Kaverikyläilyistä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Mietinpä vaan
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Mietinpä vaan

Vieras
Eskari-ikäisellä on kauempana asuva kaveri, joka on meillä usein leikkimässä iltaisin/viikonloppuisin. Vastavuoroinen kutsu on tullut vain pari kertaa. Hakiessa kaverin vanhemmat saattavat sanoa, että lapseni voisi silloin ja silloin tulla heille leikkimään, mutta varmistavat vielä sitten myöhemmin. Varmistusta ei koskaan tule.

Kysyttekö te tällaisessa tilanteessa lapsen kaverin vanhemmilta, voiko lapsenne tulla sinne leikkimään? Minusta on vähän huonotapaista kutsua "itse itsensä" kylään, mutta lapseni on alkanut ihmetellä, kun hän ei ikinä pääse kaverille leikkimään. Ja innostuu näistä ympäripyöreistä kutsuista ja sitten pettyy. Onko jotenkin noloa mennä kysymään että voisiko lapseni nyt tulla teille? Ei olla siis vanhempien kanssa sen läheisempiä kavereita.

No, kysy reilusti, ei ole huonotapaista. Ja kun kerran lupaavatkin, saavat sen myös lunastaa. Voi olla, että jopa odottavatkin sun kysyvän, jos kerran tavallaan kutsuvat. Suora puhe on parasta lääkettä!

No jos ootte sopinu että keskiviikkona, varmistetaan sitte lähempänä niin voit hyvin laittaa vaikka tikstaina viestiä että
Mites sen huomisen kanssa. Vai sanooko he jotenkin erikseen että HE varmistavat vielä ennen ko ajankohtaa ja ilmoittavat sitten. Minusta kumpi vaan voi varmistaa.

Lapsen kaverin vanhemmat sanovat varmistavansa asian sitten lähempänä. Eli jään odottamaan heidän yhteydenottoaan. Kai mun täytyy vaan pokkana laittaa viestiä että kun oli puhe siitä huomisesta, niin mites nyt on... Taidan olla liian hienotunteinen.

• Tykkää
Reactions: Echo
Meillä on eskarilainen melkeinpä päivittäin jollain kylässä tai joku on meillä. Joskus eskarin eteisessä tulee joku kysymään, että voisko meidän lapsi mennä sinne tai niiden lapsi meille joku päivä ja aina sovitaan että joo, täytyy katsoa sellainen sopiva päivä. En edes muista kenen kanssa on juteltu, joidenkin lasten kohdalla menen sekaisinkin että kuka oli kenen vanhempi :) Ainoastaan jos lapsi asiasta itse muistuttaa ja kysyy, voisko X tulla huomenna niin asia hoituu. Usein unohtuu vaan lapseltakin sen jälkeen kun ovat kysyneet, että jonkun oli tarkoitus tulla kylään, varsinkin jos ei ole niitä ihan läheisempiä kavereita.

On menoja muutenkin sen verran että tuollaiset unohtuu helposti. Kannattaa siis vaan itse laittaa viestiä ja kysyä, ehkä heille on vaan käynyt samoin kuin minulle että yksinkertaisesti unohtaa tuollaiset.

Lapsen kaverin vanhemmat sanovat varmistavansa asian sitten lähempänä. Eli jään odottamaan heidän yhteydenottoaan. Kai mun täytyy vaan pokkana laittaa viestiä että kun oli puhe siitä huomisesta, niin mites nyt on... Taidan olla liian hienotunteinen.

Olet liian hienotunteinen, täytyyhän sen vastapuolen ymmärtää että jos on jostain päivästä sovittu niin sinä pidät sitä vapaana etkä voi sitten sopia siihen mitään muuta.

Kuten jo edelläkin todettiin, niin kannattaa laittaa viestiä ja kysellä. En itse pidä mitenkään huonotapaisena toimintana. Arki on niin kiireistä, että minulla ainakin yksinkertaisesti unohtuu tollaset jutut helposti.

[QUOTE="Piiu";29784022]Kuten jo edelläkin todettiin, niin kannattaa laittaa viestiä ja kysellä. En itse pidä mitenkään huonotapaisena toimintana. Arki on niin kiireistä, että minulla ainakin yksinkertaisesti unohtuu tollaset jutut helposti.[/QUOTE]

Minustakin, jos he ovat 'avanneet pelin' ja itse puhuneet kyläilystä, ajattelisin, että sen varmistamisen voi yhtälailla tehdä kumpi vaan. Eli viesti sitten lähempänä tyyliin mitens sen perjantain kanssa, vieläkö teille sopii? olisi ihan ok.

Sama myös toisinpäin. Ja jos jostain olisin saanut käsityksen, että kaverin vanhemmat esim. eivät mielellään laske kaveria kyläilemään (tai jos meillä olisi vaikka jotain 'erikoista' kotona oli se oudosti käyttäytyvä isoveli tai tatuointeja isillä enkä olisi varma mitä mieltä kaverin vanhemmat siitä ovat), niin voisin juuri tuolla tavalla heittää sen pallon sitten sinne sanomalla, että varmistellaan lähemmin. '

näinollen sanoisin, että ei kysyvä tieltä eksy :)

Mä en varmistelisi, jos eivät laita varmistusviestiä niin tulkitsisin sen asian niin että eivät ole innosta hihkuen ottamassa mun muksua sinne käymään.

Yhteistyössä