Kaverin käytöksestä

  • Viestiketjun aloittaja Sulkakäärme
  • Ensimmäinen viesti
Sulkakäärme
Suhteellisen vähävarainen ystäväni vittuilee alinomaa mun lapsilleni ostamieni vaatteiden hinnoista. Olen alkanut vähätellä vaatteiden hintoja ja jopa piilotella joitakin vaatteita, ettei taas alkaisi taivastelu siitä, miten hullua on laittaa 30 euroa hanskoihin tai satanen lapsen talvihaalariin. Kyttää aina hankkimieni haalareiden merkkejä ja naureskelee, heittelee tokaisuja tyyliin "eihän se ole tyhmä joka pyytää." Leuhkii omien lastensa halvoilla vaatteilla ja rakentaa asiasta jopa kasvatuskysymyksen, hänen lapsensa oppivat huonommissa ja halvemmissa hanskoissaan, etteivät ne kestä mitä tahansa käyttöä siinä missä mun lapseni kestävämmissä hanskoissa eivät opi kunnioittamaan tavaraa (?) eivätkä opi tietämään, mitä on käsien palelu (en kyllä ymmärrä miksi moista pitäisi lapselle erikseen opettaa?) :O

Sanomista tulee myös siitä, jos lapseni ovat kaverin mielestä tilanteeseen nähden liian nätisti puettuja. Markettiin ei kuulemma tarvitse verkkareita kummempia pukea ja jos pukee edes perussiistit vaatteet markettiin, on tärkeilevä idiootti. Baskeri pikkutytön päässä on kuulemma typeryyttä ja kertoo äidin tarpeesta esitellä lastaan.

Olenko minä oikeasti nuija, joka pätee lastensa vaatteilla ja josta kaveri on oikeutettu sanomaan vai mitä helvettiä tämä on?

Nimim. Vituttaa pikkuhiljaa
 
Jos piipahdetaan lähikaupassa matkan varrella niin silloin on se ja sama mitä on päällä, muuten laitetaan kyllä farkut jalkaan ja katsotaan ettei ole ruokalista paidalla kun johonkin mennään. Ja ulkovaatteet on kosteus suojattuja ja niihin sopivat pipot yms löytyy. Tykkään pukea lapset kivasti, et siis ole ainut ja toisaalta mulle on ihan sama miten kaverit lapsensa pukee, ei ole minun asiani sitä arvostella.
 
totuus:
baskeri pakkasilla? korvathan sillä tytöllä paleltuu!

musta on tyhmää ostaa lapselle kalliita vaatteita, nehän on heti pieniä/rikki. mut ei se mun persettä kutita.
 
"vieras"
Minusta kukin pukeutuu ja pukee lapsensa niin kuin parhaaksi näkee. Jos kerta kaverisi on jo v*ttuilu linjalla niin en minäkään enää välttämättä diblomaattisin olisi. Enkä varsinkaan alkaisi piilottelemaan vaatteita tai valehtelemaan hintoja. Toteasinpahan vaan, että oma on asiani minne rahani laitan ja tykkään ostaa uutena. Mitä sitä pyytelemään anteeksi omia valintoja.. Uskon, että kaverisi vaan purkaa omaa katkeruuttaan.. En tiedä onko pohjimmainen syy sitten nuo vaatteet vai mikä. Ehkä hän tuntee alemmuus kompleksia sinuun nähden? Ehkä hänkin haluaisi istaa samanlaisia vaatteita omille lapsilleen, muttei pysty.. Sen vuoksi sitten yrittää kohottaa huonoa omatuntoaan mollaamalla sinua?
 
Sulkakäärme
Vaatteet on ilmeisesti aika suuri asia teille. En ikinä ole kavereideni kanssa puhunut lasten vaatteista tai omistakaan.
En minäkään päivät pitkät lätise ystävieni kanssa lasten vaatteista, joskus niistä tulee puhetta jonkin asian yhteydessä. Tällä kyseisellä kaverilla lasten vaatteet tuntuvat pyörivän mielessä suhteellisen paljon, koska kiinnittää niihin jatkuvasti huomiota ja naureskelee ihmisille, jotka laittavat vaikkapa 20 euroa alle kouluikäisen yksittäiseen vaatekappaleeseen.
 
Sulkakäärme
[QUOTE="vieras";27727891]Minusta kukin pukeutuu ja pukee lapsensa niin kuin parhaaksi näkee. Jos kerta kaverisi on jo v*ttuilu linjalla niin en minäkään enää välttämättä diblomaattisin olisi. Enkä varsinkaan alkaisi piilottelemaan vaatteita tai valehtelemaan hintoja. Toteasinpahan vaan, että oma on asiani minne rahani laitan ja tykkään ostaa uutena. Mitä sitä pyytelemään anteeksi omia valintoja.. Uskon, että kaverisi vaan purkaa omaa katkeruuttaan.. En tiedä onko pohjimmainen syy sitten nuo vaatteet vai mikä. Ehkä hän tuntee alemmuus kompleksia sinuun nähden? Ehkä hänkin haluaisi istaa samanlaisia vaatteita omille lapsilleen, muttei pysty.. Sen vuoksi sitten yrittää kohottaa huonoa omatuntoaan mollaamalla sinua?[/QUOTE]

Tämä on itellekin tullut mieleen. Alkaa pikkuhiljaa nyppiä siinä määrin että pian tulee avauduttua varmasti. Ikinä en ole lasteni rytkyillä leveillyt ja mainostanut niiden hintoja, ovat mielestäni ihan ns. perushintaisia vaatteita eli missään Guccissa ja Pradassa eivät kakarat kulje. Väsyttävää jo tämä omakin käytökseni, kun olen alkanut salailla vittuilun aiheita...
 

Yhteistyössä