Kaverin 2v tyttö painaa vähän vajaa 20kg ja on noin 90cm pitkä..

• Viestiketjun aloittaja "mamma"
  • Ensimmäinen viesti
On hiukan eriasia että vuoden ikäinen on pyöreä kuin että 2v on pyöreä. 1 vuotiaat painavat suhteessa enempi kuin isommat lapset. Painonnousu hidastuu huomattavasti tuosta eteenpäin.
Meilläkin lapsilla ikäeroa 1v7kk ja painossa heillä eroa siis vajaa 3kg. Ja samoilla käyrillä molemmat kasvaneet, esikoisen paino vaan ei enää nouse samaa tahtia kuin pienempänä. Nyt tuo kuopuskin selkeästi alkanut hoikistumaan, kun pituutta tulee lisää ja vauhti senkuin kasvaa.

Ja tämä oli siis vieraalle #23, jostain syystä lainaus ei onnistu.

Viimeksi muokattu:
"äippä12"
Alkuperäinen kirjoittaja mitä?;27464522:
Ei jessus mitä tekstiä :O

Siis ap:n mainitsema lapsi on sairaalloisen lihava, joka todennäköisesti saa terveydellisiä ongelmia jo elämänsä alkutaipaleella.
Niin, en mä käsittääkseni väittänyt etteikö ap:n mainitsema lapsi olisi lihava. On varmasti. Mutta täällä haukutaan muiden ihan normaalikokoisilta kuulostavat lapset siinä samalla, se on asiatonta.

Omani oli 2v iässä saman 90cm pitkä. Painoa oli 13,2kg. Eli joo, on musta 20kg ilman muuta sillä pituudella liikaa. Mutta vaikka 17kg sillä rajalla.... kuten sanoin, lapsia on eri kokoisia.

[QUOTE="äippä12";27464509]Mun mielestä myös ap:n mainitsema kaverin lapsi kuulostaa kookkaalta mutta muuten en olisi ihan niin ankara. Lapsia on hyvinkin eri kokoisia. Toiset ovat tosi kevytrakenteisia, toiset vähän tukevampia. Ei sekään ole totta että ekaluokkalainen aina painaisi 19kg, itse taisin olla melkein tuplasti sen verran. Ja huom, en lihava vaan 140cm pitkä myös:)

Oma 3v tyttöni on 100cm ja 16.7kg. Ja siis hyvinkin hoikka, kyllä tuohon lisää painoa menisi ilman että on lihava.[/QUOTE]

Sinun tyttösi ikään ja pituuteen suhteutettu paino on +5% joka on siis aivan normaali ( mutta ei hoikka), ap:n kertoman lapsen ikään ja pituuteen suhteutettu paino on +45% joka on kaukana normaalista ( mitoilla 90cm ja 19 kg, 2v). Kyse ei ole vähän tukevasta , vaan terveydellisestä haitasta.

"äippä12"
Alkuperäinen kirjoittaja riiviöiden äiti;27464640:
Sinun tyttösi ikään ja pituuteen suhteutettu paino on +5% joka on siis aivan normaali ( mutta ei hoikka), ap:n kertoman lapsen ikään ja pituuteen suhteutettu paino on +45% joka on kaukana normaalista ( mitoilla 90cm ja 19 kg, 2v). Kyse ei ole vähän tukevasta , vaan terveydellisestä haitasta.
En mä mitään muuta väittänytkään, ihmettelin vaan kun täällä haukutaan muidenkin ihan normaalikokoiset lapset.

tuo +5% muuten ei pidä paikkaansa, mun tytön pituus ja paino menee kuulemma täydellisesti "käsi kädessä" eli suhteessa pituuteen paino on 0. Suhteessa ikään sekä pituus että paino +10. Neuvolassa todettu. 2v iässä paino oli inan alakanttiin mutta sopiva, tyttö on hoikka. Oli tuolloin 90cm ja 13,2kg. Ihan takuulla on hoikka! Oli 2-vuotiaana ja on nyt 3-vuotiaana. On kai mulla nyt silmät päässä....

Yhteistyössä