Kaveria 10-15 kg:n painonpudotukseen?

Olen kohta 33-vuotias 01/04 ja 07/07 syntyneiden tyttöjen äiti. Perheeseen kuuluu myös aviomies ja koira. Tavoitteena olis laihtua 13-15 kg. Mitään aikarajoja en ole itselleni asettanu, mut kesällä olis mukava olla ees 5 kg hoikempi, toivottavasti enemmänkin olis lähteny. Tämänhetkiset mittani ovat 172 cm ja 83,3 kg, tavoitepaino olis 68-70 kg.

Aloittaessani tätä laihdutusprojektia loppuvuodesta, painoin 84 ,5 kg ja about 4 kg sain ennen joulua pois. Joulun aikana syöminen sit repes ja pari kiloa tuli takas. Kilo siitä lähti aika helposti pois, mut tammikuu on ollu aika nihkeää. Viime viikko oltiin sit lomailemassa, niin sielä tuli sit mässättyä oikein urakalla ja taas tuli painoa takas. Et ny. pitäis saada itteänsä viimen niskasta kiinni ja tämä laihdutus kunnolla käyntiin. Raskauskilot sain melko helposti karistettua, vaikka niitä tulikin yli 20, mutta kun tätä painoa oli ennestäänkin liikaa, niin työtä riittää.

Tuohon tavoitepainooni koitan päästä muutamalla ruokailutottumuksia terveellisemmiksi ja EHDOTTTOMASTI vähentää herkkujen syöntiä. Täs aikasemmin mulla on ollut sellainen tapa, et tiistaina Salkkareiden aikana on saanut syödä vähä jotain hyvää ja perjantai on karkkipäivä, muuten herkut pois. Kolmesti viikossa oon käyny jumpassa ja 1-3 kertaa vkossa reippaalla kävelylenkillä. Imetyksen oon melkein lopettanu, et siitä ei oo enää apua painonpudotuksessa.

Mulla punnituspäivä on perjantai, mut jos jollain muulla on eri päivä niin ei haittaa. Toivottavasti saan kavereita painonpudotukseen mukaan, niin voidaan stempata toisiamme. Ja antaa vinkkejä.

Ajattelin, että voisin tehdä tähän etusivulle listan mukaan lähteneistä. Siihen vois laittaa seuraavat tiedot: lähtöpaino ja pituus, tavoitepaino, viikkopudotus, kokonaispudotus ja paino nyt. Jos joku ei halua jotain tietoa antaa, niin jätetään pois.

Tipi75
Lähtöpaino: 83,3 kg
Pituus: 172 cm
Tavoitepaino: 68-70 kg
Viikkopudotus, vko 20:+500 g
Kokonaispudotus:-1,6 kg
Paino nyt: 81,7 kg

mimomamo
Lähtöpaino: 78 kg
Pituus: 178 cm
Tavoitepaino 65-64 kg
Viikkopudotus:
Kokonaispudotus:
Paino ny: 78 kg

Jadekettu
Lähtöpaino: 71,5 kg
Pituus: 163 cm
Tavoitepaino: 60 kg
Viikkopudotus:
Kokonaispudotus:
Paino nyt: 70,5 kg

sanzibar
Lähtöpaino: 85,4 kg
Pituus: 171 cm
Tavoitepaino: 72 kg
Viikkopudotus, vko 6: -900 g
Kokonaispudotus: -900 g
Paino nyt: 84,5 kg

niiskuneiti-80
Lähtöpaino: 76,3 kg
Pituus: 169 cm
Viikkopudotus vko 20:-300 g
Kokonaispudotus: +/- 0 g
Paino nyt: 77,4kg

veskarityttö
Lähtöpaino: 84 kg
Pituus: 164 cm
Tavoitepaino: 70 kg
Viikkopudotus vko 7:-1,0 kg
Kokonaispudotus: -1,0 kg
Paino nyt: 83,0 kg

-Jasu
Lähtöpaino: 74,5 kg
Pituus: 160 cm
Viikkopudotus vko :-4,1 kg
Kokonaispudotus: 2,1 kg
Paino nyt: 72,4kg

Aino78
Lähtöpaino:78,4 kg
Tavoitepaino: 63,4 kg
Viikkopudotus vko 20: -400g
Kokonaispudotus: -5,2 kg
Paino nyt: 73,2kg

kitta
Lähtöpaino: 85,1 kg
Pituus: 170 cm
Tavoitepaino: 70 kg
Viikkopudotus:
Kokonaispudotus:
Paino nyt:

Deanna
Lähtöpaino: 74,8 kg
Tavoitepaino: 64,8 kg
Viikkopudotus vko 11: -1,4 kg
Kokonaispudotus: -3,2kg
Paino nyt: 71,6 kg

Niisku-neiti
Lähtöpaino: 98,0 kg
Pituus:
Tavoitepaino: 77-80 kg
Viikkopudotus vko 12. +1 kg
Kokonaispudotus: -2 kg
Paino nyt: 96 kg

perämaan emäntä
Lähtöpaino: 92,5 kg
Pituus:
Tavoitepaino: 80,0 kg
Viikkopudotus vko 12: -1,4 kg
Kokonaispudotus: -2,9 kg
Paino nyt: 89,6 kg

Nallekarkki
Lähtöpaino: 79,0 kg
Tavoitepaino: 54-55 kg
Viikkopudotus vko 18: -900 g
Kokonaispudotus: -14,5 kg
Paino nyt: 64,5 kg

Nannanapa
Lähtöpaino: 66,0 kg
Pituus: 156 cm
Tavoitepaino: 55 kg
Viikopudotus vko 20: -1,7 kg
Kokonaispudotus:-4,7 kg
Paino nyt:61,3 kg

Hansu86
Lähtöpaino: 73 kg
Pituus: 165 cm
Viikkopudotus:
Kokonaispudotus:
Paino nyt: 73 kg

no minä voin tulla, vaik yhessä pinkassa jo heilun :) mut se ei varmaan haittaa?
eli mä en tiedä miten on kiloja lähtenyt mutta tavoitteena olisi saada 13kg poijes.
Lähtöpaino: 78kg
Pituus: 178cm
Tavoitepaino: 65kg tahi 64kg
Ja mitä on tässä parissa viikossa tullut muutosta on tämä:
aloittaessa sentit oli 93/81/107 (rinta/vyötärö/lantio[perse])
ja nyt mitat on 91/76/104
Tavoitteena sentit: 90/72/96
Reidestä lähtenyt pari-kolme senttii

Eli pepusta pitäs kaikenkaikkiaa saada nyt eniten sulamaan ja lanteilta.

Tänää ja eilen oon ollu menkkaturvoksissa, mutta katsotaan mitat taas kun turvotus lakkaa :)

mimomamo kiva kun päätit lähteä mun kaveriksi, ei haittaa mitään vaikka ootkin jo toisesa pinossa. Lisäsin sun tiedot tuohon ekaan viestiin. Mikäs sulla on punnituspäivä? Mä yritän käydä vaan kaks kertaa vkossa puntarilla, etten joka päivä ravais. Millä keinoin sä meinaat painoa pudottaa? Mulla tässä pahin ongelma on tuo suklaan syönti, sitä meinaa olla välillä vähä vaikea hillitä, mut pakko yrittää. Tuo maha mua eniten häirittee, se on synnytyksen jälkeen ällöttävän löllö ja vyötärö on vähä niin ku kadonnu. Tahtoo sen takas. Mun ei oo nyt tullutkaan noita senttejä mitattua, pitäis varmaan se tehdä jossain vaiheessa.

Mut nyt joutuu mennä iltapuuron keittoon.

:wave: No mielelläni itteni punnaisin, mut ku ei oo vaakaa! |O
Mut täytyy heti ku vaa saa muutaman euron ylimäärästä, ni ostaa se! :)

Mä oon alottanu callantenics jumpalla, ja sillähän eniten senttejä karisi hujauksessa pois. Sitten meille tuli viikon alussa crosstraineri, joten sillä huitelen menemään aamuisin noin vartin ennen aamupalaa. Ja tänää aloitin niin että teen 20min harjoitusta 2min jaksoissa. Hölkkä-juoksu.

Eli pyrin siihen että aamulla se vartti. Sitten ma, ke ja pe se 20min teho reeni. Jolloin sen jälkeen teen lihas harjoituksia. ti ja to teen callantenicsia (varovasti, sillä mun polvet on menny sököks). Lauantaisin olen käynyt ratsastamassa. Su lepään muuten (paitti tänää), mutta käyn työssä joka mulla on ihan vaan kuntoilun kannalta. se on raskasta metallipajan siivousta.

Mulla ei ole lapsia, niin eipä ole raskauslöllöt kiusana. Mulla on vaan huonot elämäntapalöllöt kiusana! :D

Mulla kans on hirvee himo aina makeeseen mutta olen pitänyt sitä loitolla säännöllisellä ruokailulla, hedelmillä ja kromilla. Annan kuitenkin viikonloppuna itselleni luvan herkutella :)
Syön kuituja paljon ja juon vettä.

Toivotaan nyt että alkaa rasvat sulamaan! =)

Tsemppii!

nii ja korjaisin ekaan viestiin sen että mikä on paino nyt, ni uskallan veikata että olisin saanu 2kg pois. ku olen pari viikkoo jo kuntoillu ahkerasti! että nyt olisin 76kg. Mut yritän pikasesti päästä puntarille, ni sit selviää! :)
Masennun jos ei ole kiloja lähteny ;)
Tavote on 1kg/vko pudotusta :)

Mun pitäis kans syödä säännöllisesti, niin pysyis toi makeanhimo paremmin poissa, välillä vaan tulee syötyä miten sattuu. Vettä kans pitäis opetella juomaan, kyllä mulla nytkin on vesikannu jääkaapis, mut jotenkin ei vaan tuu juotua sitä. Tänään illalla olis jumppa, pääsee sinne vähän hikoilemaan. Mut nyt pitää lähteä esikoisen kans pihalle, kun se haluaa pulkkamäkeen.

Mut palailen taas =)

terrvee.. eilen nautiskelin vapaaillasta ja loistavista tv ohjelmista täysin rinnoin lakritsijäätelön kanssa! oli ihanaa!
Tänää taas vedän crossarilla 20 teho hiki reenin. kunhan tää kasvissosekeitto sulaa ekaks masussa, ni on mukavempi liikkuu :)

Juo vettä tipi75 AINA kun sun tekee mieli jotai hyvää mussuttaa. ota itsellesi siitä sääntö. siinä saat kaksi kärpästä yhdellä iskulla ;)
Makeiset ja vedenjuonti. tsemppii!

Eilinen jumppa oli ihan mukava, vaikka ei se mikään hikirääkki oo. Aamulla oltiin esikoisen pulkkamäes, vaikka mulla se meni aika lailla seisoskeluksi. No. olin mä sitte koiran kanssa reippaalla kävelylenkillä, kun sain anopin kattoon lapsia siksi aikaa. Nyt meinaa olla jalat kipeät ja väsyttää niin sairaasti. Nukkumaan tahtois |O |O

Juu pitäis kyllä aina koittaa juoda tuota vettä, kun tekee mieli jotain hyvää. Minäpä yritän. Tein muuten aamulla välipunnituksen ja näytti -400g :)

Heips!

Olen tulossa mukaan. Olen kohta 32-v viikonloppuna vuoden täyttävän prinsessan äiti. Tavoite olisi saada sellainen 10 kg pois kesäkuun loppuun mennessä. Silloin olisin tyytyväinen itseeni. Toivottavasti jo aiemmin:)

Syön suhteellisen terveellisesti, mutta epäsäännöllisesti ja ateroita jää välistä. Koitan pitää kiinni, että syön sen 5-6 krt päivässä välipaloineen. senpä tähden olen ostanut Lidlistä suuren suuret pussit omenia ja satsumia kotiin. Tosin olen sortunut suklaaseen, kun kerran olen lopettanut imettämisen ja olen saanut nauttia maitotuotteista. Tyttärelläni todettiin siis ihan pienenä maito yms. allergioita, joiden takia diettasin maitotuotteita reilut puolivuotta. Ennen joulua painon 68 kg. Mutta suklaa on tehnyt tuhoja, joista nyt pitää päästä eroon. Pitää ottaa itseään niskasta kiinni B)

Lähtöpaino: 71,5 kg
Viikkopudotus:
Kokonaispudotus:
Paino nyt: 70,5 kg

Strategiset mitat:

98-70-98

Olen siis varsinainen tiimalasi. Ylimääräiset ei oikein näy minussa, kun ovat sillain oikeissa paikoissa. Painan nyt samanverran kuin ennen raskautta (esikoinen). Nämä ovat stressaavan työn tuomia kiloja. Onneksi olen aloittamassa työt uudessa paikassa.

Minulla on askelmittari ja päivittäin on tarkoitus kävellä sellaiset 15 000 askelta minimissään. Lisäksi tarkoitus olisi uimahallin auettua käydä kerran viikossa uimassa. Sekä käydä 2-3 kertaa viikossa hölkkälenkillä. Välillä voisi käydä spinningissä / squashia / rullailemassa tms tekemässä, niin tulisi vaihtelua.

Asustelen pääkaupunkiseudulla ja kevään tullessa aioin kaivaa pyöräni esille ja alkaa kulkea fillarilla duuniin päivittäin. Yhteensuuntaa on matkaa sellaiset 15 km, ei ole paha. Olen monesti muutoinkin kulkenut miltein saman matkan duuniin.

Punnituspäiväksi olen ajatellut ottavani perjantain, siitä on hyvä aloittaa sitten viikonloppu. Tosin nyt tulee muutama viikonloppu jolloin tulee repsahduksia, kun eka on tyttären synttärit ja heti seuraavana miehen synttärijuhlat. No, mutta koittaa pitää kohtuuden silloin ja käy aamulla lenkillä, niin voin sitten rauhassa illallla hieman herkutella. Kerrankos lapsonen vuoden täyttää ja mies pyöreitä.

No mutta nyt suihkuun ja lukemaan hieman lukemattomia lehtiä:)

Tsemppiä meille.
:flower:

Ps. tietääkö kukaan mistä niitä painomittari tickejä saa?

Hei
Kerkeääkö vielä mukaan? Olen 8kk lapsen äiti ja imetys jatkuu vielä osittain mukana. Raskauden ajalta on vielä kiloja jäljellä. Imetys ei ole niitä vienyt yhtään! Ilmeisesti olen syönyt koko ajan liikaa. Herkkujen syönti jäi jotenkin päälle raskaanaolo ajalta. En ollut kyllä hoikka ennen raskauttakaan. Kerran aikaisemmin olen 20kg laihtunut mutta se on tullut pikkuhiljaa takaisin. Olen nyt itsenäisesti pudottanut n. 2kg ja toivon, että nyt ryhmä tuki veisi laihtumista eteenpäin. Olen ollut nyt 5pv syömättä karkkeja ja tänään ostin pussin Dietorelle makeisia ja sen söin tietysti heti. Nyt kiertää mahassa kun söin ilmeisesti liikaa kerralla...
Mutta tsemppiä kaikille, ollaan pienempiä sitten kesällä.
Punnituspäivä on maanantai (ei voi viikonloppuna ratketa mässäämään)

lähtöpaino: 85,4kg
pituus: 171cm
tavoitepaino: 72kg

Tervetuloa mukaan uudet, lisäsin teidän tietonne tuohon ensimmäiseen viestiin. Kovasti sopii joukkoon mukaan, eipä meitä vielä montaa olekkaan. Päivittelen noita punnitustuloksia listaan sitä mukaan kun niitä tulee.

Mullakin olis askelmittari jossain tuola kaapissa, mutta sitä ei ole juurikaan tullut käytettyä. Joku halpamalli ja tuntuu et se näyttää mitä sattuu. Mut voishan sitä tietysti testata, jos sen vaan jostain löydän.

sanzibar mä oon kans joskus laihduttanu painonvartijoissa ton 20 kg, mutta ne on vuosien mittaan tullu takas. Se on tuo painon kurissa pitäminen niin vaikeaa :eek: Mulla menee ainakin noista dietorelleista maha sekasin, jos niitä enemmän syö.

Mut nyt pitää mennä laittaan tenavat nukkumaan, kello on jo vaikka mitä
:ashamed:

Tsemppiä kaikille ja vielä kerran tervetuloa uudet!! :flower: =)

Tänään on tullu oltua menossa tenavien kanssa koko päivä. Illalla olin armybickissä ja kyllä oli rankkaa, oli pää ihan märkä ja naama punainen, kun sieltä lähdin. Nyt pitäis aloitella siivousta |O |O

Karkkia ja suklaata on tasaseen tahtiin tehny mieli, mut oon nyt koittanu juoda aina vettä siihen himoon. Enkä oo sortunu. :attn:

Jadekettu on poissa toistaiseksi kuvioista. Kova kuume ärsyttävän kurkkukivun kanssa on vaivana. Joten nyt en mieti mitä syön tai juon. Sitä mikä uppoaa, olo on tosi karsea. Palaan takaisin, heti kun olo parempi.

Himskutti :'(

Heippa, punnitsin itseni kuitenkin jo tänään ja kiloja oli 84,6 eli 900g lähtenyt! Olen hillinnyt itseni mässäilyltä mutta joitain pieniä herkkupaloja olen syönyt. Kuitenkin minun ongelma on lähinnä kotona ollessa jatkuva kaiken ruuan syönti ja nyt olen yrittänyt säännöllistää syömistä ja syödä vain ruoka-aikoina 5x päivässä.
Vanhempainloma lähenee loppuaan ja mieheni jää isyyskuukautta viettämään. Tänään hänellä on viimeinen työpv. Minulle oli kertynyt vuosilomia ja nyt yhteisellä loma-ajalla lähdemme Englantiin sukuloimaan 10pv ajaksi. Yritän matkalla pitää lähinnä nolla linjaa ja sitten urakalla taas laihtua kun pääsemme Suomeen. Palaan joukkoon 21.2, paljon tsemppiä siihen asti ja jadeketulle paranemista!

Puntari näytti tänä aamuna 82,4 kg eli pudotusta 400 g. Ei nyt mikään huippupudotus, mutta täytynee olla tyytyväinen jokaiseen pudotettuun grammaan.

Mä oon nyt aika hyvin pystyny hillittemään tuota jatkuvaa syömistä ja onnistunu syömään säännöllisesti. Vettäkin on tullut jonkin verran juotua, enemmänkin tietysti pitäis. Mut oon koittanu sitä kuitenkin juoda aina kun on tehnyt makeaa mieli. Tänään oon kyllä pitäny karkkipäivää, mut se on vaan tänään.

Keskiviikon jumppa oli kyllä aikasta rankka ja torstaina meinas olla paikat kipeänä ja mietin jo illan jumpan väliin jättämistä. Mutta menin sit kuitenkin ja yllättävän hyvin sitä kuitenkin jakso, eikä paikat oo enää tänään ollu kipeät.

sanzibar sulla oli hyvä pudotus, mä merkkaan se tuohon ekaan viestiin. Voi onnellinen pääset ulkomaan matkalle, koskahan mä pääsisin... En varmaan ihan lähivuosina.

Mutta nyt neiti hermostuu, täytyy mennä.

Mua on eilisestä lähtien niin tökkiny koko laihdutus, koko ajan vaan tekis mieli mennä sänkyyn lukemaan kirjaa suklaalevyn kanssa. Tänään oon sit vähä sortunu suklaata syömäänkin :ashamed: Jumpatkaan ei kauheasti innosta, mut oon niissä kuitenkin käyny. Aamulla kun kävin puntarilla tekemäs välipunnituksen, niin pientä nousuahan se näytti :kieh: :kieh: Sit v...tuttaa kahta kauheammin kun sortuu taas mässäilemään ja sen jälkeen nää läskit vasta inhottaakin. Koskaan ei oo hyvä, miks tään laihduttamisen pitää olla niin vaikeeta!! Miks sitä ei voi olla luonnostaan laiha, et vois suunnilleen syödä mitä haluaa, eikä näy missään.

Tää oli nyt tällänen vali vali viesti, ehkä tää tästä. :/

Elikkäs täällä reilun 4kk ikäisen tytön äiti jolla painoa on todella liikaa! Nyt olen päättänyt että ainakin yritän tuota painoa saada laskettua,alku tavoitteena olis se 10-15 ja sit sen jälkeen ehkä vielä muutama kilo,mut kunhan nyt sais kesäks vaikka 5kg pois.
alkupaino 84kg
tavoitepaino(nyt alkuun) 70kg
pituus 164cm
tässä olen päättänyt uinnin ottaa harrastukseksi nyt huimat 2kertaa käyny,tykkään käydä aamuisin kun mies menee 8töihin kerkeän hyvin käydä kun jo kuuden jälkeen eläkeläisten kanssa uimahallilla odotan että ovet avautuu :LOL: sitte toinen olis toi kärryttely,jota en oo kyllä harrastanu,tyttö kun nukahtaa kun vaunuihin pääsee ei niitä paljoa oo tarttenu työnnellä,niin on sekin jäänyt. :ashamed: mutta nyt jos sitten kävis edes kerran viikossa kärryilemässä ja 2kertaa viikossa uimassa.Vielä sulkapallo olis tarkotus ottaa mukaan kerta viikkoon,jos nyt naapurin kanssa saadaan aikaseks varata vuoro. Ja syömisiä en oo hirveesti kytänny,rahat kun on tiukilla sitä syö mitä kaapissa on,mut vähän kuitenkii yritän kattoo.
tämmöttistä tänne ja punnitusta oon ajatellu aina tonne perjantaille.

Toki mahtuu mukaan niiskuneiti ja veskarityttö. Tämä on ollut melko hiljainen pino, toivottavasti tähän saataisiin vähän lisää eloa. Eihän meitä tässä niin kovin montaa vielä olekkaan. Lisään tietonne tuohon ensimmäiseen viestiin, johon sitten päivittelen noita punnitustuloksia.

Iltaa..Mulla on paino tällä hetkellä 76,3kg(eilen kävin vaa'alla)ja pituutta on 169cm.Ja tavotteena olis tosiaan päästä tonne 60 kilon hujakoille.Siinä painossa tunnen olevani tyytyväinen itteeni.Nykysellään en juuri omasta kropasta tykkää..Yritän pyrkiä syömään terveellisesti ja lisään enemmän kasviksia ruokavalioon.Koulussa tulee onnex syötyä runsaasti kasviksia.
Vaunulenkillä tai sauvalenkillä tulee käytyä suurin piirtein joka päivä,tosin jos koulua on pitkään,niin sit ei välttämättä joka päivä saa revittyä itteään ulos.Herkuttelu on myös saatava kuriin,täytyy myöntää että aika perso makean perään olen.. :) Eipä tässä ihmeepiä,illanjatkoja kaikille!

Yhteistyössä