule.
Odottaahan moni häparikin kaikilta kutsutuilta lahjaa/muistamista vaikka ei juhliin pääsisi tulemaan.

Kyllä meidän lapselle on ollut ainakin ihan selvää, että jos/kun lahjoja tulee, ne tulee niiltä jotka ovat päässeet paikalle. Ei ole kyllä koskaan ihmetellyt, että miksei se ja se edes lahjaa toimittanu, jos eivät paikalle päässeet. Enkä mä itsekään osta esim. hääparille lahjaa, jos en pääse paikalle. Kortin voin laittaa, jos on läheisiä ihmisiä, mutta en muuta.

Yhteistyössä