kaverin mielestä olen typerä kun teen lapselle eri ruokaa koska lapsi ei tykkää!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja outoko
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
O

outoko

Vieras
meillä siis tänään aurajuusto täytteistä mureketta ruokana ja meidän 5v ei voi sietää auraa maistaa sen joka ruoasta läpi. no tein sitten muutaman lihapullan lapselle missä ei ollut auraa.
kaverin mielestä teen väärin kun opetan lapselle että hän voi valita ruokansa.

muutoin en koskaan tee mitään eri ruokia hälle mutta auraa en pakota syömään. eihän kaikki aikuisetkaan sitä voi sietää niin miksi lapsen pitäisi??

olenko mielestäsi siis typerys kun tein eri ruoan lapselle??

Et ole typerä. Typerä olisit jos tekisit kokonaan erilaiset ruoat muksulle, mutta mäkin varmaan jättäsin aurat pois lapsen ruuasta.
Eihän sitä lapselle tartte mennä korostamaan, että "äiti teki sulle ihan omat sapuskat kun et tosta tykkää.."

Et ole. tosin osanmurekkeestaolisi voinut jättää täyttämätä tai tayttää esim. ananaksella.

Meillä on usein murekkeen toisessa päässä toista täytettä ja toisessa toista täytettä, tai osa on täyttämättä.

Et ole tyhmä!! Kun mä teen esim. lämpösii voileipiä tai tortilloja, lapset täyttää ne ihan ite millä haluaa!! En mä pakota ottaan aurajuustoa tai valkosipulia jne.

Et mun mielestä ainakaan, siinähän ne lihapullat samasta taikinasta tulee kun murekekin. Meillä joutuu tekee kahta eri ruokaa silloin kun mä ja esikoinen halutaan kalaa...kukaan muu sitä ei suostu syömään. Heillä on silloin kana päivä, mikä ei taas ole mun herkkuruokiin lukeutuva. :D nuorin tytär ei syö pizzaa, hänellä silloin hernerokkaa.

Eihän kaikki aikuisetkaan tykkää kaikesta ruuasta, ni miks sit lasten pitäs?

Meil 2v ei syö kalaa, vaik on sitä useasti tarjottu (kalakeittoa syö ilman kalaa).. syö ennemmin sit vaik kuivia pottuja, enkä näe sitä mitenkään vääränä

yritin ystävälle selittää asiaa että ei juur aikuisetkaan kaikki tykkää aurasta mnutta kaveri vain intti miten lapsi tottuu siihen että hän sa syödä sitä mistä tykkää yms..
en mä nyt juur perunoitaala makarooniin vaihtaan tai jos ei tykkää jostain niin en tee kokonaan uutta ruokaa. muutoin lapsi kyllä onnkin kaikkiruokainen aura vaan ei uppoa missään muodossa.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
yritin ystävälle selittää asiaa että ei juur aikuisetkaan kaikki tykkää aurasta mnutta kaveri vain intti miten lapsi tottuu siihen että hän sa syödä sitä mistä tykkää yms..
en mä nyt juur perunoitaala makarooniin vaihtaan tai jos ei tykkää jostain niin en tee kokonaan uutta ruokaa. muutoin lapsi kyllä onnkin kaikkiruokainen aura vaan ei uppoa missään muodossa.

Eihän tuossa mitään ongelmaa ole. Kiva se on aikuistenkin saada joskus herkutella sellaisella mikä ei satu lasten suuhun maistumaan ja jos samalla vaivalla tekee muksulle ne pari lihapullaa tai jättää osan murekkeesta vaikke aurajuustoa niin ei se vielä meinaa että lapsi saisi valta ruokansa ihan miten lystää.

Ei musta mitään pahaa tossa. Ei munkaan esikoinen voi sietää hernekeittoa, ihan oikeasti meinaa oksentaa jos joutuis edes maistamaan hernekeittoa. Se on eri asia, jos saa aina valita mitä syö ja on muutenkin sellainen nirsoilija.

Hyi, en mäkään söis silliä jos sitä joku mun lautaselle tunkis! :D

Yhteistyössä