Kaverini ja hänen 4,5 vuotias poika....

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Piuku
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

Piuku

Vieras
Maanantaina meseilin kaverini kanssa, hän oli koneella yläkerrassa ja sano, että alkaa ottamaan harjalla villakoiria ylhäältä, kun poika imuroi alakertaa. Tänään soiteltiin, niin poika oli tiskaamassa.... äiti meni välillä laskemaan huuhteluveden... siis onko tuo ihan normaalia.... eiks tuon ikäiset yleensä "imuroi" lasten imurilla, jos yleensä imuroi..

Meillä myös 5-vuotias poika haluaa usein tiskata tai auttaa imuroinnissa ym. Mutta nämä hänen auttamiset eivät ole mitään pitkäkestoisia juttuja vaan hetken aina kerralla niitä tekee.

mutta se on sellaista yhden kohdan hinkkaamista : ) Mutta tykkää esim. osallistua ja pyyhkiä pölyjä jne. (äiti sitte perässä korjailee kun poju ei näe). Lapset haluaa osallistua kyllä usein kodin töihin. Mutta ei lapsia saa piikoina pitää!

En nyt tosimielellä odota, että 4-5-vuotias saisi siistiä imurilla, mutta kyllä meidän lapsia on tuossa iässä kiinnostanut enemmän oikea imuri kuin leikkisellainen. Ja olen antanut kokeilla.

Mä joskus nuorena ja viisaana ostin lapsille leikki-imurit. Mitä niillä muka teki? Oikee imuri käteen ja oli hienompaa, ku sai imuroida oikeesti. :)

Ja muutenki lapsista siivoominen on hauskaa, siis varsinkin luutuuminen. Mutta kyllä ne siitä järkiintyy, ku kasvaa.......

No, meillä tytön 5v. iso riemun aihe on tiskikoneen tyhjennys. Ja tyhjentäköön jos siitä hyvä mieli tulee. Otan vaan ensin aina veitset pois niin sitte keittiö on vapaa.
Samoin tykkää viedä omat pyykkinsä paikoilleen itse.
Imuroida tykkää myös mutta vähemmässä määrin.

Meillä kanssa 4v tykkää imuroida, on jo pitkään tykännyt. Tiskata tykkäävät sekä 3v että 4v mutta itse en tykkää kun kaikki on sitten märkänä -onneksi mummo antaa niiden tiskata :D Ruokaakin tykkäisivät kovasti laittaa, lettutaikinan teko on tosi cool... Enemmänkin pitäisi tietty antaa tehdä, siinähän ne oppivat.

Yhteistyössä