Kaverin lapselle lelu, millä kaikilla tavoilla tästä voisi pahastua?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ö_ö
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
En ymmärrä.. Kysyisit suoraan, niin tulisi asia selväksi, eikä tarvisi arvuutella.

Sano, että kurjaa kun olette pahastunut, ettet tarkoittanut mitään pahaa ja että ajattelit sen olevan kiva lelu. Luulisi heidän ymmärtävän.

Tietysti voi pahastua vaikka millä lailla, etenkin jos olet ostamassa tota tytölle. Pitää olla sukupuolineutraaleja leluja! Muuten lapsista tulee ihan pimpoja! Sitäpaitsi, miten toi vauva "syntyy"? Ei taatusti tule pois äitibarbin pimpistä, siinähän opetetaan ihan vääristyneesti sukupuolitietoutta. Tai no, syntyväthän jotkut lapset sektiollakin, mutta tossahan annetaan ymmärtää että se olisi vallitseva tapa! Soosoo.

No höh, en kyllä itse pahastuisi. Mutta jospa perheessä minne tuon lahjan annoit, on lapsille kerrottu että vauvat tuo haikara ja nyt piti sitten vanhempien selitellä asiaa kun nukkeäidillä on vauva mahassa?! En kyllä muuta syytä keksi.

Ehkä niitten lapsi alkoi vängätä, miksi tolla nukkeäidillä on vauva vatsassa onko ihmisilläkin, ja sitten joutuivat kertomaan häkellyttävistä sukupuoliasioista. Muunmuassa, miten vauvat menevät sinne vatsaan :D

No ei miun mielestä mitenkään, ihanaa että tuollaisiakin leluja löytyy niiden minihame-ja-bmi-16- barbien joukosta.

Mutta tiedän tyyppejä, joiden mielestä raskaus, synnytys, imetys, kuukautiskierto ym. naisen elämään kuuluvat normaalit asiat ovat jotenkin hävettäviä ja "likaisia".

En tiedä kyllä, miten se nyt niin kamala juttu voisi olla tuollainen lahja. Eiköhän tuon ikäiset tytöt tykkää leikkiä kotia ym.

Kannattaa kuitenkin kysyä heiltä ja selittää, ettet tosiaan ollut tarkoittanut mitenkään pahastuttaa.

Alkuperäinen kirjoittaja Pikkuinen Jättiläinen;25744233:
Miten tuo pahastuminen on sitten tullut ilmi? Pystytkö suoraan kysymään mikä tuossa lahjassa oikein närkästyttää?

Lahja oli jätetty oveni taakse muovipussissa. En kyllä tajua, olisivat sitten vaan heittäneet pois tai antaneet eteenpäin jollekin :/

Lahja oli jätetty oveni taakse muovipussissa. En kyllä tajua, olisivat sitten vaan heittäneet pois tai antaneet eteenpäin jollekin :/

Jopas nyt on :0 Mä kyllä kysyisin ihan suoraan, että olenko loukannut sinua jotenkin kun teit noin. Jos kyseessä on kaverisi, niin luulisi että edes jonkunverran tuntisit hänen sielunelämääsi, että voisit edes arvailla miksi se noin teki.

Nooh...
- ei ole aito Mattelin Barbie vaan halpiskopio
- lapsen äiti kärsii sekundäärisestä lapsettomuudesta
- lapsen äiti on yh eikä siis ole tuota miestä kuvioissa

Noi nyt tuli ekana mieleen, jos pahastua kerran pitää.

Ihana, mistä tollasia saa :D mulla oli lapsena tuollainen barbie millä oli vauva masussa, mikä sitten "syntyi". Harmiteltiinkin kerran mummun kanssa että se ilmeisesti oli heitetty jo pois eikä sitä enään ole.

Ihmetyttää että miksi selvästi halusi minun tietävän että tällä lelulla ei tässä taloudessa ole sijaa, että piti oikein takaisin tuoda :O Minulla ei ole lapsia että ei sillä täälläkään kukaan leiki.

Ollaan kyllä ihan hyviä kavereita mielestäni, mutta en kyllä keksi mitään syytä miksi tuo nyt noin loukkasi. En tiedä heidän lapsen yrittämisistään tai yrittämättömyydestä, ei olla sellaisesta keskusteltu.

Yhteistyössä