Kaverisynttärit+uskonto

• Viestiketjun aloittaja kiitos
  • Ensimmäinen viesti
kiitos
Olisin kysellyt teiltä infoa kun lapsi kutsuttiin lestadiolaislapsen synttäreille että mitä ostaa hälle lahjaksi,ikää 8v..sitä vaan etten mokaa tosi pahoin,mitä ei heillä saa olla...ja mitä saa,esim.kirjat onko vaan uskonnollisia,hittileluja??taitaa tuirvallisinta olla vaan viedä koulutavaroita vaik ne on niin tylsiä ku jokainen tuo kynää ja kumia...

vie kaunis virsikirja. eipä ole liian räikeää sitten tuo oma uskonnottomuus.
vitsi vitsi. Karkit ja vaikka askartelu-tavarat, hamahelmet, muovailuvahat, taidetarvikkeet, on varmaan ihan turvallisia ja synnittömiä

kaisa
Ihan normaali lapsi se lestadiolainenki lapsi on.. esim. puuhelmet, askartelu välineet, joku peli (Esim. uno-kortit), käsipyyhe..

oikeastaan dvd-levyt ja musikkilevyt on sellaisia mitä en veis

vieras
Kiva muki karkilla täytettynä vois tosiaan olla kiva. Käsittääkseni myös lastenmusiikki ok,mutta kirja ehkä parempi vaihtoehto. Onko tietoa onko tällä lapsella paljon isompia sisaruksia? Jos on,niin ehkä joku uus vaatekin vois olla kiva? Isossa perheessä varmaan kierrätetään vaatteita paljon,joten ihan uusi ihan oma vois olla merkittävä juttu. Pätee varmaan kyllä myös lelujen ym kohdalla..

Mun sisaruksilla ei ole uskonnollisia kirjoja. Tai muutama on, mutta ne on periaatteessa "äidin". Ihan tavallisia lastenkirjoja niillä on ollut mitä on muillakin lapsilla. Sisaruksilla on kyllä hittileluja, ei niitä ole mitenkään rajoitettu.

Ihan tavallisia lahjoja sisarukseni ovat saaneet lestadiolaisilta kavereilta ja kavereilta jotka ei ole lestadiolaisia. Kaisan mainitsemat cd-levyt on sellaisia kyllä joita he eivät ole saaneet, lasten dvd-leffoja ovat kyllä saaneet lahjaksi ja se on ok ollut mun lapsuudenperheessä.

fg
Itse olen lestadiolainen ja pisti hymyilyttään nuo vastaukset :)

Voi siis viedä ihan mitä vaan, ei todellakaan lelut yms. ole mitään uskonnollisia eikä kirjatkaan. Ehkä jotakin Lordi-t-paitaa ei tulis käytettyä mutta muuten ollaan ihan normaaleita ihmisiä ;)

heh
minulla myös pisti kyllä vähän hymyilyttään! ;)
olen myöskin lestadiolainen ja me ollaan kyllä ihan tavallisia ihmisiä :)
elikkä ihan mitä vaan voit lahjaksi viedä ;) olkoon sitten käyttämättä jos lahja on niistä jotenki sopimaton. mutta eihän esim. leluissa ole mitään mikä ei kävis lestadiolaislapselle....

Yhteistyössä