Mulla sama tilanne. Sisaren omaani pienempilapsi kiusasi ja ärsytti koko ajan pienempää lastani siellä käydessä. heillä tilanne että tämä keskimmäinen lapsi ehkä kokee mustasukkaisuutta perheen kuopusta kohtaan, ja tämä aiheuttaa tuollaista inhottavaa käytöstä.
Huomasin itse tilanteen, enkä ihmetellyt, kun kuopus sanoi, että ei halua enää mennä sinne. siis sama tilanne kuin ap:lla että pienempi lapsi, joka kärsii mustasukkaisuudesta, voi kiusata isompaa lasta. ja tätä on vaikea sanoa. Helppoa olsii jos kiusattu olisi pienempi.
kiusaamiset sellaista, että omi tavaroita, ennakoi, mitä toinen oli tekemässä tai yrittämässä tehdä ja otti nenän edestä. Telineellä hivuttautui niin lähelle että omani lähes tippui ja halusi sen takia tulla pois. Tilaa olsii ollut telineellä, mutta tahallisesti yritti tiputtaa omani pois jne.
ja minä kuulun näihin surullisiin vanhempiin, jotka järkyttyvät tai menevät hiljaiseksi tällaisesta, että pieni osaa olla niin paha. En osaa reagoida mitenkään ja jos reagoin, se menee yli. eli alan huutaa. Ikävää. Meille jotka lapsena emme saaneet kertoa tunteista, pitäsii järjestää tunnekasvatusta tai jotain.