Kaverini teki minule sikamaisen tempun!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Rahat meni:-(
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
R

Rahat meni:-(

Vieras
Laitoin kaverini tilille tämän kuun alussa vahingossa rahaa, muutamia kymppejä. Rahat oli tarkoitus mennä laskunmaksuun yksityishenkilölle, katsoin vahingossa tilinumeron kalenteristani väärin.

Kun aloin kysellä rahasta, kaverini ei vastannut puhelimeen eikä viesteihin, ja koko nroon ei ole saanut yhteyttä nyt kolmeen viikkoon, olisikohan vaihtanut numeroa.

Tänään ilmoittivat pankista että hän ei ole antanut lupaa, että pankki voisi ottaa rahan hänen tililtään, ja palauttaa minulle.

Ja tätä tyyppiä pidin kaverinani, lähestulkoon ystävänäni!! Mietin juuri tekisinkö rikosilmotuksen, pankin mukaan sen voisi tehdä jos en muuten saa rahoja. Ja nyt näyttää etten saa.

Tosi surullinen ja pettynyt olo. Siinä meni monivuotinen ystävyys, vain muutaman kympin tähden.:-((

Alkuperäinen kirjoittaja mie:
voitko käydä ystäväsi luona ja kysyä asiaa kasvotusten?

En oikein voi käydä, koska ovi on lukossa, enkä tiedä ovikoodia.(kerrostalo) Olemme aina menneet hänen luokseen yhtä matkaa, niin ettei hän ole koodia minulle kertonut.

Alkuperäinen kirjoittaja mamma:
Minä kait oon luullu, että sen saa automaattisesti ottaa takaisin, kun kerran on menny väärälle tilille. Ei kai se näin voi mennä??

Ei voi automaattisesti ottaa vaan vaatii tilinomistajan luvan jos saaja on sen jo noteerannut. Voisihan maksettu summa olla 15000 eur ja toinen innostuksissaan käynyt autokaupassa.

Ja tuo pari kymppiä on niin pieni summa että sen voi hyvin olettaa jääneen huomaamatta eli ei ole aihetta epäillä virhettä -> saa käyttää jos omatunto antaa periksi eikä laittaja tee rikosilmoitusta.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja mamma:
Minä kait oon luullu, että sen saa automaattisesti ottaa takaisin, kun kerran on menny väärälle tilille. Ei kai se näin voi mennä??

Ei voi automaattisesti ottaa vaan vaatii tilinomistajan luvan jos saaja on sen jo noteerannut. Voisihan maksettu summa olla 15000 eur ja toinen innostuksissaan käynyt autokaupassa.

Ja tuo pari kymppiä on niin pieni summa että sen voi hyvin olettaa jääneen huomaamatta eli ei ole aihetta epäillä virhettä -> saa käyttää jos omatunto antaa periksi eikä laittaja tee rikosilmoitusta.

Juuri tänään kysyin pankista asiaa, ei voi otta ilman tilinomistajan lupaa, eikä hän tätä lupaa antanut.:-(

äiti maksoi kerran vuokran väärälle tilille,pankki ensin sanoi ettei ala niin pientä summaa perään hutelemaan (200? ) mutta palautti sen kuitenin äitin tilille sillä semmoista tiliä ei ollut olemassa johon äiti talletuksen vahingossa laittoi,
eli ihmettelen vaan jos muutaman kympin tähden voi jo tehdä rikosilmoituksen....

Alkuperäinen kirjoittaja kotkot:
äiti maksoi kerran vuokran väärälle tilille,pankki ensin sanoi ettei ala niin pientä summaa perään hutelemaan (200? ) mutta palautti sen kuitenin äitin tilille sillä semmoista tiliä ei ollut olemassa johon äiti talletuksen vahingossa laittoi,
eli ihmettelen vaan jos muutaman kympin tähden voi jo tehdä rikosilmoituksen....

Itse taas tiedän tapauksen, jossa pankki "huuteli" 15e perään.

Alkuperäinen kirjoittaja kurja:
Mikä kaveri se tuollanen on... millasesta summasta oli kyse?

No summa ei ollut iso, 35 e, eikä vaikuta mitenkään rahatilanteeseeni. Mutta se vaikuttaa, että tyyppi ei vastaa puheluihin eikä viesteihin, eikä antanut pankille lupaa palauttaa rahaa minulle.

Kuinkahan isosta summasta mahtanee olla kyse?
Yleensä pankit on tosi tarkkoja tällaisissa asioissa.

*muoks* tulikin jo vastaus.

On kyllä tyhmä tyyppi kyseessä.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja kurja:
Mikä kaveri se tuollanen on... millasesta summasta oli kyse?

No summa ei ollut iso, 35 e, eikä vaikuta mitenkään rahatilanteeseeni. Mutta se vaikuttaa, että tyyppi ei vastaa puheluihin eikä viesteihin, eikä antanut pankille lupaa palauttaa rahaa minulle.

Laita se roisto kuriin. Minusta on moraalisesti yhtä tuomittavaa toimintaa kaverilta, olisipa summa 35 tai 350 euroa. Kun tekee väärin, tekee väärin.

Yhteistyössä