Kaverisynttärien budjetti ???

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mimmu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mimmu

Vieras
Meidän ekaluokkainen on käynyt lukuvuoden aikana mäkkärissä, keilaamassa ja ties missä Rossossa kaverisynttäreitä viettämässä.

Meillä on tarkoitus pitää tämä 7v syntymäpäivä ihan VAAN kotona,koska
ei ole rahaa tarjota iso kekkereitä. Talous tilanne on oikeasti tiukka.
Autokin hajoi just pari viikkoa sitten ja huoltoon meni yli viidettäsadan säästöt.

Pärjäänkö 50-100e budjetilla 5-10 tytöt kemut?

Vinkkejä köyhän synttärijärjestelyihin. Mitä tarjottavaa?
Meillä ei ole aiemmin ollut kaverisynttäreitä.
On viety tarhaan tai kerhoon mukana. Hyviä vinkkejä otetaan vastaan?
Kavereille täytyy olla lahjapussit lähtiessä! Mitäs niihin muuta kun karkkia?!

pärjää tuolla budjetilla! Sipsit ja popparit n. 10e, limut n. 5e, karkit+keksit n.20e, josta riittää noihin lahjapusseihinkin. Perustäytekakku ei paljoa maksa itsetehtynä. Koristeeksi tytön tärkeitä leluja esim. littles petshoppeja (pese ne ensin). Lahjapusseihin kyniä, kumeja, tarroja.

Mun täytyy kyllä heti näin aluksi sanoa, että onpa mahtavaa, kun asutaan "maalla", ja ihan normaali kaverisynttäreitä kaikki kotonaan viettävät!

Mutta syötäviksi popcorneja, sipsejä, karkkia, keksiä, limsaa ja kakkua. Ei oikeesti tarvi aina mennä sen mukaan, mitä toisetkin. Onko Lidliä lähellä? Sieltä sais halvimmalla herkut synttäreille. Ja meillä ei oo annettu mitään lahjapusseja kenellekään, ihan älytön tapa minusta! Eikä täällä onneksi muutkaan anna.

Me muuten viimeksi koristeltiin keksejä tytön 8v synttäreillä. Leivoin piparimuoteilla keksitaikinasta eri muotoisia keksejä ja tein tomusokerivalkuais mössöä muutamaa väriä ja Lidlin smarties karkkeja ja muutamia koristerakeita saivat laittaa. Tykkäsivät kovasti ja saivat kotiin sitten loput viedä, mitä eivät syöneet. Tuo ei hirveän kalliiksi tule. :)

Helposti pärjää. Jos haluaa pikkukrääsää koristeeksi, Tiimarista löytyy edullisesti vaikka mitä. Meillä tosin lapsen synttäreillä on aina oikeat astiat ja liinat, ja lapset tuntuvat tykkäävän siitäkin. Ilmapallot ja serpentiinit jo tekevät kivan tunnelman.

Tarjottavaksi popcornia (itse tehden, yhdestä pussista saisi yli ämpärillisen), jotain pientä suolaista, voi olla kolmioleipiä, coctail-tikkuja, pikkupitsaa, dippikasviksia, mitä vaan. Makeiksi minä olen alkanut suosia yksinkertaista jäätelökakkua, eli litran jäätelöpaketti mieleistä makua koristellaan karkeilla. Lisäksi jotain karkkia ja keksiä.

Mukaan iloinen mieli ja vähän leikkiä, niin lapset varmasti viihtyvät.

Meillä on pidetty synttäreitä kotona ja muualla, enkä ole lainkaan vakuuttunut että kotisynttärit tulisivat halvemmaksi.
Viimeksi tytön 8v-syndet oli HopLopissa, 8 vierasta maksoi 110e ja sisälsi kaiken (saatiin vielä kotiin mukaan limsaa, sipsejä ja karkkeja kun kaikki ei uponnut juhlijoihin :D)
Kotisynttäreihin menee kevyesti ainakin 100e ja siihen päälle kaikki tekeminen ja siivoaminen. Aika känyiset kemut tulee 50 eurolla 10 lapselle...

Edullisia tarjottavia:
Jätski
Keksit, sipsit, namit Lidlistä
Limu Lidlistä tai oikein matalalla budjetilla vaan tiivistemehua
Itseleivottu pulla
Nakki-lihapulla-kurkku-paprika-tikut

Lahjapussi ei todellakaan ole pakollinen, meillä on välillää ollut ja välillä ei... Eipä ole kukaan kaipaillut vaikkei olisi ollutkaan. Jos sellaiset haluaa niin karkin lisäksi voi laittaa vaikka tarran tai Ikean 50snt pehmolelun (Meillä on muuten pari kertaa ollut noita pehmoleluja ongintapalkintoina).

Kivoja juhlia!

Suomalaisesta kirjakaupasta saa usein sellaisia monensadan tarran paketteja noin viidellä eurolla. Siitä saa leikattua kivasti tarroja lahjapusseihin. Tiimarista sitten ostat kivat kynät ja kumit kaikille ja ne lahjapussit. Täytekakku, keksejä, karkkeja, sipsiä ja limua vähän tarjolle. Ei mene kovin paljon rahaa noihin yhteensä. Pärjäät varmasti tolla 50 eurolla kaikkinensa. Vähän ilmapalloja vielä ja serpentiiniä. Taitaa olla lapsesi kavereille elämys tällaset tavalliset synttärit, jos käyvät nykyään vaan tollasissa järjestetyissä elämyspaikoissa.

Lahjapussiin laittaisin kynän (Tiimarista 30 senttiä kpl), tarroja (isosta arkista leikkaa jokaiselle pari tarraa), tikkarin, pikkuinen vihko (Tiimarista 50 senttiä kpl).
Tarjoiluna olisi sipsejä ja popcorneja (Lidl tai Pirkka tai Rainbow), limua (halpista), itsetehtyä pullaa, keksejä (jotain edullisia). Jäätelöbaari on menestys eli litran jätskejä muutamaa makua ja lisäksi strösseliä tai karkkeja, suklaakastiketta (litran vanukaskin käy) ja vieraat saa itse tehdä annokset.

kiitos hyvistä vihjeistä! eli lidl kurkkaus ja tarra,kynä ja kumi kaupoille.

Itse ajattelin että olisko ihan pöljää kylvää tyttöjen kanssa johonkin kuppiin esim.
auringonkukan tai samettiruusun taimi?
Multaa jäi rairuohon kylvystä ja nuo kukansiemenet on edullisia.

Alkuperäinen kirjoittaja mimmu:

Itse ajattelin että olisko ihan pöljää kylvää tyttöjen kanssa johonkin kuppiin esim.

Tuohan on loistava idea! Meidän tyttö ainakin olisi ihan innoissaan.

Kuulostaa tosi kivalle. Moni ei varmasti kotona tee tollasta, joten uskon tykkäävän. Miksei se taimi kävisi sitten lahjapussistakin.

ihana idea, koristelkaa itse vaikka joku pilttipurkki (hae lasikeräyksestä jos kotona ei ole eikä tutuilta saa) ja siihen kylvätte kukan! ohjelmanumero voisi olla purkinkoristelu ja tuo istutus. niin hyvä ja ihana ajatus että teen sen varmaan itsekin lapsen 7v synttäreillä!

Alkuperäinen kirjoittaja mere79:

Kuulostaa tosi kivalle. Moni ei varmasti kotona tee tollasta, joten uskon tykkäävän. Miksei se taimi kävisi sitten lahjapussistakin.

Kivalta kuulostaa ja todellakaan ei tarvitse lahjapussia enää taimen lisäksi!

Lidlistä voi hyvällä tuurilla saada esim. kynä, kumi taí tarrapakkauksia alennuksesta:) Ja siellä on halvat sipsit, limut ja karkit:) Noihin lahjapusseihin voit ostaa sen tikkaripussin lidlistä tai muumitikkareita jotka tais olla 10cnt kpl.

Kiitos paljon! Ei muuta kun kutsuja kirjoittelemaan. Jätskibaari ja kukanistustus oli tytön mieleen. Kukan voi saada mukaan ja onginnasta lahjapussin niin eiköhän niistä ihan synttärit tule.

Yhteistyössä