kaverin lapsen synttäreistä...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Tossa olisi mun kaverin lapsen synttärit ens viikonloppuna (3v) ja sillä mun kaverilla on vielä toinenkin lapsi 4v, mutta sitten itse asiaan eli viimeksi kun oltiin mun lapsen (5v) kanssa niillä kylässä, niin tää sisaruspari kiusas mun lastani niin paljon että tää mun lapseni ilmotti että hän ei sinne synttäreille tule. mietin vaan että ei kai mun nyt pidä pakottaa mun lastani sinne synttäreille, vai mitä teen?

Alkuperäinen kirjoittaja Micosa:
Jos lapsi ei sinne halua ei hänen sinne tarvitse mennä.
Näin minusta.

Näin se minustakin menee, mutta ei mulla sitten taas ole pokkaa sille mun kaverille sanoa ettei tulla sen takia koska sen lapset kiusas mun lastani viimeeks niin paljon :/

Nooh, ehkä sanoisin kaverilleni nätisti että mun lapsi ei haluu tulla kun viimeksi kiusasivat. Ehkä se vois puhuu lapsilleen etteivät nyt kiusaa. Jos kiusaaminen jatkuu lähtisin heti lapseni kanssa pois. Ehkä en yhden kerran takia laittais paikkaa boikottiin. Lapsilla on joskus sellasia vaiheita et kiusaavat, mutta menee ohi.

Alkuperäinen kirjoittaja äitix4:
Nooh, ehkä sanoisin kaverilleni nätisti että mun lapsi ei haluu tulla kun viimeksi kiusasivat. Ehkä se vois puhuu lapsilleen etteivät nyt kiusaa. Jos kiusaaminen jatkuu lähtisin heti lapseni kanssa pois. Ehkä en yhden kerran takia laittais paikkaa boikottiin. Lapsilla on joskus sellasia vaiheita et kiusaavat, mutta menee ohi.

näin juuri

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Näin minusta.

Näin se minustakin menee, mutta ei mulla sitten taas ole pokkaa sille mun kaverille sanoa ettei tulla sen takia koska sen lapset kiusas mun lastani viimeeks niin paljon :/

Höh, ajattelen niin että sun nimenomaan pitää kertoa kiusaamisesta! Kuka jatkossakaan puolustaa lastasi, jos et sinä?

Opetat sillä tavalla lapsellesikin oikean tavan toimia ko. tilanteissa jatkossa. Minä ainakin kannustan lapsiakin aina sanomaan miltä tuntuu ja selvittämään asiat, ei niitä paineta villasella.. :whistle:

Alkuperäinen kirjoittaja adora:
Näin minusta.

Höh, ajattelen niin että sun nimenomaan pitää kertoa kiusaamisesta! Kuka jatkossakaan puolustaa lastasi, jos et sinä?

Opetat sillä tavalla lapsellesikin oikean tavan toimia ko. tilanteissa jatkossa. Minä ainakin kannustan lapsiakin aina sanomaan miltä tuntuu ja selvittämään asiat, ei niitä paineta villasella.. :whistle:

Miten semmosenkin voi sitten kertoa loukkaamatta sitä toista? kyse on vielä mun työkaverista jota nään tietenkin joka päivä ja näillä lapsilla on päiväkodissakin ongelmia ton kiusaamisen kanssa, ni jotenkin tuntuis ikävältä mun vielä ikäänkuin kääntää veistä haavassa.

Näin minusta.

Miten semmosenkin voi sitten kertoa loukkaamatta sitä toista? kyse on vielä mun työkaverista jota nään tietenkin joka päivä ja näillä lapsilla on päiväkodissakin ongelmia ton kiusaamisen kanssa, ni jotenkin tuntuis ikävältä mun vielä ikäänkuin kääntää veistä haavassa.

Ajattele nyt lastasi äläkä kaverin loukkaantumista.
Hän varmaan saanut myös tietoa päiväkodista että tuota tapahtuu niin tuskin uusi asia.
Eli jos loukkaantuu niin loukkaantuu,ainakin lapsellasi on hyvä mieli kun ei "pakoteta" menemään "kiusattavaksi".

Mulla sama tilanne. Sisaren omaani pienempilapsi kiusasi ja ärsytti koko ajan pienempää lastani siellä käydessä. heillä tilanne että tämä keskimmäinen lapsi ehkä kokee mustasukkaisuutta perheen kuopusta kohtaan, ja tämä aiheuttaa tuollaista inhottavaa käytöstä.
Huomasin itse tilanteen, enkä ihmetellyt, kun kuopus sanoi, että ei halua enää mennä sinne. siis sama tilanne kuin ap:lla että pienempi lapsi, joka kärsii mustasukkaisuudesta, voi kiusata isompaa lasta. ja tätä on vaikea sanoa. Helppoa olsii jos kiusattu olisi pienempi.

kiusaamiset sellaista, että omi tavaroita, ennakoi, mitä toinen oli tekemässä tai yrittämässä tehdä ja otti nenän edestä. Telineellä hivuttautui niin lähelle että omani lähes tippui ja halusi sen takia tulla pois. Tilaa olsii ollut telineellä, mutta tahallisesti yritti tiputtaa omani pois jne.
ja minä kuulun näihin surullisiin vanhempiin, jotka järkyttyvät tai menevät hiljaiseksi tällaisesta, että pieni osaa olla niin paha. En osaa reagoida mitenkään ja jos reagoin, se menee yli. eli alan huutaa. Ikävää. Meille jotka lapsena emme saaneet kertoa tunteista, pitäsii järjestää tunnekasvatusta tai jotain.

Lisään, että oma lapseni on vanhempi, mutta paino ehkä pienempi kuin tällä iässä nuoremmalla. Eli ei pysty puolustautua eikä kehtaa vanhempana tönäistä toista pois.

Näin minusta.

Ajattele nyt lastasi äläkä kaverin loukkaantumista.
Hän varmaan saanut myös tietoa päiväkodista että tuota tapahtuu niin tuskin uusi asia.
Eli jos loukkaantuu niin loukkaantuu,ainakin lapsellasi on hyvä mieli kun ei "pakoteta" menemään "kiusattavaksi".

en usko, että ryhmässä havaitaan tuollaista salaa tapahtuvaa ilkeyttä. siellä on pienempiä vahdittavana jne. ei sisareni havainnut mitään kun pienempi vahdittavana.

nämä samaiset lapset, jotka kiusaavat sitä heikointa, osaavat olla hoitajille ja muille vanhemille tosi suloisia. Tuokinl apsi kyllä oli kiva mun vanhemmalle lapselle (koululainen)

Yhteistyössä