Kaveri "vei" nimen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mää
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja höh:
Miksi ihmeessä te menette puhumaan näistä nimistä, jos sitten kukaan muu ei saa ko. nimeen tykästyä, saati käyttää jos ehtii ennen sitä jolta nimen kuuli??
Enkä sitä sano että itse kehtaisin antaa lapselleni kaverin haaveileman nimen, mutta todella lapsellista olisi nimiehdotelmistaan puhua ja sitten möksähtää jos joku samaa käyttää...

No entäs jos vaihdetaan asia toiseen. Jos kerron kaverille että aion tehdä tarjouksen jostain ihanasta talosta, ja sitten selviää että kaveri päättikin ostaa kyseisen asunnon ennen minua. Ihan vain siksi että sanomani takia kiinnitti huomionsa taloon ja huomasi että sehän on tosi unelma.

Tai jos kerrot kaverille olevasi hiukan ihastunut johonkuhun mieheen, ja kaveri päättääkin pokata tämän. Miksi menit mainitsemaan, mieheenhän saa tykästyä tai käyttäää jos ehtii ennen sitä jolta miehestä kuuli. Eikö harmittaisi yhtään?

No,mun kohdalla kävi kanssa niin,että sanoin mieheni siskolle pitäväni eräästä pojan nimestä niin paljon,että olimme sopineet mieheni kanssa,että laittaisimme sen nimen tulevalle pojallemme. Noh,miehen sisko oli myös raskaana,sai pojan ja yllätys yllätys,poika sai nimekseen sen nimen,josta olin maininnut. Kaiken kukkuraksi miehen sisko tokaisi ristiäisten jälkeen minulle,että ei hän olisi moista nimeä koskaan edes ajatellutkaan lapselleen,mutta kun minä siitä aina puhuin,niin hän ajatteli,että hän sen kyllä laittaa.

Mun pojalla on toinen nimi sama, kun ystäväni pojalla ensimmäinen nimi, no se ei mitään haittaa. Etunimeksi en sitä olisi laittanut, tiesin,että kaverini tykkää siitä nimestä.

Alkuperäinen kirjoittaja Rähmäkäpälä:
Alkuperäinen kirjoittaja höh:
Miksi ihmeessä te menette puhumaan näistä nimistä, jos sitten kukaan muu ei saa ko. nimeen tykästyä, saati käyttää jos ehtii ennen sitä jolta nimen kuuli??
Enkä sitä sano että itse kehtaisin antaa lapselleni kaverin haaveileman nimen, mutta todella lapsellista olisi nimiehdotelmistaan puhua ja sitten möksähtää jos joku samaa käyttää...

No entäs jos vaihdetaan asia toiseen. Jos kerron kaverille että aion tehdä tarjouksen jostain ihanasta talosta, ja sitten selviää että kaveri päättikin ostaa kyseisen asunnon ennen minua. Ihan vain siksi että sanomani takia kiinnitti huomionsa taloon ja huomasi että sehän on tosi unelma.

Tai jos kerrot kaverille olevasi hiukan ihastunut johonkuhun mieheen, ja kaveri päättääkin pokata tämän. Miksi menit mainitsemaan, mieheenhän saa tykästyä tai käyttäää jos ehtii ennen sitä jolta miehestä kuuli. Eikö harmittaisi yhtään?

No nämähän on täysin sitten verrattavissa olevia....

Ja me kun taloa etsittiin, niin yhtä lailla ei kyllä tasan tarkkaan hiiskuttu kellekään mistä ollaan tarjousta tekemässä jne. varsinkin jos tiesin että ko. hlö etsii mysö taloa.
Pitää vain osata olla hiljaa asioista ennenkuin varmistuvat, ellei sitten vakuuta toista että tähän et "kajoa".

Ja nimiä voi antaa samoja, ihan yhtä lailla ei samoja miehiä "käytetä". Eli oli aika naurettava vertaus varsinkin tuo jälkimmäinen, tuossa tapauksessahan tämä kaveri OLISI täysi mulkku, ei siitä olisi epäilystä.

Jos se oli vaan tykästynyt sattumalta samaan nimeen?

Mä olen itsehellinyt kauan mielessäni nimeä Viimo. Musta se olis ihana nimi (mies ei lämpene ajatukselle). Kerran sitten tuli ystäväni kanssa asia puheeksi, niin hänpä oli miettinyt ihan samaa nimeä tahollaan myös. Ystävät on usein samantyylisiä ihmisiä, joten onko ihme, jos sattuu sama nimimaku myös?

mä en aikoinaan laittanu tytölleni haluamaani nimeä koska mun sisko "varas" sen itselleen, vaikka tiesi että mä olin sen nimen jo teininä keksinyt.. suku sit painosti vaihtamaan ettei siskolle tuu paha mieli, ei meinannut tulla ristiäisiinkään sen takia..
noh ei hällä ole vieläkään lapsia, ei varmaan ees tee..

mut sillon veeiiitutti.. :kieh:

Alkuperäinen kirjoittaja NullPoints:
Juu ei kannata huudella etukäteen. :whistle: Eihän joku keksinnön tekijäkään avoimesti puhu laitteestaan ennen kuin se on patentoitu.
Pistä vaan aivos käyntiin ja keksi uusi nimi. ;)

No näinpä juuri.

Ja entä jos jollakulla kaverilla todellakin on juuri sama nimi-idea mielessä (en nyt tarkoita aloittajaa tai mitään todella harvinaisia nimiä)? Ei sekään olisi mahdotonta!
Mutta moniko uskoo jos möläytät nimihaaveesi ja kaveri sanookin että hän on ajatellut samaa nimeä?? Mulkvistiksihan se kaveri leimautuu jos ajattelemansa nimen laittaa kun sinä sen sanoit ääneen!
Jos kaveri on koko ikänsä haaveillut nimestä Liisa Annikki ja sinä keksit sen eilen ja sanot kastavasi oman lapsesi sillä nimellä, entäs sitten?

Kun meidän tyttö oli kastettu, niin kaveri kertoi et vietiin heidän nimi. Meillä siis kolmantena nimenä. Tää oli kyllä ihan puhdasta sattumaa koska ei nimeä oltu kenellekkään kerrottu ja nimi vielä sellainen etten koskaan ole sitä edes lapselleni ajatellut antaa (miehen keksimä). Mutta ei kaveri pahoillaan ollut tai suuttunut. Maailma on kauniita nimiä pullollaan =) Löytyy myös toinen nimen sieppaus ja se meni toiseen suuntaan. Eli mun kaveri vei nimen jonka itse olin sanonut antavani joskus tytölleni.. toista nimeä myöden. Mut en mä siitä kuitenkaan suuttunut.. hetken olin ihmeissäni, et kuin tässä nyt näin kävi :/

Yhteistyössä