kaverisynttärien lahjat

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Eedla
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Eedla

Aktiivinen jäsen
06.07.2011
7 832
2
36
Kertokaas keltanokalle että minkä tyylisiä/arvoisia lahjoja on tapana ostaa kaverisynttäreille? Siis kun lapsi menee luokkakaverin tms synttäreille. Asia on mulle uusi, tänään pojalla eka kertaa kaverisynttärit ja en oikein tiedä ostinko sopivan lahjan.

Musta 10-15 euroa kuulostaa isolta summalta... kaverisynttäreitä kun näyttää tulevan jopa parikymmentä tälle syksylle. jos ostan kaikille 10 euron lahjan niin menee 200e lahjoihin. : / Tänäkin viikonloppuna kumpanakin päivänä on kaverisynttärit, tänään ja huomenna. Tämän päivän lahja maksoi yh alle 6 euroa (pieni legopaketti, jossa on avaruuslentäjä ja alus, hinta 4,90 ja pieni karkki lisäksi). Toivottavasti se on nyt sitten sopiva kuitenkin.

Samaa hintaluokkaa oon minäkin suosinut, maks. 10 €.
Ja oon ostanut aika usein muutakin kuin leluja. Kirjoitusalustan, juomapullon, muki ja lautassetin ym.
Ja lelujakin toisinaan. :)

10e luokkaa meidänkin hankinnat ovat olleet. Omat lapset ovat joskus saaneet yli 20e lego-paketteja kavereiltaan. Toki voivat olla alennuksella ostettuja, mutta aika kalliita lahjoja mun mielestä.

5-10, parhaille kavereille (jotka usein myös meidän perhetuttuja) vähän kalliimpi. Esim. tytön BFF täytti neljä, annettiin hänelle lahjaksi H&M:n Minni-neule 17e ja pinniponnaripaketti.

Olen alesta ostanut jemmaan aina tavaraa :) Hiuspinnejä/pampuloita, värityskirjoja, kirjoja, värikyniä, penaaleita, pyyhekumeja, viivottimia, koruja, pieniä leluja...

Lapsellani on vasta ollut yhden kaverisynttärit ja hän sai silloin lahjaksi hamahelmiä+alustoja, kirjoitustarvikkeita, barbien jne.

Esim. Anttilassahan on sellaisia lastenlaulu cd-levyjäkin. Maksavat 2€/kpl :) Siihen lisäksi esim. vihko/päiväkirja/pieni nami tms. :)

5-15 euroa. Kuopuksen kaveripiirissä lahjat ovat kalliimpia kuin esikoisen. Yritän pysytellä suht samoilla linjoilla. On turha viedä ylipramea lahja, jos se ei ole piireissä normaalia, mutta toisaalta on sosiaalinen itsemurha laittaa lapsi tietyille synttäreille liian "vähäisen" lahjan kanssa. Pyrin hankkimaan aleista yms. muutamia aina varuiksi, joten aina on jotain valmista vietävää, kun kutsu tulee. Huomenna lapsi menossa synttäreille, sain ostettua heinäkuussa erään 18 euroa arvoisen lelun kympillä, muksu vie sen lahjaksi.

Plus että nämä viettopaikatkin vaihtelevat. Kuopuksen kavereiden synttärit ovat miltei poikkeuksetta jossain spesiaalimmassa paikassa; huomennakin tanssikoululla. Esikoisen kaverit ovat jo isompia ja esikoinen valkkaa lahjat mieluusti itse ja ne vietetään jutellen, musaa kuunnellen ja herkkuja syöden jonkun kaverin kotona.

Yhteistyössä