Kaverin erittäin omituinen käytös (liittyen raskauteen)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja molina
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Jos sitä vaan ärsyttää, kun eräs on just tullu hoitovapaalta ja taas maha pystyssä? Tuollaiset "työntekijät" sössii muiden hommat ja tuhlaa älyttömästi resursseja. Välillä vaan käväistään töissä just sen aikaa, että ehtii äitiyspäivärahat nousta taas. Todella läpinäkyvää. Itse ainakin halveksun tuollaisia pummeja. Antaisit työpaikkasi jollekin sellaiselle, joka oikeasti haluaa tehdä niitä töitä. Jää sinä kokonaan kotiin lisääntymään.

Todennäköisimmät syyt:

1. Sillä on joku trauma omaan lisääntymiseen liittyen, esim keskenmeno tai sekundäärinen lapsettomuus. Se että tulee kerran helpolla raskaaksi, ei kerro mitään seuraavista raskauksista.

2. Sitä ärsyttää se, että joku on koko ajan maha pystyssä, ja käydään vaan töissä kääntymässä. Noin periaatteessa. Sehän sekoittaa aina pakkaa enempi tai vähempi, nytkin sinä vingut kun tämä yksi ei ole pällistelemässä ja ihastelemassa sun vauvamahaa. Ja sit sitä vielä ihmetellään työpaikalla selän takana työkaverien kesken ja jopa nettiä myöten. Monia vaan ärsyttää tollanen.

3. Sitä ei vaan yksinkertaisesti kiinnosta asia. Suurinta osaa ihmisistä ei kiinnosta muiden raskaudet ja lapset.

Ja ps. Olen itsekkin tällä hetkellä raskaana. Minusta kuulostat tosi itsekeskeiseltä kun mietit tollasta ja ilkeästi pohdit että oisko sen parisuhteessa nyt joku vika kun ei ihastele SUN vauvamahaa. Camoon nainen, katso peiliin, elämä ei pyöri sun ympärillä. *sori, raskaushormonit vaikuttaa siten että tölväsen asiat näin suoraan*

Niin.. voihan se näinkin olla. Satun vaan tietämään, että hän on tullut todella helposti raskaaksi. Mutta voihan se olla, ettei se aina mene niin..

Tulin itsekkin esikoisesta helposti raskaaksi. Toista tehtiinkin sitten toista vuotta, 3 ivf:ä, kaksi keskenmenoa. Ei hirveästi muiden sikiämiset naurattanut. Saatoin käyttäytyä silloin tuollein kun en halunnut nähdä muiden vauvavatsoja mutta julkisestikkaan asiaa ei voinut surra (onhan teillä jo yksi lapsi koten lakkaa marisemasta).

tätä ihmistä ei vaan kiinnosta koko raskaus. Taidat olla kirjoittuksestasi päätellen niitä ihmisiä jotka tekevät raskauksistaan ja lapsistaan ison jutun johon kaikkien pitäisi osallistua onnittelemalla ja vatsaasi taputtelemalla ja keskustelun aiheesi pyörivät sitten vaan näissä. Vaikka toisella olisi lapsi, se ei tarkoita että lapset ovat KOKO hänen maailmansa. Ehkä hän ei vaan jaksa puhua sinun hedelmöittymisestäsi ja sietää hormonien piikkiin laitettuja kiukutteluja. Ehkä hän kaipaa aikuista seuraa. Ehkä hänellä on tavoitteita uransa suhteen ja hän on kiinnostunut työssä työstään.

Valitettavasti analyysisi meni aivan päin honkia :) En ole ollenkaan kuvailemasi kaltainen mamma ja hössöttäjä. Pidin raskauden omana tietonani niin kauan kuin suinkin pystyin sen piilottamaan (esimiehelle tietysti kerroin). Enkä todellakaan kaipaa ympärilleni mitään hössöttäjiä saati taputtelijoita (APUA, tykkääkö joku sellaisesta?!). Päinvastoin, olen hyvinkin yksityinen ihminen.

[QUOTE="Realisti";30343876]Jos sitä vaan ärsyttää, kun eräs on just tullu hoitovapaalta ja taas maha pystyssä? Tuollaiset "työntekijät" sössii muiden hommat ja tuhlaa älyttömästi resursseja. Välillä vaan käväistään töissä just sen aikaa, että ehtii äitiyspäivärahat nousta taas. Todella läpinäkyvää. Itse ainakin halveksun tuollaisia pummeja. Antaisit työpaikkasi jollekin sellaiselle, joka oikeasti haluaa tehdä niitä töitä. Jää sinä kokonaan kotiin lisääntymään.[/QUOTE]

Nyt mä nauran täällä :D vai vielä pummi :) Ensinnäkin – minun ei olisi minkään rahojen takia tarvinnut töihin palata, olisin aivan tismalleen samat rahat saanut muutenkin, lapsilla alle 3v ikäero. Ota faktoista selvää.

Ja toiseksi – jos me työelämässä olevat naiset emme lisääntyisi niin teidän sossuäitien lapset kansoittaisivat tämän Suomen maan, kuvitteletko että se jotenkin nostaisi bruttokansantuotetta ja Suomen valtion hyvinvointia?! Et voi oikeasti olla noin tyhmä!

Enkä todellakaan kaipaa ympärilleni mitään hössöttäjiä saati taputtelijoita (APUA, tykkääkö joku sellaisesta?!). Päinvastoin, olen hyvinkin yksityinen ihminen.

No miksi ihmeessä sitten edes teit tämän aloituksen? Jos sä ET KAIPAA ketään hössöttämään siitä sun mahasta, niin miksi sua häiritsee se että työkaveri kääntyy kannoillaan kun näkee, että joku alkaa sun mahasta hössöttämään?

apua. eikös sen pitäisi sitten olla vaan positiivinen asia.

En ymmärrä moista avausta. Mitään vastausta et täältä voi saada, ainoastaan arvailuja, jotka voit itsekin kehitellä mielessäsi. Ikävän kuuloista tekstiä toisten parisuhteen tilan arvailut ja parisuhdekäyttäytymisen ruotiminen. Mitäpä jos antaisit asian olla kun kyseessä ei ole edes läheinen ihminen.

[QUOTE="odottaja";30344005]... Minusta kuulostat tosi itsekeskeiseltä kun mietit tollasta ja ilkeästi pohdit että oisko sen parisuhteessa nyt joku vika kun ei ihastele SUN vauvamahaa. Camoon nainen, katso peiliin, elämä ei pyöri sun ympärillä. *sori, raskaushormonit vaikuttaa siten että tölväsen asiat näin suoraan*[/QUOTE]

Minustakin tuo kuulosti ilkeältä juoruilulta ja tuli ap:sta aika ikävä kuva. Ehkä 'kaveri' välttelee ap:ta juuri tuon takia.

Emme ole olleet vuosiin enää tekemisissä, eli mistään tuommoisista harmituksista ei voi olla kyse. Ja ihmettelen suuresti jos hänen miehensä ei haluaisi toista lasta. Tunnen myös miehen.

Oma ”aavistus” menee hienoisesti sen puolelle, että heillä olisi parisuhteessa jotain ongelmia. Ko. nainen on aina aiemmin vaihtanut miestä vähintään viiden vuoden välein.. Luulen, että hänelle on ehkä tullut tarve taas kokea se rakastumisen huuma ja tästä johtuen parisuhde ei enää olekaan niin onnellinen että siihen olisi järkevää tehdä toista lasta..? Kuulostaako tämä miten kaukaa haetulta?

Kuulostaa. Jos et ihmistä edes juurikaan tunne niin on aika kaukaa haettua tehdä hyvänpäiväntutun parisuhteesta minkäänlaisia analyysejä netissä. Kurkkaa peiliin?

Valitettavasti analyysisi meni aivan päin honkia :) En ole ollenkaan kuvailemasi kaltainen mamma ja hössöttäjä. Pidin raskauden omana tietonani niin kauan kuin suinkin pystyin sen piilottamaan (esimiehelle tietysti kerroin). Enkä todellakaan kaipaa ympärilleni mitään hössöttäjiä saati taputtelijoita (APUA, tykkääkö joku sellaisesta?!). Päinvastoin, olen hyvinkin yksityinen ihminen.

Jos et ole hössöttöjä etkä kaipaa hössötystä ja olet "hyvinkin yksityinen ihminen" kuten asian itse ilmaisit, niin sittenhän tämä työkaveri toimii juuri niin kuin luulisi sinun toivovan eikä mitään ongelmaa pitäisi. Miksiköhän asia sitten vaivaa sinua? Ehkä oletkin niitä ah niin vaatimattomia ihmisiä jotka eivät muka halua huomiota mutta loukkaantuvat sitten kun eivät sitä saa.

P.S. Hassua että sinä olet hyvinkin yksityinen ihminen mutta tykkäät ruotia muiden yksityisasioita (työkaverin parisuhde ja lisääntymisasiat) ihan jollain keskustelupalstalla.

Yhteistyössä