kaveri vetäs sit herneen nenuun kun sanoin vahingossa hänen lapselleen itseäni äidiksi.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja voi elämä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

voi elämä

Vieras
kaveri siis juur synnyttänyt ja menimme katsomaan hänen lastaan (esikoinen) itselläkin pieni 2kk vanha vauva oli mukana ja 2 vanhempaa lasta. no siinä tohinassa sitten kun sylittelin hänen vauvaansa sanoin vauvalle vahingossa itseäni äidiksi. tyyliin "äiti laittaa sinut takaisin koppaan" ja laskin vauvan hänen rotinki koppaan jatkamaan uniaan.
kaveri vetäsi tästä hirmuiset herneet nenään sanoi ensin "ai meinaat minunkin vauvani omia" sen jälkeen ei puhunut mitään. ei edes hei sanonut kun sitten lähdimme kotiin. en tiedä mikä ajatuskatkos minulle tuli mutta en minä nyt hyvänen oikeasti tarkoittanut hänen vauvalle sanoa itseäni äidiksi.

Yliherkässä tilassa, eipä siinä muuta.
Mä oon itsekin sanonut itseäni ystävän tytölle äidiksi tyyliin kun oli kengännauha auki niin mä sanoin et anna äiti laittaa. Eipä siinä sen kummempaa.

Juuri synnyttäneet äidit nyt vaan on tuollaisia. Totta kai se hormonihyyryissä ärsyttää ja tuntuu aivan valtavalta asialta ja henkilökohtaiselta loukkaukselta. Itse muistan, kun vielä neljännenkin synnytyksen jälkeen hermostuin kun miehen sisko nappasi itkevän vauvan kopasta (istui lähimpänä) ja alkoi hyssyttää, vaikka se oli minun vastasyntyneeni ja minä olin sen äiti. Silloin se vaan tuntui niin pahalta. Varmaan kaverisi leppyy, kunhan hormonit tasaantuu.

Mä olen kanssa äiti kaikille :) . Sitä kun jankkaa kolmen lapsen kanssa 24/7 että äiti sitä sun tätä niin se vaan tulee. Olen myös ilmeisesti mieheni äiti :D ei olis tarvinnu kaverin ottaa nokkiinsa ja jossain vaiheessa se hänellekkin valkenee! Ehkäpä hormonit jyllää ja sekottaa päätä? Ainakin itse olin ihan kummallinen aina synnytyksen jälkeen. Jotkut asiat oli niiin kovin suuria ja nykyään en jaksais moisesta edes etsiä hernettä mitä vetää nenään. Tosi harmi sulle! Ymmärrän täysin!!!

Niin ne hormoonit ne hormoonit... Ehkäpä kaveris huomaan kaivaa ne herneet kohta pois nenästä ja huomaa ettet todellakaan tarkoittanut mitä sanoit.

Sitähän se kun on sanoo omille tyyliin anna kun äiti autta, anna kun äiti sitä ja tätä ja tuota.

Mä olen joskus tainut sanoa päiväkodissa töissä ollessanikin että tuus nyt Kalle niin äiti auttaa... :xmas:

Soita vielä perään tai laita tekstari ja selitä että oli tosiaan väsyneen äidin ajatuskatko kun koko ajan puhut lapsille noin. Jos vielä lisäät että miehellesikin olet vahingossa kutsunut itseäsi äidiksi niin kaverisi ymmärtäisi ehkä että kyseessä ei ole mikään vakava asia.

Miksi äidit puhuvat itsestään kolmannessa persoonassa...??? Minä puhun lapsilleni tyyliin; Minä laitan teille ruokaa, tai tule minun kanssa tänne.. Ei aina äiti sitä äiti tätä.

Alkuperäinen kirjoittaja Möppöläinen:
Mun äiti on muutaman kerran kutsunut itseään äidiksi mun esikoiselle. En mä siitä ole suuttunut. Luulen, että se tulee ihan luonnostaan, ajattelematta. =)

Sama juttu ja poikani myöskin kutsuu mua joskus mummuksi ja mummua äidiksi.
Poika on mummun kanssa aika paljon niin heti kotiin tultua menee mummu ja äiti sekaisin :D

Alkuperäinen kirjoittaja jop:
Miksi äidit puhuvat itsestään kolmannessa persoonassa...??? Minä puhun lapsilleni tyyliin; Minä laitan teille ruokaa, tai tule minun kanssa tänne.. Ei aina äiti sitä äiti tätä.

no kato siksi, että lapselle on selvempää puhua silleen, ku ei se sit tiedä, kuka sen äiti on ja ku se muuten luulee, et sen oma nimi on "sä" tai "sinä" tai "Ville, näpit irti" :)

Voi sentään! Puolet mun kavereista vois olla mulle vihaisia tällä perusteella :D Multa pääsee tosi helposti tuollainen: "annas äiti auttaa". Siskon tyttö 1½v kutsuu myös itse välillä mua äidiksi, kun hänelle olen vauvasta asti höpöttänyt vahingossa olevani äiti. Tyttö ei siis pidä mua äitinään vaan varmaan luulee, että mun nimi on äiti :D

Alkuperäinen kirjoittaja jop:

Siksi ettei sitten mene sekasin kun naapurin Martta vahingossa puhuttelee itseään lasten äidiksi. Mä ainakin olen sanonu miljoona kertaa enemmän olevani lasteni äiti ;)

Yhteistyössä